CillaM
Köpte igår en hel del uppladdningsbara batterier, märket var kaninens favorit, Duracell. Har sedan tidigare andra uppladdningsbara batterier och en tillhörande batteriladdare. Då ser jag, när jag kommer hem givetvis, att på Duracells förpackning står det: Får endast användas med Duracells batteriladdare. Hallå??? Kan det stämma eller är det bara rent nys?? Visst funkar det att ladda de nya batterierna i min gamla batteriladdare? Snälla, säg att det är så... sweatingbullets.gif
Anma
Ingen aning men jag laddar alla möjliga märken i min laddare... så det borde gå?!
Tosan
Kan inte tänka mig annat än att det går alldeles utmärkt. Därmot gäller säkert inga garantier om du inte köper en duracelladdare... De vill ju gärna sälja en sån med.
Så länge laddaren ger rätt laddstyrkor så är det inga bekymmer. Skulle tro att det står på batterierna vad de vill ha, och på laddaren vad den ger.
Hannele
Du får läsa i innehållsförteckning, vad batterierna innehåller, i de nya står det NiMH och behöver laddas kortare tid, och man behöver inte "tömma" dem innan man laddar. De gamla är segare.

http://www.batteriforeningen.a.se/Nicd-NiMH.html
Netha
Svammel! Vi har batterier av olika fabrikat och laddar dem i samma laddare.
Tror visst att det är ett knep att få fler att köpa just deras. angry.gif
pejori
CITAT (Netha @ 30-12-2007, 23:06) *
Svammel! Vi har batterier av olika fabrikat och laddar dem i samma laddare.
Tror visst att det är ett knep att få fler att köpa just deras. angry.gif

laddar också olika batterier i samma laddare...funkar hittills tummenupp.gif
Tosan
Våran laddare laddar AAA-batterier med 50 mAh, och batterierna som sitter i tål 90 mAh
Kolla bara så att din laddare inte ger mer än vad batterierna tål.
CillaM
Har kollat det o mina äldre batterier är detsamma som de nya, det var jag noga med att kolla, på framsidan av paketet. Det finstilta behöver man ju ett förstoringsglas för att läsa. Men då så, då pustar jag ut o laddar. Tack tack!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon