|
CITAT (Magdis @ 15-01-2008, 14:44)  4-fotingen är i full gång igen...så fort storasyrran kom hem från skolan så hakade de ihop med varann igen. [attachment=11701:C_E080115.jpg] Åhhh, underbar bild Magdis
Må vara hur blött, grått och trist väder som helst där ute men idag har jag haft en liten solstråle på besök, har varit barnvakt under eftermiddan. Barnbarnet Emilia har lyst upp min tillvaro med alla sina lustiga funderingar, såna som bara en fantasifull 5-åring har huvudet fullt av.
Idag är jag glad att jag har sluppit vara utomhus mer än den korta men glashala promenaden för att vittja postlådan. Det har regnat hela dan och håller fortfarande på...
jag är glad för att jag klarade att klättra så mycket på väggarna idag
CITAT (LadyG @ 16-01-2008, 22:58)  jag är glad för att jag klarade att klättra så mycket på väggarna idag  Om jag inte visste bättre så skulle jag tyckt synd om dig!
CITAT (Betty @ 16-01-2008, 23:01)  Om jag inte visste bättre så skulle jag tyckt synd om dig!  Oops  Glömde nämna att jag väggklättrar, tur att du visste det
CITAT (LadyG @ 16-01-2008, 22:58)  jag är glad för att jag klarade att klättra så mycket på väggarna idag   Förkylningen börjar sakteliga släppa vilket gör att jag förhoppningsvis orkar med helgens utställning utan att bli helt slut. Ikväll kommer mannen hem från Kina!
Jag är jätteglad för att träningsvärken har släppt nu!
mamamaggan
19-01-2008, 12:47
Glad för att solen skiner här just nu och att blåsten inte tycks ha ställt till några besvär här.
Jag är så glad över att jag är så himla kär i min man efter 20 års äktenskap, tänker på honom när vi inte ses under dagarna och blir alldeles varm inombords och längtar efter honom.
//Mollis
Jag är så glad idag, för det kom TVÅ paket med posten idag. Ett från flaxxs med två Drabor och ett med ca trettio kaktusar, varav hälften vinterhärdiga. Gissa vem ska plantera idag
ängsvädd
21-01-2008, 11:46
CITAT (MariaS @ 21-01-2008, 11:33)  Jag är så glad idag, för det kom TVÅ paket med posten idag. Ett från flaxxs med två Drabor och ett med ca trettio kaktusar, varav hälften vinterhärdiga. Gissa vem ska plantera idag  Oj, 30 kaktusar! Var har du köpt dem? Blev lite sugen.
Lars-Olof Arvids
21-01-2008, 11:47
Jag är glad för att jag var på storauktion hos Oslo akvarieklubb i lördags. Det var inga problem att ta sig dit, trots att stormen skulle bli värst här längs Bohuskusten. Härligt att träffa så många trevliga akvarister och se vad de hade med sig av fiskar, växter, akvarier och tillbehör - säkert tusen utrop allt som allt. Jag köpte svarta makropoder och blåa japanska guppy. De har fått varsitt eget lekakvarium, så nu hoppas jag att det blir yngel snart. Guppy kan man ju knappast misslyckas med och även makropoderna är ganska lättlekta.
Olle
CITAT (MimmiH @ 21-01-2008, 11:46)  Oj, 30 kaktusar! Var har du köpt dem? Blev lite sugen. Här!
Krolliljan
22-01-2008, 19:39
Idag är jag särskilt glad. Jag har fått två undulater.  av min syrra.
Solen skiner idag!
Gör den måste gå och kika Jag är glad för det brar är tre dagar kvar till Odla träffen!
Jag är glad för att Lilleman tog flera steg igår.  Han är fortfarande väldigt feg och försiktig och vill inte gärna släppa taget om möblerna men igår tog han vid ett tillfälle 6 små steg och lite senare tog han 5 steg innan han satte sig ner.
CITAT (Magdis @ 23-01-2008, 11:27)  Jag är glad för att Lilleman tog flera steg igår.  Han är fortfarande väldigt feg och försiktig och vill inte gärna släppa taget om möblerna men igår tog han vid ett tillfälle 6 små steg och lite senare tog han 5 steg innan han satte sig ner.  Så roligt Magdis! Snart är det heeelt slut på friden och du kommer att längta tillbaka till tiden när han var så där lagom feg så att du hann ligga steget före honom...
CITAT (MariaS @ 21-01-2008, 11:48)  helt livsfarlig sida den där handlar alldeles för mycket av Svante redan
CITAT (Betty @ 23-01-2008, 11:45)  Så roligt Magdis! Snart är det heeelt slut på friden och du kommer att längta tillbaka till tiden när han var så där lagom feg så att du hann ligga steget före honom...  Jaaaaadu, det är redan nu svårt att ligga steget före honom. Han är snabb som en vessla fastän han kryper. Jag tycker det känns som att jag alltid ligger steget efter istället och hinner fram precis efter att han släppt ner nåt i toan eller som igår; hällt ut hela paketet med Start på köksgolvet.
Jag är glad för att jag ska få klättra idag
Irene_L
23-01-2008, 16:21
CITAT (Magdis @ 23-01-2008, 13:57)  Jaaaaadu, det är redan nu svårt att ligga steget före honom. Han är snabb som en vessla fastän han kryper. Jag tycker det känns som att jag alltid ligger steget efter istället och hinner fram precis efter att han släppt ner nåt i toan eller som igår; hällt ut hela paketet med Start på köksgolvet.  Jag blir så glad när jag läser om din kille!! Du berättar så målande om hans bravader.  Ofta skrattar jag åt alla saker han hittar på även om jag förstår att du har fullt upp.
CITAT (Irene_L @ 23-01-2008, 16:21)  Jag blir så glad när jag läser om din kille!! Du berättar så målande om hans bravader.  Ofta skrattar jag åt alla saker han hittar på även om jag förstår att du har fullt upp.   Ja emellanåt skrattar man åt eländet och ibland blir man halvt galen, som när han ideligen sätter på spisplattorna. Vi köpte ett spisskydd men det hindrar honom tyvärr inte från att komma åt knapparna. Då tejpade jag fast en bit kraftig kartong med silvertejp på kanten av skärmen men det gör bara att vi vuxna får svårt att komma åt att använda spisen istället, själv knäpper han fortfarande på den utan besvär.
mamamaggan
23-01-2008, 17:24
Glad för att min man har en läkare som tar hans problem på allvar , även om hon just nu inte kan göra så mycket mer än att ta nya prover för analys. Hon gör iaf något , mer än vad en del andra läkare som vi träffat gör. Sist träffade vi en som inte en läst hans journal.
Nu är jag glad för att jag äntligen tagit mig för att städa ur tvättrummet. Det har varit rena bombnedslaget där så att man knappt kommit in. Jag brukar ju använda det rummet som plantdagis när det är dags att fröså. Åsså har jag plockat fram såjorden och snaaaart orkar jag kanske börja sätta lite fröer.
anna_rispan
24-01-2008, 17:16
I dag blev jag glad när en ny klasskamrat satte sig vid samma bord som jag o åt sin matlåda o sen pratade vi om kurser och studier. Verkar vara en trevlig figur.
Jag är  så glad för att vi nu har en ny varmvattenberedare så jag kan duscha varmt igen! Så slipper jag komma skitig till odlaträffen på lördag
anna_rispan
24-01-2008, 20:27
CITAT (Wilmer @ 24-01-2008, 20:14)  Jag är  så glad för att vi nu har en ny varmvattenberedare så jag kan duscha varmt igen! Så slipper jag komma skitig till odlaträffen på lördag  Härligt!!!
Lars-Olof Arvids
25-01-2008, 11:00
Jag är glad att jag har ström idag, trots stormen. Igår var den borta på morgonen.
Olle
anna_rispan
25-01-2008, 11:05
Jag är glad för Sveriges framgångar i konståknings-em (herrarna). Och så är jag glad för att mitt hår är så långt nu att jag kan fläta det i två flätor.
Jippie  Vi har fast telefon och internetförbindelse igen efter tre dagars torka! Och imorgon är det växtloppis i Älvängen
Jaa, i morgon är det äntligen dags!! För Odla träffen.
Jag är glad för att det bara är snälla tillrop och glada miner i denna tråden.
skogstroll
27-01-2008, 14:22
solen skiner och växterna pluppar upp
Jag har precis läst Irenes trädgårdsblogg.............därför är jag glad Mvh zissi
Irene_L
27-01-2008, 14:48
Oj vad jag blev glad att du blev glad........ när du läste min blogg.
Vaknade till en ljuvlig doft av nybakt ... nu har jag ätit macka, varm så att smöret smälte, ett stort glas kylskåpskall mjölk till.
CITAT (Netha @ 28-01-2008, 09:02)  Vaknade till en ljuvlig doft av nybakt ... nu har jag ätit macka, varm så att smöret smälte, ett stort glas kylskåpskall mjölk till.  Såna där inlägg blir jag jätteavis av!  Själv är jag glad idag för att den stora vackra hackspetten har hittat tillbaka till vårt fågelbord igen, har bara sett den vid fågelbordet en enda gång tidigare i vinter.
anna_rispan
28-01-2008, 14:16
Woohoooo! Vi blev precis av med en bokhylla vi satt ut på annons. Vi hade satt priset så det täckte annonskostnaden o vi slipper köra den till tippen. Gladkänsla för det!
Felicia
28-01-2008, 20:36
Jag är så glad för att ljuset är på väg tillbaka, nu börjar det ljusna när jag kör till jobbet på morgonen och lite gnutta ljus finns kvar när jag åker hem. Det känns så himla härligt Nu kan man snart ta en liten skidtur på sjön sen man kommit från jobbet Och så är jag glad att jag hörde pärl-ugglan i går kväll, den låter så mysigt och så är det ett tecken på att våren kommer till sist, även om det dröjer ett tag till, men ändå..
anna_rispan
28-01-2008, 20:38
CITAT (Felicia @ 28-01-2008, 20:36)  Jag är så glad för att ljuset är på väg tillbaka, nu börjar det ljusna när jag kör till jobbet på morgonen och lite gnutta ljus finns kvar när jag åker hem. Det känns så himla härligt Nu kan man snart ta en liten skidtur på sjön sen man kommit från jobbet Och så är jag glad att jag hörde pärl-ugglan i går kväll, den låter så mysigt och så är det ett tecken på att våren kommer till sist, även om det dröjer ett tag till, men ändå..  å vad härligt det låter!
Inga från Närke
28-01-2008, 21:21
Jag är glad att jag idag kommit hem från USÖ efter att varit inlagt på lungkliniken i 2 veckor efter en svår lunginflamation. Har även nu då börjat en STOR kamp att försöka sluta röka. Hittar inte tråden där ni peppar varandra ni som redan har börjat. Har då varit utan cigg i 2 veckor men det var svårt när man kom hem i de vanliga rutinerna, men det MÅSTE gå. Har plåster.
anna_rispan
28-01-2008, 21:22
Heja Inga! det fixar du.
CITAT (Betty @ 28-01-2008, 10:27)  Såna där inlägg blir jag jätteavis av!  Själv är jag glad idag för att den stora vackra hackspetten har hittat tillbaka till vårt fågelbord igen, har bara sett den vid fågelbordet en enda gång tidigare i vinter.  Du är välkommen på torsdag morron ... då är det brödbak igen.  Hackspett har vi aldrig haft vid fågelborden, det har däremot både brorsa och syrra här i stan. Vackra är de.
CITAT (Netha @ 28-01-2008, 21:35)  Du är välkommen på torsdag morron ... då är det brödbak igen. Hackspett har vi aldrig haft vid fågelborden, det har däremot både brorsa och syrra här i stan. Vackra är de. Hade du bott på promenadavstånd så hade jag absolut kommit, men tack för inbjudan i alla fall.
Inga från Närke
29-01-2008, 20:11
CITAT (anna_rispan @ 28-01-2008, 21:22)  Heja Inga! det fixar du.  Tack Anna det behövs. Jag är glad att jag klarat en dag till.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|