ida-lotta
08-01-2008, 16:56
hej
jag har en garderobsblomma, den är frodig och välmående, men nu när jag varit borta och kom hem (den har då varit helt utan vatten i ca 3 veckor) så har det kommit upp vita "pinnar" de är mjuka som blad ungefär men som om det vore vita blad som är lindade runt varandra så det bildar en pinnform, ja ni ser ju på bilden...
är det nya skott eller vad kan det vara??
tacksam för svar..
Ida
Det är nog nya skott. Kan va blomstängel också. Den vita färgen tyder dock på ljusbrist. Garderobsblomman kräver inte mycke ljus, men lite behöver den allt för att bli grön.
Jg tycker det ser ut som en blomsterknopp för garderobsblomman är ju en kallaväxt.
ida-lotta
08-01-2008, 18:16
okej, tack för era svar! vad snabba ni var!
kul om det vore blommor =D har iaf ställt den lite ljusare nu så vi får se vad som händer, ska följa detta med spänning

nån som har några mer tankar om detta?
Ida
Jag har också börjat få såna här på min. Ska bli intressant att se vad det resulterar i, jag väljer att inte flytta på min växt, står redan i ett norrfönster och borde inte ha det alltför tråkigt där, om dracena (stavning?) överlever där borde denna klara förhållandena...
Det råder inget tvivel längre, det är nya skott som kommit upp. Tre st har jag fått och de mäter idag 20-35cm. De är fortfarande ganska vita men har börjat "utveckla" blad. Kul sånt här!
Visst är det en blomknopp du fått.
Det är bara att gratulera. Min har också överraskat mig ett par ggr. genom att ha blommat färdigt redan när jag har tittat till den.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.