rosita
Har en son som skulle vilja ha ett olivträd på sin inglasade balkong. Hade velat ge honom ett när han fyller år nästa vecka, men går det att få tag i vid denna årstiden?
Alexander-VG-zon3
CITAT (rosita @ 09-01-2008, 19:33) *
Har en son som skulle vilja ha ett olivträd på sin inglasade balkong. Hade velat ge honom ett när han fyller år nästa vecka, men går det att få tag i vid denna årstiden?

japp det går att få tag på kolla alla dom större plantskolorna , det kan hända att dom har dom i kylen eller nåt annat utrymme(under vintern) . fråga så fall efter olivträd . så kan dom kankse plocka fram ett till dig .
rosita
Tack för ditt snabba svar! Ska kolla i morgon!
mamamaggan
Jag fick ett olivträd , modell mindre c:a 35 cm , i slutet av december. Köpt på Plantagen. Så det ska nog finnas så här års.
MariaS
Plantskolor och handelsträdgårdar med inglasade utehallar, har med största säkerhet. Såg flera här i Lidköping idag.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag var på Blomsterlandet idag och såg några större. Kostade 299 eller 399:-
Stevick
Plantagen hade ett antal igår när jag var där... även bauhause hade ett par...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon