Har inskaffat en kaprifol o tar gärna emot tips på föremål etc som man kan låta den hänga över/klättra på. mm.
För inte måste jag låta den klättra på en vägg? Inga träd har jag än i trädgården som den kan slingra sig upp på heller. O ingen mur. Ni här har ju så bra fantasi och ja behöver få min trädgård lite mer "ombonad"
mina kaprifoler klättrar på allt en gammal grå trästege en tripod av tre stockar på torrdasset på en båge av en gammal rönn på fårstängslet runt torpet o på min hamock o kanske kanske ska jag ta o låta lite kaprifol täcka min nya skapelse Mr Boo Jangle
Adri-Anne
01-08-2003, 06:38
I en 120 l kruka har jag en 2½m hög obelisk som kaprifolen klättrar i. Här och där har jag hängt glasprismor som solen kan leka tittut i. Vid kaprifolens fot har jag penseer, skall plantera dit penningblad i stället, dom kommer ju år efter år. Blir fint med dom hängande gula blommorna mot den lila krukan.
Betty
01-08-2003, 22:45
Catlin, varför inte låta den klättra i en rosenbåge...? Det finns jättefina att köpa i t.ex. handelsträdgårdar. Och så kan man förståss bygga en själv, i trä eller av böjda armeringsjärn eller nåt liknande. I avdelningen Trädgårdsbyggen finns en tråd om portaler. Lycka till med kaprifolen!
catlin
01-08-2003, 23:40
Tackar så hjärligt för Era svar
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.