catlady
30-12-2007, 10:46
Jag såg en bild på denna söta buske i helgbilagan till tidningen och undrar om någon vet var (i Skåne) man kan få tag på dessa? Är de dyra? Är de lättskötta? Tacksam för alla svar!
Marina i Hällekis
30-12-2007, 12:07
Jag har tänkt beställa en sån från Esveld
http://www.esveld.nl/~laur/index.php?lan=e..._pl&id=4582Har frågat runt på plantskolor här i skaraborg, men de har inte fått tag på någon, större chans i skåne antar jag, annars får du beställa från ovan länk, du med.
Gott nytt år
kompostjord
30-12-2007, 12:14
Inte dyr, i allafall vad jag minns, under en hundring tror jag.
catlady
30-12-2007, 13:53
Så det är något man skulle kunna hitta på plantskolor eller typ Blomsterlandet då? Trodde kanske att den var ovanlig. Då ska jag hålla utkik! Annars får jag be mina holländska halvsläktingar att ta med en när de kommer i sommar.
Köpte en här i Skåne för några veckor sedan på rea, som jag planterade direkt. Skulle nog vänta till våren om man bor i en kallare zon. Exemplar under hundralappen är nog inget att satsa på. Bättre att köpa en lite större buske då.
catlady
30-12-2007, 16:39
VAR i Skåne köpte du den? Tror du de kan ha kvar några? Vill så gärna köpa en eller två! Hur stora var de och vad betalade du?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.