Full version: Hibiscus
strepp
Hej
Mitt intresse började i höstas när man såg den ena sorten efter den andra på tradera.Visste inte om att det fanns så snygga.
Min fråga är om det finns något svensk sällskap och någon postfirma som säljer till Sverige?Har fått en bild av en på en som heter Dragon Breath,den måste man bara ha..hoppas på svar
Malva15
Hej!

Jag är själv lite hibiskusbiten och fick till min glädje hem ett par hibiskusar från Holland i höstas. Jag tyckte beställningen gick bra och det blev inte onödigt dyrt med tanke på vad man fick hem.

Här har du adressen: www.kwekerijgommer.com

En fin hibiskussida om än inte ett regelrätt hibiskussällskap är: www.hibiscus-sinensis.com

Hoppas du får glädje av båda sidorna!

yaay.gif
strepp
Tack snälla för din hjälp.Var det svårt med beställning ifrån Gommer?Gick det snabbt?Tack
Malva15
Hej igen!

Det tog ca 2 veckor efter att jag beställt hibiskusarna innan de anlände. Var dock uppmärksam på att de tydligen levererar fram till dörren och om man inte är hemma kan det dröja en liten tid ytterligare eftersom de då skickar en avi från posten.

Jag tyckte det gick ganska smidigt i övrigt faktiskt, de skickar en orderbekräftelse där det står vad man bör tänka på när man betalar.
Det svåraste är nog att bestämma vilka hibiskusar man vill beställa...

Lycka till! tummenupp.gif
strepp
Tack för hjälpen..Ska beställa några.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon