vindspel
Tro.......En tro på en Gud. Många religioner men alltid en Gud. Kan i vissa fall delas upp i flera gudar men samlingen är ändå rättesnören att bli en bra människa. Jag är kristen men har också tro på schamaner, native american tradition.
Tror ni inte att alla i sin tro strävar efter samma sak.........oavsett "vad" man tror på.

Bifogar en länk angående native american...

The Native American Ten Commandments

Monaxe
[quote name='vindspel' date='31-12-2007, 01:45' post='726769']
Tro.......En tro på en Gud. Många religioner men alltid en Gud. Kan i vissa fall delas upp i flera gudar men samlingen är ändå rättesnören att bli en bra människa. Jag är kristen men har också tro på schamaner, native american tradition.
Tror ni inte att alla i sin tro strävar efter samma sak.........oavsett "vad" man tror på.

Förnuftiga ord tycker jag, kan nog skriva under på det allra mesta. tolerans och förståelse med andras tro tycker jag är viktigast, alltså inte ta livet eller kränka de som inte har samma namn på sin gud!

Gott Slut och Gott Nytt önskar Monica
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon