Full version: skördemarknad?
österlen
Det ligger till så här att i byn där vi bor finns det en väldigt aktiv förening som arrangerar allt från julmarknad till midsommardans.Nu till saken, nu talas det om att vi skall ha en skördemarknad till hösten och då finns det olika åsikter om vad som hör till en sådan.Det finns tankar om att det skall gå att hyra ut bord till personer som som har egna produkter (hemmaodlare och mindre företagare) och samtidigt hyra ut till privatpersoner som delat sina perenner och liknande,kanske bjuda in de lokala trädgårdsföreningarna.
Är vi på rätt väg eller blir det rörigt?
Samtidigt är datumen en fråga, här på Österlen har vi ju Äppelmarknaden i Kivik i slutet på september och då är det inte aktuellt att starta upp något nytt.
Finns det någon som har en åsikt så tar jag gärna emot den.
Åsa, mälardalen zon 2
Kanske början av september ifall äppelmarknaden är i slutet av september då är nog chansen större att det blir fint väder än om man väntar med marknaden till oktober.

Det låter bra det som är planerat + man kan ju ha lite matställen ex. grönsakswok i pitabröd och dyl. som går i skördens tecken.

+Om det finns lite pengar att tillgå kan man ju bjuda in någon trädgårdsföreläsare eller dylikt.

+Något för barna bör man nog ordna så kanske lite djur att titta på (kanske någon 4H gård kan ställa upp och visa lite klappvänliga djur) + någon ponnyridning.
Susanna
Det här låter ju kanontrevligt! Var på Österlen? Jag hör hemma i Borrby....
catlady
Tycker också att det låter trevligt! Det tar väl en timme med bilen härifrån om det är vid Kivik, men en liten utfärd kan man väl tänka sig.
österlen
TACK! För era svar och det är nog rätt att barnen behöver ha sitt roliga också.(4H gårdar har jag inte hört om de sista 15 åren i dessa krokarna men vi bor ju på landet så hästar finns det ju gott om).
Jo det är Tranås ungdomsförening i Skåne-Tranås som funderar på detta men än så länge ligger det som ett förslag.
Jag tackar än en gång för er respons och hoppas kunna höra av mig om ett färdigt koncept.
mvh/österlen/Katarina
www.skanetranas.com
Susanna
Japp, lägg gärna ut info här när du vet mer. Vore kul att besöka marknaden om den blir av.
Elisabeth G
Skåne-Tranås. Vad trevligt. Jag bor utanför Tomelilla!

Blir det av så kommer jag på stört. Glöm inte att få YA att skriva om det så det kommer mycket folk!
Susanna
Och Österlennytt förstås
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon