Full version: Fröna
Monchichii
Hej,

Jag undrar när de börjar sälja Frön till trädgården i affärerna?

Åsa, mälardalen zon 2
Det är lite olika, en del brukar vara snabba på att få upp fröerna så snart de röjt bort julen, andra plockar inte upp förren framåt februari (+ en del matbutiker är senare, ofta brukar inte de få upp fröerna förren mars-april här).
Cathis
Bättre att beställa på nätet då får du dom redan nu tummenupp.gif
malin72
CITAT (Monchichii @ 03-01-2008, 17:19) *
Hej,

Jag undrar när de börjar sälja Frön till trädgården i affärerna?

jag var inne i dec på plantagen och frågade efter frön..helt tomt, dom svarade att fröfirmorna börjar sina leveranser efter nyår så i början av jan väntade dom sina första leveranser tummenupp.gif
kerstin z5-6
Senast februari -men som sagt nät går snabbare
ingrid fuxwall
Vilka firmor tycker Ni är bäst? Av dem på nätet menar jag

ingrid
Monchichii
Hej,

Jag hade tänkt att beställad ifrån Impecta,
beställde hem deras katalog för att titta noga..Så jag skickar in en beställning på deras hemsida istället för "snigelpost".

MVH,

Monchichii
skogstroll
Det är nog vi som är lite sugna på att sätta igång blush.gif Jag var inne på Weibulls igår och där var det nästan helt tomt och nån bygg-gubbe som skruvade upp fröpåsehyllor. Inte ens några intressanta odlingslådor fanns -cry-.gif tycker de kunde kommit lite längre med fröna...
Lady Hamilton
CITAT (skogstroll @ 05-01-2008, 17:06) *
.....Inte ens några intressanta odlingslådor fanns -cry-.gif tycker de kunde kommit lite längre med fröna...

blink.gif Jaa, samma sak VARJE år! Att inte de inte lär sig...........
Sylvia
Odlas fröerbjudande kommer också inon kort, så håll ut!! tummenupp.gif
Eva zon 1-2
Hej kan meddela att Granngården har fröer nu. De hade Weibulls och Lord Nelssons när jag var där i helgen. yahoo.gif
anx
Blomsterlandet hade lagt fram några av sina fröhyllor igår, men det var inte mycket tillbehör framme ännu, fick leta efter såjorden och det fanns inga småkrukor.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon