CarMa
Jag har några krukväxter som jag inte kan hitta i någon blombok.
Nån som kan se vad det är på bilderna i mitt album??
lolo
Hej Carmi! 1:an och 2:an vet jag ej, men 3:an är purpurblad (äger en sådan själv) och 4:an ser ut som blomstervagga.

mvh

Ann-Louise i Umeå smile.gif
Nina A
jag tycker 2:an ser ut som hjärtan på tråd(alt plättar på tråd) och 3:an är en blomstervagga....har en sådan här hemma i fönstret

/Nina
CarMa
Den jag fick skottet ifrån sa att den första är ett novemberljus, men jag tycker inte det liknar det.
Den andra är inte hjärtan på tråd, för en sån har jag oxå.
Den tredje tackar jag för Purpurblad!! lolo
Den fjärde kan vara en blomstervagga men jag tycker bladen och växtsättet inte riktigt liknar den.
rolleyes.gif
Emser
kan 4:an vara "7 sjömen"? Den bildar sju små vita blommor i en balja invid stammen...stämmer det?
CarMa
Jag har inte sett till några blommor på den.
Har du nåt latinskt namn?

/Carina
rosa03
bild 2. kan vara en som kallas "Karlbergare" blir aldrig dammig , så de som är allergisk kan ha dom, kan få stora blad, man kan klippa dom hårt så kommer dom igen lika fort.
bild 3. likar ngn sorts jude blomma vet ej vad den heter.
smile.gif Ann-Marie
Birgitta H
Hej Jag tror också att det är en Karlbergare på bild nr 2. När du bryter av et blad blir du färgad på fingrarna då?? Och sedan har den någon lukt som jag inte kan beskriva. wink.gif Birgitta H
CarMa
Birgitta...Nej nummer två är ingen Karlbergare, dom vet jag ju hur dom ser ut för en sån har jag haft.
Det har kommit långa piggar på den så jag tror det lutar åt nån sorts peperomia.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon