Full version: 2008-års Gladtråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
Gillan
CITAT (Magdis @ 15-01-2008, 14:44) *
4-fotingen är i full gång igen...så fort storasyrran kom hem från skolan så hakade de ihop med varann igen. biggrin.gif
[attachment=11701:C_E080115.jpg]

Åhhh, underbar bild Magdis wub.gif
Betty
Må vara hur blött, grått och trist väder som helst där ute men idag har jag haft en liten solstråle på besök, har varit barnvakt under eftermiddan. Barnbarnet Emilia har lyst upp min tillvaro med alla sina lustiga funderingar, såna som bara en fantasifull 5-åring har huvudet fullt av. biggrin.gif
Betty
Idag är jag glad att jag har sluppit vara utomhus mer än den korta men glashala promenaden för att vittja postlådan. Det har regnat hela dan och håller fortfarande på...
LadyG
jag är glad för att jag klarade att klättra så mycket på väggarna idag biggrin.gif
Betty
CITAT (LadyG @ 16-01-2008, 22:58) *
jag är glad för att jag klarade att klättra så mycket på väggarna idag biggrin.gif

Om jag inte visste bättre så skulle jag tyckt synd om dig! biggrin.gif
LadyG
CITAT (Betty @ 16-01-2008, 23:01) *
Om jag inte visste bättre så skulle jag tyckt synd om dig! biggrin.gif

Oops biggrin.gif

Glömde nämna att jag väggklättrar, tur att du visste det biggrin.gif
Kathy
CITAT (LadyG @ 16-01-2008, 22:58) *

laugh.gif tummenupp.gif

Förkylningen börjar sakteliga släppa vilket gör att jag förhoppningsvis orkar med helgens utställning utan att bli helt slut.

Ikväll kommer mannen hem från Kina! yahoo.gif
LadyG
Jag är jätteglad för att träningsvärken har släppt nu! biggrin.gif
mamamaggan
Glad för att solen skiner här just nu och att blåsten inte tycks ha ställt till några besvär här.
Mollis
Jag är så glad över att jag är så himla kär i min man efter 20 års äktenskap, tänker på honom när vi inte ses under dagarna och blir alldeles varm inombords och längtar efter honom.

//Mollis
malin72
jag är så glad för idag har jag varit på ikea yahoo.gif dom såg lika roliga ut i kassan som vanligt när jag lassade upp alla ljus i olika storlekar whist.gif och doften vanilj 000.gif ja sen lite nya ljusstakar och kuddar och vad jag nu kom hem med....fniss men skulle nog behövt några timmar till g.gif men tänka att jag blir så glad över en massa ljus...så nu lyser lyktorna ute och här inne överallt med tummenupp.gif
MariaS
Jag är så glad idag, för det kom TVÅ paket med posten idag. Ett från flaxxs med två Drabor och ett med ca trettio kaktusar, varav hälften vinterhärdiga. Gissa vem ska plantera idag innocent.gif
ängsvädd
CITAT (MariaS @ 21-01-2008, 11:33) *
Jag är så glad idag, för det kom TVÅ paket med posten idag. Ett från flaxxs med två Drabor och ett med ca trettio kaktusar, varav hälften vinterhärdiga. Gissa vem ska plantera idag innocent.gif

Oj, 30 kaktusar! Var har du köpt dem? Blev lite sugen.
Lars-Olof Arvids
Jag är glad för att jag var på storauktion hos Oslo akvarieklubb i lördags. Det var inga problem att ta sig dit, trots att stormen skulle bli värst här längs Bohuskusten. Härligt att träffa så många trevliga akvarister och se vad de hade med sig av fiskar, växter, akvarier och tillbehör - säkert tusen utrop allt som allt. Jag köpte svarta makropoder och blåa japanska guppy. De har fått varsitt eget lekakvarium, så nu hoppas jag att det blir yngel snart. Guppy kan man ju knappast misslyckas med och även makropoderna är ganska lättlekta.

Olle
MariaS
CITAT (MimmiH @ 21-01-2008, 11:46) *
Oj, 30 kaktusar! Var har du köpt dem? Blev lite sugen.

Här!
Myosotis
yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif
Idag har jag fått bilen såld!!!!!
ÄNTLIGEN!!!!!

yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif
Krolliljan
Idag är jag särskilt glad. Jag har fått två undulater. wub.gif av min syrra.
Betty
Solen skiner idag! biggrin.gif
Wilmer
Gör den måste gå och kika shy.gif

Jag är glad för det brar är tre dagar kvar till Odla träffen! yahoo.gif
Magdis
Jag är glad för att Lilleman tog flera steg igår. smile.gif Han är fortfarande väldigt feg och försiktig och vill inte gärna släppa taget om möblerna men igår tog han vid ett tillfälle 6 små steg och lite senare tog han 5 steg innan han satte sig ner. smile.gif
Betty
CITAT (Magdis @ 23-01-2008, 11:27) *
Jag är glad för att Lilleman tog flera steg igår. smile.gif Han är fortfarande väldigt feg och försiktig och vill inte gärna släppa taget om möblerna men igår tog han vid ett tillfälle 6 små steg och lite senare tog han 5 steg innan han satte sig ner. smile.gif

Så roligt Magdis! smile.gif
Snart är det heeelt slut på friden och du kommer att längta tillbaka till tiden när han var så där lagom feg så att du hann ligga steget före honom... rolleyes.gif
pejori
CITAT (MariaS @ 21-01-2008, 11:48) *

helt livsfarlig sida den där thumbdown.gif
handlar alldeles för mycket av Svante redan giggle.gif
Magdis
CITAT (Betty @ 23-01-2008, 11:45) *
Så roligt Magdis! smile.gif
Snart är det heeelt slut på friden och du kommer att längta tillbaka till tiden när han var så där lagom feg så att du hann ligga steget före honom... rolleyes.gif

Jaaaaadu, det är redan nu svårt att ligga steget före honom. Han är snabb som en vessla fastän han kryper. Jag tycker det känns som att jag alltid ligger steget efter istället och hinner fram precis efter att han släppt ner nåt i toan eller som igår; hällt ut hela paketet med Start på köksgolvet. crazy.gif
LadyG
Jag är glad för att jag ska få klättra idag biggrin.gif
Irene_L
CITAT (Magdis @ 23-01-2008, 13:57) *
Jaaaaadu, det är redan nu svårt att ligga steget före honom. Han är snabb som en vessla fastän han kryper. Jag tycker det känns som att jag alltid ligger steget efter istället och hinner fram precis efter att han släppt ner nåt i toan eller som igår; hällt ut hela paketet med Start på köksgolvet. crazy.gif

Jag blir så glad när jag läser om din kille!! Du berättar så målande om hans bravader. tummenupp.gif Ofta skrattar jag åt alla saker han hittar på även om jag förstår att du har fullt upp. smiley_small_hug.gif
Magdis
CITAT (Irene_L @ 23-01-2008, 16:21) *
Jag blir så glad när jag läser om din kille!! Du berättar så målande om hans bravader. tummenupp.gif Ofta skrattar jag åt alla saker han hittar på även om jag förstår att du har fullt upp. smiley_small_hug.gif

giggle.gif Ja emellanåt skrattar man åt eländet och ibland blir man halvt galen, som när han ideligen sätter på spisplattorna. Vi köpte ett spisskydd men det hindrar honom tyvärr inte från att komma åt knapparna. Då tejpade jag fast en bit kraftig kartong med silvertejp på kanten av skärmen men det gör bara att vi vuxna får svårt att komma åt att använda spisen istället, själv knäpper han fortfarande på den utan besvär. crazy.gif
mamamaggan
Glad för att min man har en läkare som tar hans problem på allvar , även om hon just nu inte kan göra så mycket mer än att ta nya prover för analys. Hon gör iaf något , mer än vad en del andra läkare som vi träffat gör. Sist träffade vi en som inte en läst hans journal.

Magdis
Nu är jag glad för att jag äntligen tagit mig för att städa ur tvättrummet. Det har varit rena bombnedslaget där så att man knappt kommit in. Jag brukar ju använda det rummet som plantdagis när det är dags att fröså. Åsså har jag plockat fram såjorden och snaaaart orkar jag kanske börja sätta lite fröer. yahoo.gif
anna_rispan
I dag blev jag glad när en ny klasskamrat satte sig vid samma bord som jag o åt sin matlåda o sen pratade vi om kurser och studier. Verkar vara en trevlig figur. smile.gif
Wilmer
Jag är bravo.gif så glad för att vi nu har en ny varmvattenberedare så jag kan duscha varmt igen! Så slipper jag komma skitig till odlaträffen på lördag whist.gif
anna_rispan
CITAT (Wilmer @ 24-01-2008, 20:14) *
Jag är bravo.gif så glad för att vi nu har en ny varmvattenberedare så jag kan duscha varmt igen! Så slipper jag komma skitig till odlaträffen på lördag whist.gif

Härligt!!! biggrin.gif
Lars-Olof Arvids
Jag är glad att jag har ström idag, trots stormen. Igår var den borta på morgonen.

Olle
anna_rispan
Jag är glad för Sveriges framgångar i konståknings-em (herrarna). Och så är jag glad för att mitt hår är så långt nu att jag kan fläta det i två flätor. smile.gif
MariaS
Jippie yahoo.gif Vi har fast telefon och internetförbindelse igen efter tre dagars torka!

Och imorgon är det växtloppis i Älvängen yahoo.gif
Wilmer
Jaa, i morgon är det äntligen dags!! För Odla träffen. tummenupp.gif
Boxer
Jag är glad för att det bara är snälla tillrop och glada miner i denna tråden. kram1.gif smiley_small_hug.gif
pejori
och jag är glad att vi har sol och klarblå himmel yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif
skogstroll
solen skiner och växterna pluppar upp smile.gif
zissi
Jag har precis läst Irenes trädgårdsblogg.............därför är jag glad smile.gif

Mvh zissi
Irene_L
Oj vad jag blev glad att du blev glad........ när du läste min blogg. kompiskram.gif
Netha
Vaknade till en ljuvlig doft av nybakt ...
nu har jag ätit macka, varm så att smöret smälte, ett stort glas kylskåpskall mjölk till. wub.gif
Betty
CITAT (Netha @ 28-01-2008, 09:02) *
Vaknade till en ljuvlig doft av nybakt ...
nu har jag ätit macka, varm så att smöret smälte, ett stort glas kylskåpskall mjölk till. wub.gif

Såna där inlägg blir jag jätteavis av!

Själv är jag glad idag för att den stora vackra hackspetten har hittat tillbaka till vårt fågelbord igen, har bara sett den vid fågelbordet en enda gång tidigare i vinter. smile.gif
anna_rispan
Woohoooo! Vi blev precis av med en bokhylla vi satt ut på annons. Vi hade satt priset så det täckte annonskostnaden o vi slipper köra den till tippen. Gladkänsla för det! biggrin.gif
Felicia
Jag är så glad för att ljuset är på väg tillbaka, nu börjar det ljusna när jag kör till jobbet på morgonen och lite gnutta ljus finns kvar när jag åker hem. Det känns så himla härligt yahoo.gif
Nu kan man snart ta en liten skidtur på sjön sen man kommit från jobbet rolleyes.gif
Och så är jag glad att jag hörde pärl-ugglan i går kväll, den låter så mysigt och så är det ett tecken på att våren kommer till sist, även om det dröjer ett tag till, men ändå.. wub.gif
anna_rispan
CITAT (Felicia @ 28-01-2008, 20:36) *
Jag är så glad för att ljuset är på väg tillbaka, nu börjar det ljusna när jag kör till jobbet på morgonen och lite gnutta ljus finns kvar när jag åker hem. Det känns så himla härligt yahoo.gif
Nu kan man snart ta en liten skidtur på sjön sen man kommit från jobbet rolleyes.gif
Och så är jag glad att jag hörde pärl-ugglan i går kväll, den låter så mysigt och så är det ett tecken på att våren kommer till sist, även om det dröjer ett tag till, men ändå.. wub.gif

å vad härligt det låter!
Inga från Närke
Jag är glad att jag idag kommit hem från USÖ efter att varit inlagt på lungkliniken i 2 veckor efter en svår lunginflamation. Har även nu då börjat en STOR kamp att försöka sluta röka. Hittar inte tråden där ni peppar varandra ni som redan har börjat. Har då varit utan cigg i 2 veckor men det var svårt när man kom hem i de vanliga rutinerna, men det MÅSTE gå. Har plåster.
anna_rispan
Heja Inga! det fixar du. smile.gif
Netha
CITAT (Betty @ 28-01-2008, 10:27) *
Såna där inlägg blir jag jätteavis av!

Själv är jag glad idag för att den stora vackra hackspetten har hittat tillbaka till vårt fågelbord igen, har bara sett den vid fågelbordet en enda gång tidigare i vinter. smile.gif

Du är välkommen på torsdag morron ... då är det brödbak igen. smile.gif

Hackspett har vi aldrig haft vid fågelborden, det har däremot både brorsa och syrra här i stan.
Vackra är de.
Betty
CITAT (Netha @ 28-01-2008, 21:35) *
Du är välkommen på torsdag morron ... då är det brödbak igen. smile.gif

Hackspett har vi aldrig haft vid fågelborden, det har däremot både brorsa och syrra här i stan.
Vackra är de.

Hade du bott på promenadavstånd så hade jag absolut kommit, men tack för inbjudan i alla fall. kram1.gif
Inga från Närke
CITAT (anna_rispan @ 28-01-2008, 21:22) *
Heja Inga! det fixar du. smile.gif

Tack Anna det behövs.
Jag är glad att jag klarat en dag till.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon