LindaLunda
Vad blev det för något?
Troll eller Murregubbe?
Linda
anna_rispan
Hihi. Vilka troll! Murregubbe har jag aldrig hört. Det låter också gulligt fast mer som en människa.
Tobe3
Modern har på vinden nått liknande pälskramdjur.
Hon kallar den för GONK!
Hittade bild på en liknande, fast den på vinden är rosa!!

http://huntingtrophy.se/gonkar.htm
storm
CITAT (Tobe3 @ 05-01-2008, 10:53) *
Modern har på vinden nått liknande pälskramdjur.
Hon kallar den för GONK!
Hittade bild på en liknande, fast den på vinden är rosa!!

http://huntingtrophy.se/gonkar.htm

Vist är det en GONK! jag har inte sett en sådan sen 70 talet .
Gillan
Som vanligt Linda! Helt fantastiska tummenupp.gif . Och vad roligt du skriver till bilderna biggrin.gif
titti49zon6
Helläckra, Linda tummenupp.gif men om jag inte läst så skulle jag ha trott att det var Shitzuhundar med kronor på giggle.gif
min syrra har 4 sådana och jag tycker att dina troll påminner om dom och sen är dom ju ibland som busiga troll
Boxer
Det är helt klart murregubbar.

Dom är snälla men busiga ibland. De lever på gråsuggor även om en och annan rosenknopp kan slinka ner när det blir mörkt. Därför är det jättebra att murrekungen och murredrottningen vakar lite extra över de mest listiga och knasiga murregubbarna.

För övrigt är dom fenomenala på att tämja och mjölka drakar.

Du kan vara lycklig att de små liven hittat hem till dig. wub.gif
Kathy
Visst är det Murregubbar! biggrin.gif tummenupp.gif
Cathis
Definitivt Murregubbe biggrin.gif
MariaS
Jag ser framför mig en välvuxen spirea med hängande grenar och en av dina murregubbar kikandes fram inunder wink.gif
Ing-Marie i Finnerödja
Säger bara att det är TROLL kungen med sin drottning...........
//Ing-Marie
Ciczi
tycker också att det ser ut som troll...

Tror att en sådan skulle vilja bo under min rosenbuske....

Ciczi
Tosan
Vilka mysiga små troll smile.gif
LindaLunda
Tack alla för era komentarer!!! De värmer.... mer än pälsen på mina troll/murregubbar gör naughty.gif
Linda
Alba
Bilden som Tobe 3 lagt in ser ju ut som klippt ur mitt album....så ser jag ut på morgonen....men jag har inte skägg. naughty.gif

Linda.....vilka underbara Murregubbar med det trollaktiga i blicken. Du är ju bara såååå duktig.
LindaLunda
Tack! Och nu tror jag att jag tom vet var jag skall plasera dem!!! Det blir kanon!
Kung Ulve och Drottning Tika ?

När de är brända och glaserade kommer de ha samma ytfinish som kronan på bilden.

Linda
Azola
Ja. jag säger då det ...du har lyckats igen!! tummenupp.gif vilka härliga troll-typer!
Med kronorna på ser de ju riktigt snälla ut tycker jag.
De borde fått vara med i Tolkiens Sagan om de två tornen ... på de godas sida...ser dem tillsammans med de talande träden i filmen angel_not.gif
Tjusigt Linda!
Myosotis
Söta Murregubbar. Skrämmer de bort mullvadar?
LindaLunda
Om någon vill se resultatet finns det nu på min blogg. Adressen finns i mitt info.
Linda
Monaxe
Så fina de blev Linda.
Du har lyckats igen! (hade inte förväntat mej någon annat heller)
Alba
Oh så fina de är.
Klart att Ulfve och Tika kommer att hålla allt "oknött" borta från gården.
Kathy
Jättefina. wub.gif
Betty
Jättefina troll! tummenupp.gif De får mig att tänka på John Bauer och alla hans troll, Bergakungen t.ex.
titti49zon6
Så otroligt fina trollen/murrgubbarna blev, du är lyckligt lottad som kan åstadkomma så
fina konstverk i lera, en rose.gif till en riktig konstnär
MariaS
Vi vill nog se en komplett keramikutställning snart! rtfm.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon