Netha
Avslappnande ... rogivande ... 'Lascia ch'io pianga'
Gudrun i Göteborg
Netha: Mitt definitiva favoritstycke. Har den på cd.

Första gången jag hörde den låg den lägre (i tonarten alltså) och framförandet var vidunderligt. Jag fick stålpäls.
Netha
CITAT (Gudrun i Göteborg @ 05-01-2008, 21:36) *
Netha: Mitt definitiva favoritstycke. Har den på cd.

Första gången jag hörde den låg den lägre (i tonarten alltså) och framförandet var vidunderligt. Jag fick stålpäls.
Jag har den också på cd... en bränd sådan... i olika utföranden. smile.gif Lyssnar varje dag.
Kanhända att den finns också i version med lägre tonart.

OT, men på tal om tonart .. så tycker jag att i Svenska kyrkor har man alldeles för hög tonart ... de skulle tjäna på att gå ner ett steg el två.
Anledning till att jag hittade den och också många andra i samma genre ...
det var en kontakt jag hade i ett slutarökaforum ... hon var kantor som fimpat och valde att byta yrke
gick utbildning till Sjukgymnast i Köpenhamn.

Det var hon som också sjöng i kyrkor, som´gav mig tips om bl.a denna och många fler.
Gudrun i Göteborg
Håller med dig fullständigt. Varför skall alla sångare (manliga o kvinnliga) alltid lägga sig på sin högsta tonart? Varför inte sänka den och se till att få plats för mer känsla. Har du någon inspelning som ligger lägre så är jag väldigt tacksam för tips.
Netha
CITAT (Gudrun i Göteborg @ 05-01-2008, 21:51) *
Håller med dig fullständigt. Varför skall alla sångare (manliga o kvinnliga) alltid lägga sig på sin högsta tonart? Varför inte sänka den och se till att få plats för mer känsla. Har du någon inspelning som ligger lägre så är jag väldigt tacksam för tips.

Lovar att leta och se om jag har någon sådan.smile.gif
Gudrun i Göteborg
Tack! Jag hör av mig om jag hittar någon också. tummenupp.gif
Netha
Lägre tonart Lyssna
en till

storm
länken funkade inte längre
Gudrun i Göteborg
Tack Netha! Båda länkarna funkade för mig. Hayley är min definitiva favorit.

Måste ha den ju!

Tack igen smiley_small_hug.gif
Netha
CITAT (Gudrun i Göteborg @ 07-01-2008, 20:57) *
Tack Netha! Båda länkarna funkade för mig. Hayley är min definitiva favorit.

Måste ha den ju!

Tack igen smiley_small_hug.gif

Varsågod! Kul att kunna hjälpa. smile.gif
Tycker själv också att Hayleyär hundra ggr mysigare att lyssna på. tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon