Full version: Gammelkatten
Monarda

Här ligger kära gamla Bassen och väntar på att vintern ska ta slut. Han är snart 17 år gammal och jag hoppas så innerligt att han får vara med en sommar till. Både han och jag njuter lika mycket av trädgården och han är mitt ständiga sällskap när jag påtar i jorden.

PB270002b.jpg
Jag vill än en gång få se honom njuta för fullt när solen värmer hans svarta päls och vinterns stelhet släpper sitt grepp. Då blir han som ung på nytt och rusar som en galning upp och ner i träden och glömmer att han faktiskt, åtminstone i människoår räknat, faktiskt passerat 80 år!

P1010427b.jpg

Vore kul att höra om fler kattgamlingar här på forumet!
Wilmer
En sådan mysig herre. Jag har ingen kattgamling, men hoppas marsvinet ska få uppleva gräset en gång till wub.gif , så jag förstår känslan!

Wilma
Discogiraffen
Sikken raring! Hos min farmor bodde ett gäng med vildkatter, en av dem kallades för Mormora. Hon hade hängt med många år, fått mycket både stryk och ungar. Men ujujuj, vad ilsken hon var... Hon gjorde skäl för öknamnet gammal katta... Men din herre ser bra mycket trevligare ut!! Ge honom en klapp från mig, en kattälskare med allergisk make...
Wilmer
Vi hade en stallkatt som blev 21 år tror jag det var. Hon blev döv det sista, jamade så man höll på att dö av skrämsel när man tassade runt själv i stallet på kvällarna. Man fick kolla noga innan man tog hö med högaffeln, för inte flyttade hon sig inte! Gosig var hon.
MariaS
Suck ja. Jag saknar min gammelkatt fortfarande. Även fast vi skaffat en nästan likadan, men Pysen var ändå Pysen. Han blev 17år, av rasen Devon Rex, vars medelålder är 9år...
Fenja
Min förra granne hade en gammal hankatt som blev 19 år, på våren brukade han komma och ligga i solen i mitt växthus. Jag hade en utestolsdyna som var hans som han alltid sträckte ut sig på.
Jättefina bilder!
Mvh
Fenja
Elisabeth G
En sådan fin liten pojke. Hoppas han släpper gammelstelheten även denna sommar!

Själv har jag fyra katter som är yngre men i det förra kattgänget jag hade blev en av katterna faktiskt 20 år gammal. Hoppas din kise får vara med ännu några år! smile.gif
skogstroll
Min älsklingskisse Morris var en bondkatt/skogskatt-blandning med ett riktigt oxhuvud blev 20 år och försvarade reviret in i det sista mot alla lokala ligister. Nu har jag en ny liten hittekatt som förgyller tillvaron även om hon är lite stökig giggle.gif
Krolliljan
Så fin han ser ut din kisse. yes.gif

Pappas katt blev 14 år inte gammal kanske.
Jag saknar henne så crying.gif

Bee
Åh, en sån fin bild! Och en så vacker kattherre! 17 år. Det är precis så jag hoppas det blir med den lilla nykomlingen vi har. Vår förra, för många år sen, blev bara 13 år.

Hoppas ni får ännu en fin sommar tillsammans i trädgården!

Malva15
Min äldsta katt har just fyllt 14 år och han springer fortfarande runt som en kattunge. Jag hoppas även han får sig helst ett antal somrar till...
Roligt att höra om fler gamla katter. Glada katter som aldrig känt sig stessade tror jag lever längre om de inte åker på sjukdomar förstås. smile.gif

En jättefin gammal kattherre du har!
Myosotis
Jag kände en katt som blev 22.
Kathy

Det är trevligt att höra om katter som lever länge, får vara friska och må bra. wub.gif

Vår första birma blev inte äldre än 7 månader..........så vi hoppas att våra nuvarande kissar ska få hänga med länge, länge.
silos
Vilken rofylld mysig bild på den gamle gubben! Hoppas att han får vara med flera härliga somrar!
renate
Stilig kattherre hoppas han får upplever några somrar till med matte i trädgården. Jag har tre katter,Murvel 10 år Kix 5 år och lille Fritz 4 år.Nu är de mest inne som din kattherre,men när solen kommer lite högre i februari då ligger de på altanen och lapa sol.
Azola
Härliga bilder på alla dessa gammelkatter! biggrin.gif
Vår Rosie blir 14 år i maj så det känns skönt att höra att så många får vara med oss i betydligt fler år än så!!

[attachment=11431:Rosie_1_sep_07.JPG]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon