Full version: Jag undrar...
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76
Snöflinga
CITAT (Tosan @ 13-01-2008, 21:25) *
Vi har ju dessutom dubbeltäcke, och ett sånt påslakan sväljer mycket, snor runt och knyter ihop sig så man kan få leta rent länge innan man hittat igen allt.

Och jo, man tycker ju det skulle vara en omöjlighet att tappa sockar, lika förbannat försvinner de dunno.gif

Som sagt använder jag säkerhetsnålar som jag även fäster i varje hörn så påslakanet inte har en chans att gränga ut täcket naughty.gif
Fenja
Jag undrar verkligen vem som kom på att göra Grönläppad Musselgele och varför? unsure.gif crazy.gif
Mvh
Fenja
Blomstertanten
CITAT (Fenja @ 13-01-2008, 22:37) *
Jag undrar verkligen vem som kom på att göra Grönläppad Musselgele och varför? unsure.gif crazy.gif
Mvh
Fenja

Man kan ju tycka att de åtminstone kunde hittat på ett annat namn på den ! tongue.gif
confused.gif Och vad tusan är "galenisk form" ????????????
Tobe3
CITAT (Fenja @ 13-01-2008, 22:37) *
Mvh
Fenja

Kanske därför det blivit utförsäljning. Svagt produktnamn.

Annars finns den: http://www.nyfikenvital.org/?q=node/1960

Nya Zeelands grönläppade mussla
Nya Zeelands grönläppade mussla (Perna canaliculus) lever utanför Nya Zeeland men har spridit sig till flera andra vatten och finns numera utanför bl.a. Australien. Det är en av de största musslorna och kan bli upp till 24 cm i längd. Skalet är mörkgrönt till bruna nyanser och den har gröna läppar.
sqrulan
giggle.gif Va kul att du testade MariaS,konstigt att dom var kvar inuti?

Jag tror att själva mysteriet är att vid centrifugeringen öppnas påslakanet som ett
stort gap och slukar allt.Hos mej är allt en enda stor klump,allt mindre åker in i påslakanet.
Anma
Jag har inte haft besök i påslakanet på flera år, men nu när jag läst denna tråd, vad tror ni hände i tvättstugan idag?! Ena påslakanet hade svalt alla 4 örngott! mad.gif
Kathy
CITAT (Anma @ 14-01-2008, 00:18) *
Jag har inte haft besök i påslakanet på flera år, men nu när jag läst denna tråd, vad tror ni hände i tvättstugan idag?! Ena påslakanet hade svalt alla 4 örngott! mad.gif

giggle.gif
Fenja
CITAT (Blomstertanten @ 13-01-2008, 22:51) *
Och vad tusan är "galenisk form" ????????????

Låter som något jag befinner mig i emallanåt! ninja.gif
Mvh
Fenja
Aqvakul
CITAT (Blomstertanten @ 13-01-2008, 22:51) *
Och vad tusan är "galenisk form" ????????????

Galenisk handlar helt enkelt om beredningsformen/sammsättningen. Uttrycket "galenisk form" är ett exempel på taftologi ("tårta på tårta") och alltså principiellt felaktigt. Typiskt reklamsnack, man försöker att få det att låta märkvärdigare än det är.
Gossen Ruda
Jag tycker det verkar kunna bli en doktorsavhandling: Påslakanens hemliga liv i tvättmaskinen! Stora testserier med olika påslakan och övrigt innehåll. Olika tvättmedel. Fast det kommer väl att bli ett rent helsicke. rolleyes.gif
Berith
Exakt vad är det i alla era tester som visar att det är påslakanets fel? rtfm.gif Vad är det som visar att påslakanet slukar sina kamrater? Har ni verligen sett att det inte är dom andra som på pin kiv tar sej in i påslakanet bara för att hålla myten vid liv?
Aqvakul
CITAT (Berith @ 14-01-2008, 08:17) *
Exakt vad är det i alla era tester som visar att det är påslakanets fel? rtfm.gif Vad är det som visar att påslakanet slukar sina kamrater? Har ni verligen sett att det inte är dom andra som på pin kiv tar sej in i påslakanet bara för att hålla myten vid liv?

Vad får du allt ifrån Berith? yahoo.gif rotfl.gif
Berith
CITAT (aq42 @ 14-01-2008, 08:59) *
Vad får du allt ifrån Berith? yahoo.gif rotfl.gif

slap.gif
sqrulan
a0a.gif
Tobe3
Enkelt att lösa påslakeproblemet.
Någon liten Odlamedlem får följa med tvätten inne i maskinen och sedan avlägga rapport. laugh.gif

Vi väntar med spänning på resultatet.
*Stintan*
CITAT (Tobe3 @ 14-01-2008, 10:10) *
Någon liten Odlamedlem får följa med tvätten inne i maskinen och sedan avlägga rapport. laugh.gif

Någon som anmäler sig frivilligt? -fear-.gif a0a.gif
Myosotis
[attachment=11653:tvätt.gif]
MariaS
CITAT (Tobe3 @ 14-01-2008, 10:10) *

rotfl.gif

CITAT (Myosotis @ 14-01-2008, 11:14) *

rotfl.gif rotfl.gif bravo.gif
Anma
Idag är jag för trött för rotfl.gif så det får bara bli ett litet giggle.gif ....

Ni är ju för roliga!

Jag undrar varför man inbland är slutkörd när man vaknar, fast man sovit sina åtta timmar??
Blomstertanten
CITAT (Anma @ 14-01-2008, 11:51) *
Idag är jag för trött för rotfl.gif så det får bara bli ett litet giggle.gif ....

Ni är ju för roliga!

Jag undrar varför man inbland är slutkörd när man vaknar, fast man sovit sina åtta timmar??

Kan det ha nåt med påslakanet att göra kanske confused.gif tongue.gif
Anma
CITAT (Blomstertanten @ 14-01-2008, 12:09) *
Kan det ha nåt med påslakanet att göra kanske confused.gif tongue.gif

Ja, vi skyller allt på påslakandet! bravo.gif
Magdis
Allt är påslakanets fel! Gå med i klubben Påslakans-paranoikerna! crazy.gif
MariaS
CITAT (Magdis @ 14-01-2008, 12:22) *
Allt är påslakanets fel! Gå med i klubben Påslakans-paranoikerna! crazy.gif

Fluktar efter medlemsnummer 2 då... crazy.gif
Kathy
CITAT (Myosotis @ 14-01-2008, 11:14) *

Jösses! rotfl.gif
Du får berätta sen vad du observerat, Myosotis! laugh.gif tummenupp.gif
Myosotis
CITAT (Kathy @ 14-01-2008, 13:00) *
Jösses! rotfl.gif
Du får berätta sen vad du observerat, Myosotis! laugh.gif tummenupp.gif

[attachment=11657:schwindlig.gif] minns inte riktigt...
Kathy
CITAT (Myosotis @ 14-01-2008, 13:15) *
[attachment=11657:schwindlig.gif] minns inte riktigt...

rotfl.gif rotfl.gif

Eva i Skåne
CITAT (Snöflinga @ 13-01-2008, 21:54) *
Som sagt använder jag säkerhetsnålar som jag även fäster i varje hörn så påslakanet inte har en chans att gränga ut täcket naughty.gif

Hmmm g.gif Låter som en bra idé, bortsett från att jag inte vill riskera att sticka mig på en säkerhetsnål som gått upp när jag snurrat i sängen. Nää, då får jag nog hellre rätta till täcket varje dag.
Förresten har jag en omgång påslakan som knäpps med små knappar i hela nederkanten. Suveränt. yes.gif Där knölar täcket inte ens till sig inuti.
anna_rispan
Frågade sambon om tvätten. Nej påslakanet hade inte slukat nåt annat.
pejori
CITAT (Eva i Skåne @ 14-01-2008, 14:50) *
Hmmm g.gif Låter som en bra idé, bortsett från att jag inte vill riskera att sticka mig på en säkerhetsnål som gått upp när jag snurrat i sängen. Nää, då får jag nog hellre rätta till täcket varje dag.
Förresten har jag en omgång påslakan som knäpps med små knappar i hela nederkanten. Suveränt. yes.gif Där knölar täcket inte ens till sig inuti.

tror jag ska göra som man gjorde förr med kudvaren naughty.gif
sy dit bomullsband och knyta in täcket med rosetter tummenupp.gif
sen kan tvätten försöka pilla in allt i påspåsen rotfl.gif

har du tittat på lödder mysotis??? rotfl.gif whist.gif w00t.gif
skogstroll
Jag är helt övertygad om att mitt påslakan kommer från helvetet... det äter strumpor och spottar ut duntäcket på natten... ranting.gif
Aqvakul
[attachment=11661:monster_turkos.gif]

Ni har väl inte råkat köpa elaka monsterpåslakan, när det finns snälla.... whist.gif

Snöflinga
Om strömmen går ... var går den då unsure.gif
Aqvakul
CITAT (Snöflinga @ 14-01-2008, 22:19) *

I väg någon annanstans, för den finns ju inte kvar..... sos.gif

edit stavfel
Netha
Testa att köra fyra påslakan i en maskin (5 kilos)... ingen hamnar in i den andra ... det har jag fått bevis på idag
när jag kört allt sänglinne mm från garderob (linneskåp) där råttan/musen huserar under.

Inte heller i tumlaren for någon in i den andra... som de gjort när jag kört bara två tillsammans.

Tror att problemet är att man har för lite tvätt i maskinen/tumlaren, därför åker de in i varann.
Anma
CITAT (Netha @ 14-01-2008, 22:49) *
Testa att köra fyra påslakan i en maskin (5 kilos)... ingen hamnar in i den andra ... det har jag fått bevis på idag
när jag kört allt sänglinne mm från garderob (linneskåp) där råttan/musen huserar under.

Inte heller i tumlaren for någon in i den andra... som de gjort när jag kört bara två tillsammans.

Tror att problemet är att man har för lite tvätt i maskinen/tumlaren, därför åker de in i varann.

Jag tror du är lösningen på spåret, jag brukar alltid ha full maskin och nu när jag inte gjorde det hade påslakanet slukat örngotten... slap.gif
Netha
CITAT (Anma @ 14-01-2008, 23:03) *
Jag tror du är lösningen på spåret, jag brukar alltid ha full maskin och nu när jag inte gjorde det hade påslakanet slukat örngotten... slap.gif

Har ju kört fem ggr fyra idag och det om något borde väl vara bevis. smile.gif
Aqvakul
Det verkar som ni har fastnat i påslakan och tvättmaskiner. Akta så ni inte blir uppätna själva...

wacko.gif
MariaS
CITAT (Netha @ 14-01-2008, 23:05) *
Har ju kört fem ggr fyra idag och det om något borde väl vara bevis. smile.gif

Man ska altså inte lita på tvättmaskinsfabrikanterna! 5 kilo 4 lakan! Kör man deras metod blir det hungriga påslakan. Kör man husmorsmetoden, inga hungriga lakan. KANON. Får nog byta sängkläder imorgon och testa igen. (Har visst fått tvättdille på lakan crazy.gif )
Berith
CITAT (Snöflinga @ 14-01-2008, 22:19) *

... och när den kommer tillbaka.... var var den när den var borta?
Aqvakul
CITAT (Berith @ 15-01-2008, 16:25) *
... och när den kommer tillbaka.... var var den när den var borta?

kanske på lunch ... eller tjänsteärende... crazy.gif
Berith
Eller helt enkelt i Strömstad. yes.gif
Snöflinga
thanks.gif Berit ... det köper jag !
Aqvakul
CITAT (Berith @ 15-01-2008, 17:17) *
Eller helt enkelt i Strömstad. yes.gif

rotfl.gif rotfl.gif
Har månne strömmen kanske en egen stugby där? confused.gif
anna_rispan
Tack Netha för att du också har lycktas tvätta påslakan utan att det slukar allt annat. Jag trodde jag var helt ensam om att lyckas med den bravaden.
Aqvakul
CITAT (aq42 @ 14-01-2008, 23:15) *
Det verkar som ni har fastnat i påslakan och tvättmaskiner. Akta så ni inte blir uppätna själva...

wacko.gif

Fortfarande fast i påslakansträsket?
MariaS
CITAT (aq42 @ 15-01-2008, 17:43) *
Fortfarande fast i påslakansträsket?

Nä nu strömmar det ju till i strömstad istället..
Tosan
Mhm, påslakan ja... Plockade ut ett påslakan, ett underlakan, ett örngott, ett madrassöverdrag och ett par kalsonger ur maskin idag... Påslakanet avigt och både örngottet och underlakanet inuti, allra längst in...
Gudrun i Göteborg
Strömstad är fint. Nära till Kosteröarna. Och Alaska. Undrar varför den holmen heter Alaska?
cic
Meatloaf sjöng en gång.. "I'd Do anything for love, but I don't do that!" Vad är det han inte gör? confused.gif g.gif unsure.gif
ingrid fuxwall
Även jag tycker om Strömstad smile.gif
Tog mitt körkort där - bäst var att det bara fanns ett trafikljus yes.gif Men jag missade första gången och körde mott rött slap.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon