Nu har jag planterat lökarna som jag köpte i höstas tulpan Orange Princess och Bägarkrokus Gipsy Girl. Fattar inte varför jag köper lökar varje år, jag har inte plats som det är nu och jag ska göra om i trädgården ändå kan jag inte låta bli nu är dom i backen iaf.
Sailor Pluto
07-01-2008, 15:03
Man får alltid plats med flera lökar, de går ju att plantera i lager !
Bettis
07-01-2008, 15:18
Men varje vår säger jag näää, inga mer växter och vad gör jag köper naturligtvis några mer som jag inte har plats till varje höst inga mer lökar och naturligtvis köper jag mer lökar Gör ni så också
MariaS
07-01-2008, 15:39
CITAT (Bettis @ 07-01-2008, 15:18)
Men varje vår säger jag näää, inga mer växter och vad gör jag köper naturligtvis några mer som jag inte har plats till varje höst inga mer lökar och naturligtvis köper jag mer lökar Gör ni så också
rissen
07-01-2008, 16:25
så gör jag varje år också. Köper an massa lökar som jag sedan står och har mer eller mindra panik över vart jag skall plantera, Men hur som helst kommer de ner i marken på ett eller annat sätt och på våren är jag överlycklig att jag köpte dom. För det är ju en sån härlig känsla ett se dom prunka här och där. Coolt att planter nu i januari.
Bettis
07-01-2008, 16:32
CITAT (rissen @ 07-01-2008, 16:25)
Coolt att planter nu i januari.
Visst är det, tänkte just så när jag planterade idag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.