Full version: Kaprifol
catlin
Har inskaffat en kaprifol o tar gärna emot tips på föremål etc som man kan låta den hänga över/klättra på. mm.

För inte måste jag låta den klättra på en vägg? Inga träd har jag än i trädgården som den kan slingra sig upp på heller. O ingen mur. Ni här har ju så bra fantasi och ja behöver få min trädgård lite mer "ombonad" rolleyes.gif
Hannele
En gammal asp?
Fast det hade du ju inte...?
yla
mina kaprifoler klättrar på allt
en gammal grå trästege
en tripod av tre stockar
på torrdasset
på en båge av en gammal rönn
på fårstängslet runt torpet
o på min hamock
o kanske kanske ska jag ta o låta lite kaprifol täcka
min nya skapelse

Mr Boo Jangle
Adri-Anne
I en 120 l kruka har jag en 2½m hög obelisk som kaprifolen klättrar i.
Här och där har jag hängt glasprismor som solen kan leka tittut i. Vid kaprifolens fot har jag penseer, skall plantera dit penningblad i stället, dom kommer ju år efter år. Blir fint med dom hängande gula blommorna mot den lila krukan.
Betty
Catlin, varför inte låta den klättra i en rosenbåge...? Det finns jättefina att köpa i t.ex. handelsträdgårdar. Och så kan man förståss bygga en själv, i trä eller av böjda armeringsjärn eller nåt liknande. I avdelningen Trädgårdsbyggen finns en tråd om portaler. Lycka till med kaprifolen!
catlin
Tackar så hjärligt för Era svar wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon