Full version: Brunnen stallgödsel?
Pher
Halo där odlingsvänner!

Tänkte fråga er om ni vet hur jag känner igen brunnen stallgödsel, har fått klart att de ska gå att hämta stallgödsel hos några häst föreningar i stada.

Fast jag tror inte de förstod att jag ville ha brunnen gödsel, så hur vet jag om den legat tillräckligt länge för att vara värdefull som gödsel på ens kolonilott?

Syns de eller? Har flugorna försvunnit etc? Tell me

Förresten vad tycker ni om min biceps wink.gif

Ariel Sharrån
yla
du får väl tro dom på sitt ord om dom säger att gödslet legat ett år så ska det räcka tror jag smile.gif
fast jag brukar vara lite lat o lägga hästlortarna ovanpå jorden o låta regnet regna ner lite i taget o då spelar det ingen roll om de e brunnet
fast de e nog inte så man gör om man inte vill att de ska synas
Berith
Brunnen hästgödsel är just brunnen - att den har varit över 70 grader varm (tror jag det är... wink.gif) - så att det som vi räknar som ogräs dör. Det spelar alltså ingen roll hur länge den legat, det är värmen som gör att den brinner.
yla
Berith va bra nu fick jag lära mej hur det fungerar
hm jaha då vet jag vart ogräset kommer från mad.gif
men växer gör det iallafall
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon