Jag skulle vilja plantera några syrenbuskar i min trädgård. Täntke vara ute i god tid och kolla vart jag kan köpa dessa. Jag bor i Göteborg men testar gärna att handla via postorder inrikes som utrikes. Några som har några tips på vart jag kan få tag på fina buskar?
/Erika
malin72
02-01-2008, 23:42
jag har bara bra erfarenheter av denna sida
dom kommer tom och lämnar hemma vid dörren..
hortogreen finns mycket att välja på..farlig sida
Bengt i Särö
03-01-2008, 00:24
Hej Fika
Gå till en riktig plantskola och köp syrenbuskar så slipper du bli LURAD
Hälsningar
Bengt i Särö
kompostjord
03-01-2008, 07:36
Jag håller med Bengt, handla hos din närmsta och mest skicklige plantsäljare.
Ophelia
03-01-2008, 12:19
Ja Hortogreen är bra. Har inte hört annat än gott både härifrån och av vänner. Har själv beställt och fått fina perenner.
Lady Hamilton
03-01-2008, 13:18
Jag har handlat av Hortogreen flera gånger och har ALLTID blivit nöjd Bl.a. har jag köpt denna skönhet som blommade redan året efter plantering (denna sort hittar man inte över allt)
[attachment=11174:PICT7985.JPG][attachment=11175:PICT7930.JPG]
Tack för svaren! Lady Hamilton: Vilka fina bilder du fått på din syren!
Vi ska även köpa en vanlig grön häck till våren så det blir nog till att testa webshoppen nångång iaf.
Nu till nästa steg, när kan jag plantera syrenen? Det har ju än så länge varit en väldigt mild vinter. Vi ska ha den i en slänt och jag vill inte att den blir jätte stor så jag antar jag får klippa ner den senare. Finns det nån vit syren som är en mellanstorlek eller är det samma storlekar på alla?
Vi bor strax söder om Göteborg, läget borde bli väster.
Rickard__
05-01-2008, 13:52
Syrener går bra att plantera både på våren och hösten. Då får busken en bra start när fuktigheten i jorden är högre. Busken behöver en tid att etablera sig på platsen innan vintern slår in. Undvik mitt på sommaren då jorden är torr. Om man inte tycker om att vattna...
Vit bondsyren är den enda jag kan komma på just nu som är rent vit. Den blir 4-5 meter efter några år, men det går ju hålla den tydligt lägre med årlig beskärning. På vårvintern går bra att klippa.
Lady Hamilton, Vad heter den fina syrenen på bilden?
Aqvakul
05-01-2008, 14:28
CITAT (Rickard__ @ 05-01-2008, 13:52)

Lady Hamilton, Vad heter den fina syrenen på bilden?
Skulle jag också vilja veta!
Lady Hamilton
05-01-2008, 15:10
Den heter FÖRÄDLAD SYREN 'Sensation' 1-PACK SEK 159.00
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.