|
Full version: Flyttkartonger
Var hittar jag billiga flyttkartonger?
Kollade på Bauhaus och de tog hela 199 kr för 10 st, det tycker jag låter lite dyrt. ÖB tar visst 17 kr stycket. Men finns det ännu billigare?
Pius
Kolla på närmaste mataffär om de inte har bananlådor över. De är gratis. Dessutom är de PRECIS lagom stora när man har packat böcker, porslin och annat tungt som ska bäras.
Aqvakul
07-01-2008, 11:39
CITAT (Pius @ 07-01-2008, 11:31)  Var hittar jag billiga flyttkartonger?
Kollade på Bauhaus och de tog hela 199 kr för 10 st, det tycker jag låter lite dyrt. ÖB tar visst 17 kr stycket. Men finns det ännu billigare?
Pius Tycker faktiskt att det låter "billigt"! De kan kosta uppåt 30 kr/st Har du mkt böcker så rekommenderar jag att flytta dem i pappkassar. En i var hand blir lagom tungt.
Vill du absolut ha flyttkartonger så kolla på blocket. 19,90 styck är bra pris för nya, fast jag håller med dig om att de är dyra. Jag köpte på blocket 50st för 450:-. Några var trasiga så det blev en tia styck för dem.
Beroende på hur du flyttar (hur långt, vem som hjälper till, hur kartongerna skall stuvas mm) skulle jag vilja säga att låt inte snålheten bedra visheten. När svärfar flyttade i höstas kollade vi runt lite, bla på Bauhaus. Dom var visserligen billigare än tex Shurgard men kvaliten var också sämre. Dom var mycket tunnare och gav inget stabilt intryck. Tänk på att du skall packa ner glas och porslin. Vi köpte på Shurgard och det var väldigt bra lådor, stabila och rymliga. Handtagen som blir när man vikt kartongen kändes "bärvänliga" också. Det bästa är nog som Anma säger att kolla på Blocket. Rejäla kartonger håller ju för några flyttar.
CITAT (MariaS @ 07-01-2008, 11:36)  Kolla på närmaste mataffär om de inte har bananlådor över. De är gratis. Dessutom är de PRECIS lagom stora när man har packat böcker, porslin och annat tungt som ska bäras. Och väldigt stabila. När vi flyttade hade vi nästan bara banankartonger. Men efterfrågan är stor så man måste börja samla i tid.
CITAT (Alba @ 07-01-2008, 12:10)  Och väldigt stabila. När vi flyttade hade vi nästan bara banankartonger. Men efterfrågan är stor så man måste börja samla i tid. När jag flyttade som studerande så flyttade jag mina grejer i bananlådor också, stabilt men framför allt gratis. Hade inte råd att köpa lådor så man fick ta vad som bjöds. Har fortfarande inte hittat bättre lådor för samma pris
Margith
07-01-2008, 12:23
Kontorsvaruhus brukar ha flyttkartonger. Hur de ligger prismässigt vet jag inte, men det kan kanske vara värt att kolla? Betyder det här att du äntligen ska få flytta hem Pius?
CITAT (Margith @ 07-01-2008, 12:23)  Kontorsvaruhus brukar ha flyttkartonger. Hur de ligger prismässigt vet jag inte, men det kan kanske vara värt att kolla? Betyder det här att du äntligen ska få flytta hem Pius?  Hejsvejs Margit! Jo kan du tänka dig, äntligen.  Efter nästan 30 år i Stockholm så går nu stegen hemåt till ön, jippie. Det är gubben min som fått jobb, han är snickare och de är eftersökta. Själv är jag en kontorsråtta så mig blir det nog svårare för, men det får ordna sig. Pius
Margith
07-01-2008, 12:57
Jättegrattis Pius Jag vet ju hur länge du gått och längtat tillbaka till ön
Har i två år bott i flyttkartonger (pga renovering och mycket strulig sådan) och har väl inhandlat cirka 120 st flyttkartonger i olika storlek... Anledningen till att vi valde bland annat små kartonger var att det var mycket som var ömtåligt som skulle packas och då ligger de bättre i små kartonger än de stora från ex. Bauhaus. Vi köpte våra på papperskedjan i Malmö till ett rätt så bra pris... de har dessutom kartonger i många olika storlekar... Bauhaus och kompani har oftast bara en (vad jag har sett eller max två) Sedan har vi köpt en omgång på Byggvaruhuset Silvan också. De hade såd ana man viker. På Papperskedjan var det med tejp som gällde. Men Papperskedjan levererade kvalisort också...  De kartongerna håller för några flyttar till... Ciczi
prentiss
03-10-2009, 12:07
Billigare alternativ ifall man inte vill behålla alla flyttkartonger efteråt är att hyra flyttkartonger. Det gjorde vi i Göteborg. Istället för att köpa 80 st så hyrde vi för 10kr/st hos http://www.b12.se. Vi behöll även 10 kartonger och då fick man betala 25kr/flyttkartong och det var av högsta kvalite.
Christa
03-10-2009, 14:29
Jag har också använt en bananlådor men är lite tveksam eftersom bananer är så besprutade. Vill helst använda kartonger som det varit krav-bananer i i så fall.
Biltema har flyttkartonger som inte är dyra ,kommer bara inte ihåg vad dom kostade  Bor du i närheten av Nässjö kan du komma hit och hämta flyttkartonger gratis  vi har tänkt slänga dom.Vi fixade våra från Bring före detta Box.
Meriona
04-10-2009, 08:37
Jösses vilken gammal tråd ni letat upp, jag trodda att Pius skulle flytta IGEN!
CITAT (aq42 @ 07-01-2008, 12:39)  Tycker faktiskt att det låter "billigt"! De kan kosta uppåt 30 kr/st Har du mkt böcker så rekommenderar jag att flytta dem i pappkassar. En i var hand blir lagom tungt. Jättebra, jag packade alla böcker i papperskassar när jag flyttade, betydligt mer lätthanterligt än flyttkartonger. Gita
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|