dicentra
Hopp o hej nu ytterligare en fråga!
Har sett att man kan köpa frö till bla barrväxter är det svårt att få dom att gro, lite tips kanske ? yes.gif
Förstår att det tar en evighet innan det blir någon storlek på dom men det vore kul att prova!!

MVH MLK:-))
MariaS
Jag sådde mammutträd i våras, dessa har vuxit upp till ca 25cm. Samma med pagodträd (80cm) ambraträd (30cm) humlebok (30cm) kentuckykaffe (50cm).
Så såvärst långsamt vet jag inte... Däremot håller jag dem frostfritt nu första vintern och till sommaren kommer de bli planterade på sina ordinarie växtplatser.
dicentra
CITAT (MariaS @ 30-12-2007, 16:46) *
Jag sådde mammutträd i våras, dessa har vuxit upp till ca 25cm. Samma med pagodträd (80cm) ambraträd (30cm) humlebok (30cm) kentuckykaffe (50cm).
Så såvärst långsamt vet jag inte... Däremot håller jag dem frostfritt nu första vintern och till sommaren kommer de bli planterade på sina ordinarie växtplatser.

Det låter intressant då växer ju inte lövträden så sakta!!
Humleboken o kentuckeykaffe var jag också lite intresserad av. flirting.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon