Full version: 2008-års Gladtråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
Felicia
CITAT (anna_rispan @ 28-01-2008, 20:38) *
å vad härligt det låter!

Javisst, det behövs egenligen bara att man tittar sig omkring lite för att man ska bli glad wub.gif
Betty
Idag är jag glad för att vi haft ett sånt skojjigt besök i fågelfröautomaten. En ekorre som verkligen gjorde allt för att komma år de lockande solrosfröna.
[attachment=12720:vig.jpg]
Tosan
JAg är glad för jag upptäckte just en knopp i min spindellilja! yahoo.gif
Den blommade för 5-6 år sen, å så i våras, och nu har den knopp igen biggrin.gif
Netha
CITAT (Betty @ 03-02-2008, 17:43) *
Idag är jag glad för att vi haft ett sånt skojjigt besök i fågelfröautomaten. En ekorre som verkligen gjorde allt för att komma år de lockande solrosfröna.
[attachment=12720:vig.jpg]

Visst är de lite roliga dessa "korrar" ... jag fotade också en som var på besök här.
De är klyftiga varelser ... har jag sett hos döttrarna där de tömmer fröautomater och knyckér talgbollar.
zissi
Jag är så glad efter min morgonpromenad..........fågelkvitter, soluppgång, trevligt sällskap=Amigo, frisk luft o lagom kallt -2 ..........vad kan man mer önska?

smiley_small_hug.gif önskar er alla en bra dag! /zissi[attachment=12777:Februari...lkvitter.JPG]

skogstroll
Ja jag är också glad för ljuset! behövde inte ha ficklampa i morse! blomma.gif
LadyG
Jag är glad för att jag såg att sårskorpan fått sitta kvar på kattens sår, så nu börjar det läka på allvar. Jag blev väldigt glad när jag såg att såret krympt.
Myosotis
När jag vaknade i morse var jag glad utan någon särskild anledning! Det var trevligt. Och solen skiner också.
MariaS
Jag är glad idag, för nu har alla mina data och programvaruproblem löst sig, så jag har kunnat skicka Chryslertidningen till tryck (En månad för sent)
Aqvakul
CITAT (MariaS @ 04-02-2008, 14:04) *
Jag är glad idag, för nu har alla mina data och programvaruproblem löst sig, så jag har kunnat skicka Chryslertidningen till tryck (En månad för sent)

Chrysler? Tillverkas dom fiortfarande? crazy.gif
MariaS
CITAT (aq42 @ 04-02-2008, 14:25) *
Chrysler? Tillverkas dom fiortfarande? crazy.gif

Jodå. Både Chrysler och Dodge tillverkas fortfarande. Och det finns faktiskt modeller som inte är bygda på daimler-platta! Tyvärr är det inte så många som irrar sig in på den europeiska marknaden, vilket vi i Chryslerklubben försöker ändra på.
I annat fall kan man ju alltid åka runt i någon av deras äldre produktioner, med början från 1914 (Dodge) och de andra märkena från 1924.
Däremot har man stängt Plymouthfabriken från 2002. Så inga fler nytillverkade Voyager eller Prowler på vägarna.
mamamaggan
Är så glad över SOLEN!!!!!!!!!!!!!!!! Den skiner här i dag . De håller också på att ta ner de stora träden på vår sommarstugetomt så att vi får se mer av SOLEN !!!!!!!!!!!

UNDERBART!!!!!!!!!!!!! yahoo.gif
Betty
Jag är så glad för att jag har varit på ett studiebesök idag och i morgon bitti kl 8 börjar jag arbetsträna! Visserligen bara två timmar om dan den här första veckan - men ändå! biggrin.gif
Det känns ganska pirrigt... har ju varit ute ur leken ett bra tag nu... sweatingbullets.gif
Netha
CITAT (Betty @ 04-02-2008, 15:44) *
Jag är så glad för att jag har varit på ett studiebesök idag och i morgon bitti kl 8 börjar jag arbetsträna! Visserligen bara två timmar om dan den här första veckan - men ändå! biggrin.gif
Det känns ganska pirrigt... har ju varit ute ur leken ett bra tag nu... sweatingbullets.gif

Gläds med dig Betty.smile.gif Tror att det kommer att gå bra ... håller mina. tummenupp.gif
pejori
CITAT (Netha @ 04-02-2008, 20:13) *
Gläds med dig Betty. smile.gif Tror att det kommer att gå bra ... håller mina. tummenupp.gif

håller mina också tummenupp.gif
klart det går bra Betty smiley_small_hug.gif
Betty
CITAT (Netha @ 04-02-2008, 20:13) *
Gläds med dig Betty. smile.gif Tror att det kommer att gå bra ... håller mina. tummenupp.gif

CITAT (pejori @ 04-02-2008, 20:16) *
håller mina också tummenupp.gif
klart det går bra Betty smiley_small_hug.gif

Tack ska ni ha kompiskram.gif . Största omställningen blir att bli tvungen att gå upp när väckarklockan ringer, det har jag inte behövt göra på länge...
Att sen sitta vid en dator ett par timmar kommer nog att gå bara bra, jag kan ju sitta här på forumet flera timmar om dan ibland. whist.gif
pejori
CITAT (Betty @ 04-02-2008, 21:15) *
Tack ska ni ha kompiskram.gif . Största omställningen blir att bli tvungen att gå upp när väckarklockan ringer, det har jag inte behövt göra på länge...
Att sen sitta vid en dator ett par timmar kommer nog att gå bara bra, jag kan ju sitta här på forumet flera timmar om dan ibland. whist.gif

precis...så du inte får abstinens giggle.gif
Betty
CITAT (pejori @ 04-02-2008, 21:48) *
precis...så du inte får abstinens giggle.gif

Ingen större risk, hinner nog inte få abstinens! Jag dyker nog upp här bortåt lunch/eftermiddan i morron ska du se. flirting.gif
Betty
Idag är jag glad för att jag äntligen fått mina beställda frön från Konnässörsklubben på Botan. biggrin.gif
Tyvärr hade katsurafröna och Pulsatilla vulg. 'Papageno Göteborg' tagit slut så dem blev jag utan - men jag är glad för dem jag fick!
Blomstertanten
Jag är glad att jag har grannen Eva , hon är så snäll och tar hand om Bonnie (Och mej nu när jag blev sjuk) när jag får renoverat ! wub.gif
Och jag är glad att jag kommer få såå fint med nya tapeter , nya köksluckor och köksbänkar och nyslipad parkett tummenupp.gif
När det väl blir färdigt , för just nu är det lite jobbigt.
Lars-Olof Arvids
Jag är glad att jag fick ca 40-50 guppyyngel igår! wub.gif Det är mina första av den vackra stammen "Japan Blue" som jag köpte på Oslo akvarieklubbs auktion för några veckor sedan. Två stora, runda guppydamer till ska föda när som helst, så det blir säkert en bra bit över hundra yngel sammanlagt.

Olle
Magdis
Jag är så glad över min söta och duktiga pojke som käkar kött och potatis som en hel liten karl...med kniv och gaffel! smile.gif
[attachment=13006:Elias080207.jpg] [attachment=13007:Elias080207_2.jpg]
Biggan_
CITAT (Magdis @ 07-02-2008, 12:29) *
Jag är så glad över min söta och duktiga pojke som käkar kött och potatis som en hel liten karl...med kniv och gaffel! smile.gif

Va duktig han är!....och så gullig! wub.gif
Wilmer
Magdis, du gör mig sugen med dina bilder och målande beskrivningar shy.gif

Jag är så SUPERGLAD för här lyser SOLEN, inte blåser det heller! WOW nu ska här ut och pillas i trädgården.
Bettis

Är det allt han får sad.gif tre små smulor no.gif flirting.gif
Wilmer
Jamenvisst är han SUPERDUKTIG som lyckas pricka dem med gaffeln!!
Magdis
CITAT (Bettis @ 07-02-2008, 13:07) *
Är det allt han får sad.gif tre små smulor no.gif flirting.gif

giggle.gif Resten hann han moffa i sig innan jag hann hämta kameran. Han kan stoppa i sig en potatis och en köttbit på 5 sekunder....ofta alltihop på en gång. giggle.gif
Bettis
CITAT (Magdis @ 07-02-2008, 15:14) *
giggle.gif Resten hann han moffa i sig innan jag hann hämta kameran. Han kan stoppa i sig en potatis och en köttbit på 5 sekunder....ofta alltihop på en gång. giggle.gif

Så skönt jag blev lite orolig giggle.gif
Betty

Så söt han är - och så lik sin storasyster när han ler!
Dina bilder på den lille charmören gör mig glad idag. biggrin.gif
Solstorm
CITAT
Jag är glad att jag fick ca 40-50 guppyyngel igår! Det är mina första av den vackra stammen "Japan Blue" som jag köpte på Oslo akvarieklubbs auktion för några veckor sedan. Två stora, runda guppydamer till ska föda när som helst, så det blir säkert en bra bit över hundra yngel sammanlagt.

Olle

Jag vet att det är svårt att få till bra kort på akvarium, men kan du visa foto på föräldrarna tro?
pejori
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 07-02-2008, 09:27) *
Jag är glad att jag fick ca 40-50 guppyyngel igår! wub.gif Det är mina första av den vackra stammen "Japan Blue" som jag köpte på Oslo akvarieklubbs auktion för några veckor sedan. Två stora, runda guppydamer till ska föda när som helst, så det blir säkert en bra bit över hundra yngel sammanlagt.

Olle

nämen ååå vad kul!!!!!
hoppas du kan få dom att trivas, men det brukar du ju klara av tummenupp.gif
här funkar inte guppie thumbdown.gif
Betty
yahoo.gif Mina STA-fröer kom idag, äntligen! bravo.gif
skogstroll
äntligen fredag!!! yahoo.gif
Myosotis
Idag har jag sett två älgar.
Aqvakul
CITAT (Myosotis @ 08-02-2008, 22:52) *
Idag har jag sett två älgar.

Hade du varit tysk, så hade du säkert varit minst dubbelt så glad... giggle.gif
Myosotis
Förresten är jag ju glad en gång till: Jag fick en flaska vin av min granne som tack för att jag hjälpt honom.
Berith
Och jag är glad över att det var rätt lag som vann matchen i På spåret igår. yahoo.gif Inte rätt lag totalt sett, men av dom två som var igår så var det rätt. Usch och usch för Caroline af Ugglas och den där Göran nånting.
Aqvakul
Vad glad jag blir av riktigt fint väder - 12grader och flödande sol.

Snart är det vår på riktigt..... yahoo.gif
Lillja
Jag är så glad att min vän har monterat upp nya lysrör, men däremot är
jag inte glad över förkylningen feber o hosta, huvaligen o barnen som skulle
kommit på middag idag, men de går väl över, som sagt februari ska man inte
fylla år i, andra året i följd jag får ändra mina planer.
Betty
Jag är så glad för att min fröbeställning från Odla har kommit! Nu återstår bara att få tag på såjord så är odlingssäsongen igång även för mig. biggrin.gif
Aqvakul
I kväll ska jag träffa mitt fantastiska lilla barnbarn, Lea! wub.gif
Netha
Barnbarnen har skickat/gett oss fina hjärtan som de själva gjort. wub.gif
Magdis
Jag är glad för att Lilleman blivit så modig och törs gå nu. smile.gif Han har kunnat det länge egentligen men varit så försiktig och helst inte velat släppa taget. Han har gått mellan mig och sin pappa flera gånger men just idag på själva Alla Hjärtans Dag har han ställt sig upp och gått långa sträckor utan att nån står och väntar och tar emot. Han knatade ända från sitt rum ut till köket utan att ramla eller sätta sig ner (det var säkert asken med geléhjärtan i köket som motiverade honom giggle.gif )
Hans ögon lyser av lycka och stolthet när han har gjort en sån bravad. kiss.gif
Irene_L
Vad härligt Magdis! wub.gif Han börjar bli stor nu.....lillkillen. Sen är det ju inte dumt att få gelehjärtan när man varit duktig!! tummenupp.gif
Aqvakul
Glad för att det är fredag idag. I helgen ska vi ha kalas för barnbarnet (i stället för dop) och på måndag bär det av en vecka till Madeira. Kan man ha det bättre?
yahoo.gif
Eva i Skåne
Så tomt det kommer bli här då när Snigeln inte kan skriva på en hel vecka, men så härligt för dig att få åka till värmen! Försök bara inte att smuggla med dig några utrikiska snigeldamer hem sleep.gif
Boxer
Igår var jag på min första mammografi. Jag var jättenervös innan efter andras hemska berättelser. Men det var inte värre än att ligga på magen i sängen och sova.

Jag är väldigt lättad. tummenupp.gif
Berith
CITAT (Boxer @ 15-02-2008, 08:24) *
Igår var jag på min första mammografi. Jag var jättenervös innan efter andras hemska berättelser. Men det var inte värre än att ligga på magen i sängen och sova.

Jag är väldigt lättad. tummenupp.gif

Vill du förklara det där för mej...? unsure.gif Hur går er mammografiundersökning till?
Boxer
CITAT (Berith @ 15-02-2008, 08:30) *
Vill du förklara det där för mej...? unsure.gif Hur går er mammografiundersökning till?

laugh.gif
Jag menar hur själva trycket känns. En del berättar gärna om hur ont det gör. Jag vill avdramatisera för andra som kanske är oroliga.
Berith
CITAT (Boxer @ 15-02-2008, 08:56) *
laugh.gif
Jag menar hur själva trycket känns. En del berättar gärna om hur ont det gör. Jag vill avdramatisera för andra som kanske är oroliga.

Aha... giggle.gif Trodde att du fick ligga på magen och låta svalorna ramla ner i stora hål i sängbottnen på nåt sätt.

Vår mammografi är mer likt den här: crying.gif

[attachment=13467:Pappografi.jpg]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon