Blomstertanten
I morgon flyttar sonen till Blekinge !
Han fick besked i slutet av november att han kommit in på en KY-utbildning som börjar den 14 januari , så det har varit lite kort varsel för honom att fixa med lägenhet och sånt. Kort varsel för mej också känns det som wacko.gif Har inte ens hunnit vänja mej vid tanken på att helt plötsligt bo själv ! Jag är snart 46 år och har aldrig bott själv !!!!
Blir ju inte helt själv som tur är, har ju Bonnie. Men den stackarn är helt förvirrad nu, hon fattar ju inte vad som händer. utom att det är en massa saker på helt fel ställen biggrin.gif Tror att hon kommer sakna sin favorithusse

Allt är ett enda kaos just nu, ser ut som om en tromb gått fram i lägenheten !

Aqvakul
Försök se det positivt. Det är ett "barn" som flyttar. Snart kommer du att ha en vuxen son.
Bee
Tröstekramar till dig, Blomstertanten smiley_small_hug.gif
Det är en jobbig period när barnen flyttar. Samtidigt spännande som Snigeln säger. En ny fas i livet börjar. Du kommer att gilla det vad det lider smile.gif
*Stintan*
Visst är det jobbigt när ungarna flyttar hemifrån men det är ännu jobbigare när dom får för sig att flytta hem igen shy.gif
Blomstertanten
CITAT (aq42 @ 07-01-2008, 09:30) *
Försök se det positivt. Det är ett "barn" som flyttar. Snart kommer du att ha en vuxen son.

Det är faktiskt inget barn som flyttar tongue.gif
Han är redan en man ! wub.gif
sqrulan
smiley_small_hug.gif Jag förstår hur du känner dig,roligt är det inte.Min son har kommit och farit några gånger
men det är sorgligast första gången.Det kommer att kännas himla tomt ett tag men sedan blir det lättare,skönt
trots allt att dom flyttar och skaffar ett eget liv.
Jag tycker det är sorgligare att se söner som aldrig flyttar hemmifrån och aldrig skaffar tjej,så innerst inne är man
glad ändå,eller hur?
mamamaggan
Förstår hur du känner dig. Tröstekramar från mig!

Men , du har så mycket fantastiskt framför dig. Du får följa honom i ytterligare en fas i livet , att lära sig stå helt på egna ben. Och så finns ju både telefon och mejl.

När vår äldste flyttade hemifrån så fick vi en annan sorts kontakt , bättre faktiskt , än innan. Han ringde och ville prata lite om ditt och datt , mest praktiska råd kanske i början, och vi har kommit närmare varandra på ett nytt sätt. Likadant var det när den yngste " emigrerade " till Irland under ett drygt halvår. Man mister dem absolut inte för att de flyttar , det är bara en ny fas.

Egegntligen vill jag gratulera dig till att ha fostrat din son till en kille som vågar ta steget . Han har säkert en enorm grundtrygghet med sig i bagaget.
Ralf
Önsker er båda två lycka till med allt i alla fall! smile.gif

Ralf
Ciczi
Att flytta hemifrån och bo själv är enormt utvecklande för kille som tjej. Man växer flera meter som människa... smile.gif

Ciczi
Blomstertanten
CITAT (Ciczi @ 07-01-2008, 18:40) *
Att flytta hemifrån och bo själv är enormt utvecklande för kille som tjej. Man växer flera meter som människa... smile.gif

Ciczi

Då kanske jag oxå kommer växa tongue.gif
torvan
Det är jobbigt och skönt whistling.gif när min
dotter flyttade till USA för tre år var jag konstant
orolig dom första veckorna. Sen orkade jag inte.
Det var bara att inse att så länge jag inte hörde av
henne så gick det bra.
Nu bävar (och längtar) jag för att hon kanske kommer
hem och bor här några månader. Och med två valpar. ..
Tur det inte är två barn iaf fear.gif torvan
Ciczi
CITAT (Blomstertanten @ 07-01-2008, 18:52) *
Då kanske jag oxå kommer växa tongue.gif

Säkerligen tongue.gif

Framförallt är det väldigt bra att kunna klara sig själv. En dag står man (förhoppningsvis inte) kanske där och har separerat från partnern och då är det bra att ha den erfarenheten att kunna bo ensam med sig.

Ciczi
Hannele
CITAT (Blomstertanten @ 07-01-2008, 09:25) *
Allt är ett enda kaos just nu, ser ut som om en tromb gått fram i lägenheten !

Det är faktiskt ganska skönt, få ordning och bestämma själv smiley_small_hug.gif
Blomstertanten
CITAT (Hannele @ 07-01-2008, 19:02) *
Det är faktiskt ganska skönt, få ordning och bestämma själv smiley_small_hug.gif

Ja ! Ser verkligen fram emot att äntligen få ett eget sovrum efter 10 år i vardagsrummet biggrin.gif
Har redan börjat inreda det. I huvudet tongue.gif
lena:-)
Hm , blomstertanten det är dax att du kommer ut från det där huvet nu..... wub.gif Därinne är det inte bra att möblera om laugh.gif
Gillan
Tycker inte att det låter som om du behöver så många tröstekramar BT, men visst får du en om du behöver den smiley_small_hug.gif

Tycker det låter mer som om du är införstådd med att "nu blir det tomt ett tag", och att du måste vänja dig vid nåt du aldrig upplevt förut............Och det gååår bra.......jag lovar blush.gif

Och självklart kan du inte hålla på att möblera om inuti ditt huvud...............där måste du ha plats för annat flirting.gif , ett nytt fritt liv tex dunno.gif ........ utan att behöva ta hänsyn till nån annan än dig själv tummenupp.gif
Leia
Jag håller med Gillan. smile.gif
Fast kanske att det känns lite mer tomt i början när ens barn flyttar hemifrån om man inte har en partner. Men som sagt tänk på vad skönt det ska bli att bara ha dig själv att tänka på! smile.gif
Hannele
CITAT (Blomstertanten @ 07-01-2008, 19:39) *
Ja ! Ser verkligen fram emot att äntligen få ett eget sovrum efter 10 år i vardagsrummet biggrin.gif
Har redan börjat inreda det. I huvudet tongue.gif

Härligt, kanske dags att klä på dej också (tänker på din signaturbild) flirting.gif
Blomstertanten
Så där ! Nu har jag skickat iväg bägge mina grabbar till Blekinge sleep.gif -cry-.gif (Den äldsta kommer ju tillbaks förstås)
Med förmaningar från mej om att köra försiktigt.
Ilastningen gick bra, men kärran var för liten så bordet och bokhyllan vi skulle hämta hos min kompis fick inte plats. Inte cykeln heller som han tänkt ha med. Jaja, kärran var ju gratis att låna och han får väl försöka hitta något loppis att handla billigt på.
Nåt loppis borde det ju finnas i Karlshamn unsure.gif

Nu återstår städning o röjning av allt som han lämnade kvar help.gif

Stackars Bonnie är helt förvirrad ! Hon kommer säkert att sakna sin husse och favoritplatsen i hans knä
storm
OjOj!jag var i samma sitts som du strax före jul det var tungt men börjar vänja mig vid det, rolleyes.gif det fins ju telefon tack och lov,jag åker upp till påsk på en liten semester och ser hur han har det.ja vi morsor laugh.gif .skickar dig en kram2.gif
caprifol
Det blev såå tomt när sonen flyttade! Dessutom slutade ju telefonen nästan ringa, eftersom han alltid fungerat lite som en sambandscentral i kompisgänget. Och de där killarna som sedan 2-3 årsåldern invaderat huset - dem träffade man ju bara ute i samhället då och då.
Men det blev också så SKÖNT! När man kom hem trött från jobbet behövde man inte plöja sin väg genom 10 st 43:or på hallgolvet. Den mat som fanns hemma på morgonen fanns fortfarande kvar, man kunde lyssna på vilken musik man själv ville m m, m m.

Det kommer att kännas tomt och tyst men också lugnt och skönt. Själv ser jag med blandade känslor fram emot att få hem min telning i vår p g a stambyte i hans lägenhet. Bekvämare att husera hos mor o far än att springa och duscha i baracker. Ev kommer även hans sambo att logera här, för vi bor centralare än hennes familj. Det känns så klart trevligt men det blir så förtvivlat stökigt (vet för sonen bodde här 3-4 veckor för ett drygt år sedan p g a lägenhetsbyte).

Så hav tröst! Det blir så bra! Och så behöver man ju bara tänka på att det är "som det ska" att de kan frigöra sig. Tänk om det vore tvärtom - vad trist!
Hälsningar caprifol

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon