annelito
Jag behöver tips på olika typer av etiketter att märka det jag sår med i kökslandet, ska jag göra egna eller var hittar jag några som ser lite "roliga" ut? Hur ser era ut eller har ni sajttips på var jag hittar olika typer av etiketter/pinnar/märkning?
HelenN
Hej hej!

Förra året så gjorde jag så som det ser ut på bilden. Satte fröpåsen i en plastficka & häftade fast den på en pinne & tryckte ner där jag planterade.

Pallkragar.jpg

Sen finns det ju sticketiketter i alla möjliga färger, och vit är ju inte att rekomendera för den drar ju fåglarna upp hela tiden, med hopp om att det ä annat än plast, hihi.

Se finns det ju fina pinnar med motiv på i handelsträdgårdarna & på nätet.

Jag letar själv efter en sorts pinne med en lätt lutad skylt på som jag ska ha i mina rabatter.
MariaS
Så här ser mina ut. Jag använder galvade plåtremsor, som jag kapat i lagom längder och borrat hål i. Sen skriver jag ut visitkortsstora kort med namnen på och sen laminerar jag dem.
[attachment=11474:P1090001.jpg]
Till det som jag har till försäljning, har jag etiketter på rulle (gula, vita) som jag skriver med vanlig märkpenna på.
[attachment=11475:P1090002.jpg]
De på rulle köper jag på Herman Meyer
*Ulrica*
Fina skyltar Maria! Var köper du plåten? Är korten popnitade fast?

Min mamma gör skyltar i keramik och armeringsjärn:
[attachment=11476:mammaskylt.jpg]
MariaS
Popnit eller pappersklips för fastsättning. Plåten är överblivet i maskinhallen. Har även en del aluminium och rostfritt att "leka" med.
Annars är det nog en vanlig plåtverkstad där man köper plåt som gäller.
Azola
Vilken fin ordning du har MariaS, vilket jobb du lägger ner!
*Ulrikas* mammas skyltar också jättefina!
ingrid fuxwall
CITAT (MariaS @ 09-01-2008, 16:05) *
Så här ser mina ut. Jag använder galvade plåtremsor, som jag kapat i lagom längder och borrat hål i. Sen skriver jag ut visitkortsstora kort med namnen på och sen laminerar jag dem.
[attachment=11474:P1090001.jpg]
Till det som jag har till försäljning, har jag etiketter på rulle (gula, vita) som jag skriver med vanlig märkpenna på.
[attachment=11475:P1090002.jpg]
De på rulle köper jag på Herman Meyer

Vad kostar de vita/gula - de på rulle?

ingrid
*Ulrica*
CITAT (MariaS @ 09-01-2008, 16:26) *
Plåten är överblivet i maskinhallen. Har även en del aluminium och rostfritt att "leka" med.
ÅH! ohmy.gif Orättvist! ranting.gif Vill också ha! Vems maskinhall förresten?
annelito
Roligt att se hur ni märker upp i era köksland! Några fler som har bilder på fler etiketter?
bear
Vi brukar köpa glass med pinne storpack.............blir liksom som tre i en ................gott med glass...... sparar pinnen....
märker med tusch........gamla pinnar i komposten................
KURT
Persienner går också att använda.

http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=1548

(topic 1548 var ju ett lågt nummer, detta är topic 66442!)
MariaS
CITAT (ingrid fuxwall @ 09-01-2008, 16:46) *
Vad kostar de vita/gula - de på rulle?

ingrid

De kostar 300:- +moms för 2500st.

CITAT (*Ulrica* @ 09-01-2008, 16:59) *
ÅH! ohmy.gif Orättvist! ranting.gif Vill också ha! Vems maskinhall förresten?

Vår maskinhall förstås biggrin.gif
Johanna O
Så här ser mina ut! Hade lite 100-årigt takspån liggande och tyckte att de kunde fungera bra som skyltar i potatis- och jordgubbslandet! Limmade fast dem på hasselpinnar och skrev med spritpenna! Funkar bra och ser fint ut!
Tycker om att skapa saker av sånt som bara ligger omkring eller som finns i naturen!

P.s. Krig pågår mot kirskålen som siktas i bakgrunden! devil.gif

Mvh
Johanna
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon