, Åke
, pia Har precis lagt upp mitt första album och ville bara visa mina små pippin
Ylva
skogstroll
06-01-2008, 17:37
å vilka härliga gojor. Om jag inte tagit hand om en hemlös katt hade det blivit en Jako, men vad vet jag det kanske går ändå
ingrid fuxwall
06-01-2008, 17:39
Vilken art?
ingrid
Fina pippisar! Kul att se lite olika djur här (inget ont om de vanligare

).
Wilma
wolkenkrabber
06-01-2008, 18:37
vilken vacker amazon!
den får mig att tänka på min amazon som jag hadde för några årsedan! en underbar fågel!
trivs amazonen och jakon bra ihop?
Christer i Falköping
06-01-2008, 18:48
Vad jag önskar jag kunde ha en goja igen. Men de kräver faktiskt mer än hundar tycker jag, så det får bli när jag blir pensionär.
Christer.
ingrid fuxwall
06-01-2008, 18:53
Själv har jag en Rosella som jag måste leta nytt hem till - ingen här som redan har en och vill ha en hona?
[]http://good-times.webshots.com/photo/27097...095713317ewZiAf[/url]
ingrid
Anki på Öland
06-01-2008, 22:02
CITAT (ingrid fuxwall @ 06-01-2008, 18:53)

Själv har jag en Rosella som jag måste leta nytt hem till - ingen här som redan har en och vill ha en hona?
[]http://good-times.webshots.com/photo/27097...095713317ewZiAf[/url]
ingrid
Åhh vilken vacker fågel!!
Anki
Christer i Falköping
07-01-2008, 18:50
Rosellor är så vackra! Önskar att jag kände att det var läge att skaffa en, då hade jag kommit och hämtat den på stört.
Christer.
ingrid fuxwall
07-01-2008, 19:00
CITAT (Christer i Falköping @ 07-01-2008, 18:50)

Rosellor är så vackra! Önskar att jag kände att det var läge att skaffa en, då hade jag kommit och hämtat den på stört.
Christer.
Syn!
Polly trivs inte hos mig så jag måste omplacera henne - funderar på var man kan få tag i någon som vill överta henne, kan blocket vara något?
Det var inte meningen att hon skulle bo hos mig, tog bara hem henne när lillasyster dog. Hon bor nu tillsammans med mina nymfparakiter men trivs inte alls.
ingrid
Christer i Falköping
07-01-2008, 20:16
Hör efter med om någon zooaffär har kontakter. Så att det inte blir en helt oerfaren person som tar över den. Rosellor trivs nog bäst ihop med andra rosellor tror jag, behöver dock inte vara just samma art om jag förstått det hela rätt. Om du har kvar den när våren och värmen kommer, kan du väl höra av dig? Just nu har jag en katt som är snorig och varken vill eller få gå ut och jag har ingenstans där fågeln skulle kunna få vara ifred från den. När allt kommer omkring så är jag ju mest hemma ändå på fritiden, så tid av mig skulle den få.
Christer.
Lägg ut henne på en egen tråd här vet jag. Det finns ju andra djur som har fått nya hem snabbt den vägen.
Fjärilshuset har tagit emot flera omplaceringspapegojor.
Den gröna är en Venusuela amazon. Han är ca 23 år
Jacon är 3 år och pratar som bara den.
Ibland funderar man vem som ropar
ingrid fuxwall
08-01-2008, 21:38
CITAT (Kathy @ 07-01-2008, 23:41)

Fjärilshuset har tagit emot flera omplaceringspapegojor.
Tack för tipset men det är lite väl långt bort
Jodå Wolken dom trivs bra ihop sitter och putsar varandra osv. Men ibland blir det lite livat när Jacon vill leka men inte den andra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.