Full version: Lätta fröer?!
älvan
Hej alla frötokiga!

Jag e fortfarnade lite av en nybörjare...

*Men vilka fröer kan jag börja sätta nu såhär dags??
*Finns här nån som kan ge tips på några "lätta" fröer? Som man inte kan misslyckas så lätt me...?

Tack på förhand!
Åsa, mälardalen zon 2
Vad du än sår så behöver du extra belysning vid den här tiden på året. Inte förren i mars-april brukar ljuset i fönstret vara hyfsat bra för odling.

Det enda som ev. kan gå hyfsat utan belysning är smörgåskrasse den brukar ofta funka även denna tid. (+groddning funkar ju också de brukar knappt behöva ljus).

Om du har extra belysning (lysrör el. lågenergilampa ca 1dm ovanför sådderna brukar funka) så kan du ju ex. starta med någon/några krukor basilika de brukar inte vara så svåra. +Chili är inte heller svårsådda och många sorter som har lite längre utvecklingstid brukar man behöva börja så i jan-feb.
kerstin z5-6
Om du inte vill så perenner som akleja tex -de kan du så och ställa sådden ute
*Humlan*
Pelargon kan du så nu, alltid trevligt med en "egen" sort att sätta ut till sommaren. Inte svåra alls att dra upp heller. Min första grodd kom idag och jag sådde den 29:e.
[attachment=11126:1_januari_004.JPG]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon