malin72
någon som kommer ihåg förra årets penseé tråd whist.gif har man inget för sig kan man ju läsa den....den blev på 12 sidor w00t.gif jag satt här och fnissade gott när jag läste igenom den rotfl.gif rotfl.gif
2007 års penseé tråd smile.gif

men en fråga hur gick det för tex Kerstin bidde det några penseér för dig innan jul giggle.gif
och Anki du sa att du skulle prova iår har det blivit några???
själv ska jag snart hämta mina fröer som ligger på elon och väntar och sätta fart (såg något skojj) förra året började jag den 3 jan........ whist.gif trodde inte jag skulle hinna med det denna gång tummenupp.gif

jag vet ju att många inte tycker om gamla trådar därför gjorde jag så här så blev det bara en skojj tråd innocent.gif

hur många är vi som sår penseér i år flirting.gif
kerstin z5-6
Mina penseer blommade till jul smile.gif Och en hel del även under sommaren konstigt nog -för de blev rätt misskötta i maj
malin72
CITAT (kerstin z5-6 @ 03-01-2008, 16:24) *
Mina penseer blommade till jul smile.gif Och en hel del även under sommaren konstigt nog -för de blev rätt misskötta i maj

men det är helt ok Kerstin du var ju inte hemma då, du var ju minsam iväg och hade annat trevligt för dig (men du fick ju med dig en på en tröja hem) tummenupp.gif giggle.gif
Anki V
Jo då, jag har sått två sorter.....i alla fall den ena såg jag att du beställt också + att jag sått en liten söt minipensee´som ska blomma med gröna blommor.

Just nu kommer teflonminnet inte ihåg vad dom heter. g.gif

/Anki
malin72
CITAT (Anki V @ 03-01-2008, 16:38) *
Jo då, jag har sått två sorter.....i alla fall den ena såg jag att du beställt också + att jag sått en liten söt minipensee´som ska blomma med gröna blommor.

Just nu kommer teflonminnet inte ihåg vad dom heter. g.gif

/Anki

tummenupp.gif då hann du före mig då....ska minsan så mina idag med bravo.gif
Cathis
Åååå jag vill också men mina penséfröer har inte kommit än,
beställde igår, 7 sorter whist.gif kunde inte välja giggle.gif
Nån mer som beställt från Rara Växter?
malin72
CITAT (Cathis @ 03-01-2008, 18:41) *
Åååå jag vill också men mina penséfröer har inte kommit än,
beställde igår, 7 sorter whist.gif kunde inte välja giggle.gif
Nån mer som beställt från Rara Växter?

japp allt jag fick idag är från raraväxter tummenupp.gif lagom i påsarna.. det som är lite tråkigt är att dom kommer i plastpåsar och har ingen bild på som andra fröpåsar thumbdown.gif så det gäller att ha minne whist.gif men jag skrev ut alla mina som jag beställde så jag har bild på dom yes.gif
malin72
ladyn!!!!! jag såg att du sått några innan jul i år (dom skulle sås tidigt) hur gick det med dom unsure.gif håll med om att vi tydligen hade skojj förra året rotfl.gif rotfl.gif
Tosan
Jag har sått penseer för första ggn smile.gif
Egensamlade frön, så jag har ingen aning om hur de kommer att se ut tongue.gif
Cathis
CITAT (malin72 @ 03-01-2008, 19:09) *
japp allt jag fick idag är från raraväxter tummenupp.gif lagom i påsarna.. det som är lite tråkigt är att dom kommer i plastpåsar och har ingen bild på som andra fröpåsar thumbdown.gif så det gäller att ha minne whist.gif men jag skrev ut alla mina som jag beställde så jag har bild på dom yes.gif

Hoppsan då, då gäller det att skriva ut lite själv då, annars lär jag inte ha någon koll
på vilka sorter som är i vilka påsar.

Hur klarar fröerna av att ligga i plastpåsar? trodde fröer mådde bäst i papper g.gif
jakob
Har med sått penseer idag,,så de ska blomma tidigt hoppas jag.
=)Jakob
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon