råse-marie
skulle åka ut till coop i västerås men vil kolla om det är öppet
var in på en sida där så det ut så här

Coop Forum Västerås
Adress
Stenbygatan 1
72123 VÄSTERÅS
Tel 021-165000
Visa på karta

Öppettider:
Mån-Fre: 08.00 - 22.00
Lördag: 08.00 - 22.00
Söndag: 08.00 - 22.00

Helgöppet:
Mån d. 29/12 08.00 - 16.00
Tis d. 30/12 Stängt
Lör d. 3/1 08.00 - 22.00
Sön d. 4/1 08.00 - 19.00

ser ni något konstigt ..... inte nog med att dom har den supertöntigaste reklamen .....
dom har varken en fungerande hemsida . eller telefon
jag försökte ringa 2 telefonnummer och blir koppas till något - någon som sägeratt detinte går att koppla frram thumbdown.gif blink.gif

Nä lägg ner ...... eller gör det bättre .
Cacki
Ja det är ju datumarna som inte stämmer men kan det inte vara så att dom inte tvingar fler personal än vad som verkligen behövs sådana har dagar och därför inte bemannar för någon "växeltelefonist"? Det flesta ärenden är ju inte så livsviktigt att det måste behandlas som t ex akutsjukvård eller brandkårsutryckningar. Man kan kanske vänta tills det blir vardag med sitt ärende eller rent av själv ge sej iväg till butiken om något är väldigt akut och kräver ett omedelbart svar?
Alba
Det här med att uppdatera hemsidor är under alla kritik många gånger.

Jag kollade en affär som ligger 5 mil bort och enl. deras hemsida hade de öppet som vanligt i juli. När vi kom dit var det stängt för semester.
Nu löste det sig genom att en anställd hobbyarbetade i lokalerna och han lämnade ut paketet vi skulle hämta, men jag hann ju börja koka över för det tog ett tag innan vi hittade en öppen dörr.

Samma sak för ett köpcentrum här som hade sina öppettider men det stämde inte. Var stängt när vi kom dit.
pia i sundsvall
Lägga ner coop, menar du butikerna? då vill jag bara tala om att det vill inte jag, då är det grosshandlarna som styr igen dvs fritt fram för fuskande grosshandlare att tjäna grova pengar igen ,så som det var innan koprativa rörelsen startade.
Ophelia
Tycker då rakt inte att COOP ska läggas ner och definitivt inte p g a att det är felinformation på en hemsida.

Kathy
Inte ska Coop läggas ner pga en icke uppdaterad hemsida heller.
Däremot kan du maila till Coop (länk) och be dem uppdatera den lokala hemsidan.
AndreasBlomquist
CITAT (råse-marie @ 31-12-2007, 10:01) *
Helgöppet:
Mån d. 29/12 08.00 - 16.00
Tis d. 30/12 Stängt
Lör d. 3/1 08.00 - 22.00
Sön d. 4/1 08.00 - 19.00

ser ni något konstigt ..... inte nog med att dom har den supertöntigaste reklamen .....
dom har varken en fungerande hemsida . eller telefon
jag försökte ringa 2 telefonnummer och blir koppas till något - någon som sägeratt detinte går att koppla frram thumbdown.gif blink.gif

Nä lägg ner ...... eller gör det bättre .

Nu är det ju säkert inte så de har tänkt men kanske har de varit väldigt duktiga på att uppdatera? Datumen och veckodagarna stämmer nämligen för 2008 och 2009..
Hur som helst tycker jag inte man ska lägga ner Coop för en dåligt uppdaterad hemsida, tänk vad många företag som skulle läggas ner då om man skulle tillämpa samma kriterier för nedläggning hos alla andra svenska företag.
aanderss
konsum är bra
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 31-12-2007, 14:27) *
konsum är bra

bravo.gif bravo.gif
renate
Det är väl lite långsökt att önskar lägger ner en hel butikkedja pga en icke uppdaterat hemsida.Coop är bra den ska inte läggas ner.
Du är nog rätt ensam om att tycker så.
Aqvakul
Coop behövs som en motvikt mot de privata kedjorna.
Eva i Skåne
Coop kan vara jättebra, men dock inte alla butiker.
På min ort jobbar de dock mot sin egen undergång thumbdown.gif
Från att ha varit byns ledande affär har de sannerligen försämrats på ett par år.

Från att ha varit vårt trivsamma och trevliga Domus, med återbäring långt in på 90-talet, gott om trevlig och hjälpsam personal, manuell chark-ost osv, så blev det ett Coop Forum där man sannerligen dragit in på personalen. Det är inget fel på de (stackarna, enligt min mening) som jobbar kvar, men de flesta har flyttat till konkurrent-butiken, som blomstrar.
Kvar på Coop finns snart varken personal eller nån mängd kunder. Sällan mer än en kassörska, vilket lätt kan leda till 5-6 personer i kö vid t ex lunch-tid. Ingen manuell betjäning alls, t ex färsen kommer färdigpackad i 400g eller 800g-paket och nåt annat finns inte att få, frukt/grönt-avdelningen har krympt avsevärt, sortimentet på basvaror har krympt, kyldiskarna kör alltid med utgående datum på de främsta förpackningarna nono.gif , i lösbröd-disken såg jag mal nyligen. De stackars kassörskorna ska själv hämta in kundvagnarna från parkeringen och fixa burkautomaterna. De unga killarna som skötte de jobben finns inte kvar och ute i butiken ser man numera sällan någon anställd att kunna fråga.

Jag handlar fortfarande en del varor där och min inställning till KF i allmänhet är positiv, men som sagt... rtfm.gif Det finns mycket ytterligare att önska om vår butik ska överleva.
Åsa, mälardalen zon 2
Här är alla Coop butikerna nedlagda för länge sedan de var så dåligt skötta och de var ofta dyrare än ICA, den enda gången jag kan använda mitt medmerakort numera är när jag åker in till Stockholm och shoppar på Kappahl. (kan tillägga att trots att konsumbutiken lades ner för en 4-5år sedan så har KF fortfarande kvar butikslokalen som står tom i centrum, detta betalar medlemmarna för. Jag vet flera andra företag som har varit intresserade av att hyra lokalen men KF säger nej trots att de inte verkar ha för avsikt att utnyttja lokalen detta tycker jag är slöseri med medlemmarnas pengar.)
*Stintan*
Klart dom inte ska lägga ner! De e väl bara att gå eller åka dit och kolla när det är öppet. Dom har missat på sin hemsida det är väl inte hela världen.
Alba
Jag säger som någon sagt....vi behöver Coop för jämvikten.
När här byggdes ett nytt affärskomplex i centrum och ett stort handelskomplex en bit utanför med privata affärer blev det rejäl fart på Coop.

Mejla till dem och påtala felet på Hemsidan. Det är ju väldigt störande.....många har långt till affären och vill då inte mötas av en stängd affär.
Jag tror Coop är tacksam för att det påpekas.
skogstroll
där jag bor är Coop bara bara eftersom Ica Maxi är värdelöst där jag bor. Det är ju säkert olika men det bästa är nog att låta dem veta vad som är dåligt! Själv tycker jag många affärer har taskigt uppdaterade hemsidor med öppettider och brukar ringa istället för säkerhets skull, i alla fall runt helger som den här när jag är osäker.
ingrid fuxwall
Förstår inte ditt problem - privatpersoner kan inte lägga ner en affär
råse-marie
CITAT (ingrid fuxwall @ 31-12-2007, 23:29) *
Förstår inte ditt problem - privatpersoner kan inte lägga ner en affär

suck ..... whist.gif
Aqvakul
CITAT (råse-marie @ 31-12-2007, 23:48) *
suck ..... whist.gif

Vad suckar du för? Inte är det väl rimligt att en hel affärskoncern med hundraåriga anor ska läggas ner bara för att du hittat ett fel på dera hemsida? Vad hyser du för agg till Coop?
rolleyes.gif
Anma
Det är nog bara du Råse-marie som vill att coop ska läggas ner... smile.gif
Ralf
CITAT (Anma @ 01-01-2008, 00:50) *

Svaret när nej
jag tycker COOP är uruselt. COOP Forum i Arninge utanför Täby fuskar tex med brandskyddet och prismärkning!
Aqvakul
CITAT (Ralf @ 01-01-2008, 01:11) *
Svaret när nej
jag tycker COOP är uruselt. COOP Forum i Arninge utanför Täby fuskar tex med brandskyddet och prismärkning!

Är alla COOP-affärer urusla?
Anma
CITAT (aq42 @ 01-01-2008, 01:27) *
Är alla COOP-affärer urusla?

Svar nej. smile.gif
kompostjord
I Kalmar finns det ett riktigt skabbigt Coop, och dyrt är det.
Besök gärna Coop Kalmar och försök att tala med deras personal, så ser ni snart att detta coop kommer att försvinna.

Minns när jag skulle handla byggvaror där, suck suck. Samt att Coop Kalmar är det enda ställe som behandlar en reklamation som om kunden var tjuv eller kriminell.

Här på min ort fick Konsum Klappa ihop.
För ett par år sedan fanns det bara ICA och Konsum
Efter att Konsum försvann så har vi fått Netto och Hemköp samt ICA.
Snacka om att det borde funnits kunder till Konsum men de som skötte butiken kunde inte sin sak.
Anki på Öland
CITAT (kompostjord @ 01-01-2008, 10:27) *
I Kalmar finns det ett riktigt skabbigt Coop, och dyrt är det.
Besök gärna Coop Kalmar och försök att tala med deras personal, så ser ni snart att detta coop kommer att försvinna.

Minns när jag skulle handla byggvaror där, suck suck. Samt att Coop Kalmar är det enda ställe som behandlar en reklamation som om kunden var tjuv eller kriminell.

Här på min ort fick Konsum Klappa ihop.
För ett par år sedan fanns det bara ICA och Konsum
Efter att Konsum försvann så har vi fått Netto och Hemköp samt ICA.
Snacka om att det borde funnits kunder till Konsum men de som skötte butiken kunde inte sin sak.

Tänk så olika man kan se det...... Tycker Coop i Kalmar är jättebra och handlar gärna där......
Föreståndaren för ditt Konsum var tidigare på vårt Konsum och gjorde det till den jättebra Konsumbutik det är idag men nu är han på vårt Ica som tidigare var en jättefräsch affär men där är inte roligt att handla idag.......
Anki
råse-marie
Gott nytt år alla smile.gif

Ett litet förtydligande ....
Jag tror inte att JAG kan stänga coop ..... läs inlägget .
Men jag tycker det är dåligt att en så pass stor kedja som Coop borde ha en
bättre uppdaterad sida men tydligen var jag och någon till ganska ensama om det.
Vi har ju alla olika krav och jag tycker inte att mina är orimliga.

Jag tycker inte att det är fel att man har lite krav på sina affärer som man använder sig av, i vilken fråga det än gäller .
Jag har en mil till coop och det har jag inte lust att åka i onödan.
Att inte någons ska behöva sitta i en växel på nyårsafton för att svara på mitt samtal är inget jag begär men att det isåfall finns en fungerande telefonsvarare är en liten eller en riktig uppdaterad sida borde vara en självklarhet.

Visst är det olika i olika städer vissa affärer är bra vissa mindre ... det är upptill var och en att tycka och bedömma.

Det här var ett LITET problem och det finns ju såklart värre saker som händer men jag törs och vill ställa krav
på det mesta som jag inte är nöjd med .
Fler skulle våga .- Inte bara gnälla - Jodå jag har hört av mig till coop wink.gif
Snöflinga
CITAT (Anma @ 01-01-2008, 00:50) *

Näädå, vad mig anbelangar kan de gärna bränna hela rasket naughty.gif Åtminstone affären här ... valfriheten blir mer och mer begränsad för varje dag som går ... I stället för de vanliga pålitliga märken som smakar bra, är de plötsligt ersatta med "coop extra" som smakar sick.gif

Dessutom är Coops matkasse oftast dyrast i jämförelse med andra kedjor, samtidigt som servicen minskat ... Coop är vår närbutik, därför handlar vi typ mejeriprodukter, bröd od där större inköp görs på ICA Maxi, trots att det är en halv mil längre dit tummenupp.gif
Cacki
råse-marie!
Nu är jag på ett sån´t bushumör idag så nu måste jag bara få tramsa lite. (det har ju varit så många helgdagar på det senaste, varav en av helgerna är den största "snällhelgen" på hela året så nu sprack det tyvärr! Nu gick bara inte att var snäll och väluppfostrad längre.)

Jo, det där med Coop och dåligt uppdaterad hemsida.
Vet du vad jag tror? Att den där ende dom har som kan data var sjuk så deras bakåtsträvare med telefonskräck fick rycka in och så blev det som det blev... crazy.gif

Blir ni väldigt arga för att jag tramsar i den här tråden också så får jag gå och sätta mej i skamvrån en stund och ångra mej...ere okej då?? angel_not.gif
råse-marie

Blir ni väldigt arga för att jag tramsar i den här tråden också så får jag gå och sätta mej i skamvrån en stund och ångra mej...ere okej då?? angel_not.gif
[/quote]

inte alls ... giggle.gif kom ut och dansa kring granen sitt inte där och skäms kompiskram.gif
Snigelhatare
Tanken kanske var bra med konsumentägt någon gång för länge sedan men nu kan jag inte se någon nytta med det. Mindre konsumbutiker är ofta hutlöst dyra. Jag kan inte märka att konsum är mer konsumentvänligt än någon annan affär.
Gita
För min del bojkottar jag Coop helt på den ort jag bor, de säljer halalslaktat kött och jag vägrar att gynna butiker som gör så.
Halalslakt= högstra graden av djurplågeri.
Gita
Tezzla
CITAT (Gita @ 02-01-2008, 11:56) *
För min del bojkottar jag Coop helt på den ort jag bor, de säljer halalslaktat kött och jag vägrar att gynna butiker som gör så.
Halalslakt= högstra graden av djurplågeri.
Gita

Det finns tyvärr i andra butiker/kedjor också och det kommer att växa. "Behovet" av sådant kött är stort och det skulle inte förvåna mig om det så småningom blir en skyldighet att ha halalprodukter i sortimentet.
Åsa, mälardalen zon 2
Det finns ju svenskt halalkött också, fast det är ju inte "riktig" halal eftersom man inte får halalslakta i sverige men det säljs som halal iallafall i butikerna och den främsta skillnaden där mot svensk slakt är ju bara att man vänder djuret mot Mecka och en imam läser en välsignelse över djuret innan man slaktar enligt godkända svenska regler. Svenskt halalkött har jag inga problem med att äta och köpa. Nästan allt lammkött i hötorgshallen är ju halalslaktat och det är svenskt lammkött så det brukar jag ibland köpa, priset är mycket humanare där än det som ICA vill ha här de få gånger de saluför lamm.
Pirum
Får man verkligen sälja något som halal, eller koscher, om det nu inte är det? Eller, det är väl kanske så att det inte finns någon EU-lag som fastställer dessa beteckningar.

Jag har inget emot halalslakt om det endast innebär att djuren vänds åt ett visst väderstreck och en gubbe med skägg läser lite ur en sagobok innan de slaktas efter svenska regler, fast det verkar lite ineffektivt kanske.

Angående lammkotletter etc så letar jag förgäves efter kravmärkt sådant. Det finns, men verkar ganska ovanligt.

Jag har tidigare tyckt halal-märkning varit bra, då den ju (trodde jag) klart indikerade att djuret var från utlandet, och därför fraktats onödigt långt - förutom det eventuellt extra plågandet vid slakten. Dvs, det var mycket enkelt att välja bort det. Men om även svenskt kött kan vara halal-märkt kanske jag får läsa ännu mer noga på förpackningarna.

(Köper man krav-märkt slipper man dessutom fundera över Halal-slakt)
Ralf
CITAT (Pirum @ 02-01-2008, 13:06) *
(Köper man krav-märkt slipper man dessutom fundera över Halal-slakt)

Säker??
Varför det??
skogstroll
Vad innebär det egentligen med halal-slakt?

Coop får däremot gärna vara kvar där jag bor, de har bra sortiment. Ica kan säkert också vara bra och dåligt på olika ställen. Det är väl olika vad butiksinnehavarna satsar på smile.gif
Anma
Så mycket som det fuskas med allt skulle det inte förvåna mig ett dugg om butikerna märker alldeles vanligt slaktat kött som halal...
Pirum
CITAT (Ralf @ 02-01-2008, 13:13) *
Säker??
Varför det??

KRAV har i sina regler att djuren ska bedövas innan de slaktas, och det gäller även utländskt KRAV-märkt kött. (Jag har dock inte sett sådant i butiker)

Det är en smula dubbelmoral av Sverige att tillåta import av livsmedel som producerats på ett sätt som är förbjudet att göra här, men det skulle nog bli ohållbart att ställa samma krav på importerade varor som på svenska. Hur skulle det bli med all frukt och kläder, där barnarbetare är inblandade? Eller där inte svenska arbetsskyddsregler följts? Skulle bli tvärstopp och den folkliga förankringen för sådant importstopp skulle saknas. (Däremot kan vi enskilt göra val, Rättvisemärkt exempelvis)

Så jag är för fortsatt import av halal-kött, eftersom vi inte kan stifta lagar åt andra länder. Däremot är jag mot halal-slakt i Sverige, och tycker att Coops medlemmar kan driva frågan om de vill. Coop är ju faktiskt medlemsägt, och Coop har tidigare tagit beslut om att sluta sälja saker medlemmarna uppfattar som omoraliska i livsmedelsbutiker, exempelvis porrtidningar.

(Talar i inlägget om 'riktig' halal-slakt, jag kan inte se hur de svenska 'varianterna' kan anses riktiga)

Tidningsartikel om halal-slakt, som inte är riktigt halal tydligen.
http://sydsvenskan.se/malmo/article254852.ece
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon