noranettan
Det här är en rosbuske som påminner (på bild inte IRL) om Altaica. Men blommorna på den här är mycket mindre, ~4 cm, och så är buskens växtsätt som en marktäckares. Den växer inte direkt med upprätta grenar, utan mer bågböjda eller liggande. Den blir inte högre än ~0,5 meter (hos mig efter några år) Blomman är helvit och doftar lent och gott. Ser på håll ut som en liten gräddklick som någon råkat tappa - den är riktigt rikblommande. Tyvärr ingen bra bild, men........ni får en uppfattning ändå.

Anette
svennis
Trevligt namn, Dunwich Rose.. Verkar gå att sticka. yes.gif

Dunwich rose.jpg
Kajsa
Jättesöt, har funderat på den, då den har ett format för den normalstora trädgården, Rosenposten säljer den.
Ewa smålänska höglandet
Suck, du tunga värld thumbdown.gif
i tre år har jag beställt den från Flora Linnea och varje gång har den slagit ut som Mary Queen of Scots confused.gif
Jag har pratat med dem flera gånger, så jag har givit upp, verkar som det inte lär komma någon Dunwich rose i min trädgård -cry-.gif
svennis
Här hjälps vi åt. Du kan få en liten till våren. Jag behöver träna på att skicka plantor. Mary Queen of Scots har jag.
Jag har småplantor ute i detta vädret. Pimpineller klar det och även andra. Tid att ta in dom nu kanske.
Ewa smålänska höglandet
Det låter trevligt Svennis, jag är mer än gärna försökskanin whistling.gif
Tack på förhand tummenupp.gif
renate
Den är verkligen söt,den kunde jag plantera i rosgången i framkanten om jag får tag i den förstås.
Anna NV Uppsala
Bidrar med länk till min Dunwich Rose. Även den växer lågt och liksom lite tillplattat.
http://www.alltomtradgard.se/_internal/cim...p06osre7dll77rp
svennis
Visst är den fin.
Man måste vara inloggad om man skall se din bild Anna.
Här är så snabbt att sätta in bilder. smile.gif
Anna NV Uppsala
Så fånigt! Fick du ett meddelande Svennis om att du inte fick se bilden om du inte var inloggad på AoT, eller fick du pröva dig fram? För jag tror inte det ska vara nån skillnad, men ibland blir det olika beroende på om man är inloggad eller inte.

svennis
Ursäkta Anna! Sätt in bilderna från ditt album här. smile.gif
Du har ju bilder i ditt album här.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon