Full version: Bredbandskoll
TEZZ
Vill bara tipsa om ett superbra testprogram som du kan köra om du vill kontrollera att du får utlovad hastighet till dator. tar ca en minut och du får resutatet direkt utan att du behöver ladda ner något program.

http://www.bredbandskollen.se/
Pjater
Skicka 13,13 Mbit/s

Ta emot 29,54 Mbit/s

Rätt skapligt ^^
Alba
Skicka 9,69 mbit/sek
Ta emot 9,85 Mbit/sek

hmmmm
Jag har ofta låg signal och har tagit upp detta med bredbandslev. och fick till svar......har du Router så är det den som är problemet. För att de ska kunna utvärdera måste jag skaffa kabel och köra via den.
Lady Hamilton
Skicka 0,31Mbit/sek

Ta emot 1,81 Mbit/sek

DITT RESULTAT ÄR BRA! står det för mig....................
Netha
Skicka 5.53 Mbit/sek

Ta emot 76.29 Mbit/sek

Ditt resultat acceptabelt
N1ghtCrawler
Det har gått mycket diskussioner om den där mätningen är nått att lita på. Resultatet kan skilja en del beroende på webbläsare, operativsystem och så vidare. Även mättekniken är ganska omdiskuterad. Så man ska inte lita stenhårt på det där resultatet.
Tobb
CITAT (Lady Hamilton @ 06-01-2008, 14:29) *
Skicka 0,31Mbit/sek

Ta emot 1,81 Mbit/sek

DITT RESULTAT ÄR BRA! står det för mig....................

Men det beror ju på vad du betalar för? Om du betalar för 2Mbit kanske? Så ligger ju resultatet ganska rimligt.

här får jag:
0,78Mbit/sek upp
6,88Mbit/sek ner.

Sitter på en ADSL 8Mbit/sek så det är hyffsat, telia utlovar upp till 8Mbit/sek ner och upp till 1Mbit/sek upp.

EDIT: När jag testat med tex tptest 3 får jag liknande värden.
Whiskuchi
Skicka 0,80 mbit/s, ta emot 7,47 mbit/s
Det är rent uselt, jag betalar för 24 ;-)
Å andra sidan sitter maken och spelar Call of Duty just nu, så han gör åt en del av kapaciteten.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon