Limeblossom
Hej!
Måste bara skriva av mig lite till några som förstår smile.gif
För även om det är mörkt och trist ute så blommar det inne iallafall. Hittade min Äkta makar på övervåningen med en stor knopp på gång! Måste ha missat den totalt sist jag vattnade. Så nu åkte den ner och fram i köksfönstret.

Annars så blommar både den röda och den rosa november/jul/påskkaktusen,ödesträdet med sina vita och röda blommor och det är knopp i min cyklamen som har blommat snällt hela hösten. Den vita brudorkiden håller på att blomma över men istället så öppnade den rosa sina blommor för någon dag sen och den gula har en ny stängel på gång. Min Cambria (?) orkide öppnade sin första blomma idag.

Tur att det vänder och blir ljusare snart. Jag längtar ut i trädgården!! Men först längtar jag efter att få plantera om mina krukväxter, allihopa. Slarvat lite med det....inte haft lust. Men nu längtar jag och det måste vara en solig dag, ni vet en sån där när man bara längtar efter våren och solen skiner in på en när man står där med naglarna fulla med jord. Fast jag vet att en del av er börjar era sådder nu...smile.gif Men jag väntar ett tag till för jag har inget extraljus. Först krukisarna!

Sådär....nu har jag babblat av mig lite. Ha det gött!!
Snigelhatare
CITAT
Tur att det vänder och blir ljusare snart.

Det har redan vänt! Ljuset ökar NU! Dagen har redan längts ett par minuter! yahoo.gif bravo.gif tummenupp.gif yes.gif yaay.gif bravo.gif yahoo.gif
jahi
Å jag får hålla i mej för att inte börja plantera om krukväxterna NU.
Det e en tung tid ett tag till nu men snaaaaaaaart så!!!!
Wilmer
Kul! Jag har tjyvstartat omplanteringar av växterna. Det blir så fint. Ljusare är det redan, ännu bättre blev det med lite snö trots allt. Snart snart är det dags för trädgården wub.gif

Wilma
jahi
Jag har i sanningens namn åxåtjuvstartat lite.
Svårt å hålla fingrarna i styr.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon