Lalla_Hansson
Hej,

Jag har för första gången i år upptäckt massor av lössliknande insekter som på mitt vita terassräcke.
När det är minusgrader är dom borta och så fort det går över 0:an kommer dom fram i mängder.
Ser att dom även finns på snön, nedanför räcket. Vad kan detta vara. De finns i mängder o verkar inte
alls ta skada av ner till -7, så fort det går över 0:an igen så kommer dom fram. Min misstanke är att det
är en icke skadlig lus/alt liten spindel? Jag har aldrig sett något liknande. Vad lever dom på nu? Inga andra insekter
är ju ute o spatserar. Förutom dessa lössliknande insekter. Jag är orolig att dom även ska invadera mitt trähus?
De verkar bara komma fram när mörkret kommer dessutom.

Någon som vet? (infogar bild) med tyvärr lite dålig bildkvalité då de aldrig är framme i dagsljus.

Vänliga hälsningar

//Larissa
sqrulan
Kan det vara snöloppor?Bara en gissning. confused.gif
Piccante
Skulle oxå gissa på "snöloppor" vilka egentligen är hoppstjärtar. Tror inte det är någon risk för invasion av huset, de brukar hålla sig till att leva på marken och söka föda i förna och i mossa.
Lalla_Hansson
Hej, Tack så jättemycket... Tror att det är en klotformig hoppstjärt. Alltså Snöloppa...

Ingen fara då..

Se här: Snöloppor

//Larissa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon