Hej vänner!

Jag har plockat fram mina fröpåsar och inventerat lite.

I år måste jag avstå från förra årets experimenterande ( över 100 sorter) och även begränsa mängden ( ca. 1000 plantor)
för vi ska renovera hela första våningen av vårt hus ( felkonstruktion på bottenplattan slap.gif )

Vi måste riva ut hela golvet och köket och bo alla 5 på övervåningen. Värsta perioden kommer att vara under mars-april.
PRECIS under odlingsperioden fear.gif . De skulle kommit redan 6 veckor innan, men när håller hantverkare sin planering ???

Nu ber jag om att få använda lite av era erfarenheter när jag försöker lösa pusslet.
Största problemt är när jag ska starta odlingar.

Jag har växthus - inga problem att odla där (mars)-aprl framåt. Jag har även ett utrymme på två kvm i förrådet med belysning och värmefläkt för uppdrivningen.

Det är inneutrymmet som är begränsad!

Mina funderingar går att odla mycket grönsaker i år som jag kan driva upp lite senare direkt till växthuset ( selleri, fenkoli ( behöver den förodlas?), kålväxter )
I växthuset har jag tänkt att ha mycket chili och paprika, de verkar klara av vad som hälst! och ha tomater utomhus.
( gränsen z2-3)

Ska jag börja med chilin och paprikor redan nu ?
Jag börjar ofta tidigt med tomater också, men kan vänta lite i år .

Påfågelblomman är min favorit, och det har jag alltid börjat tidigt i januari, men kan man börja senare, och den hinner komma ikap ändå ?
Mina har oftast börjat blomma redan vid utplanteringen.

Det blir en och annan blomma med tongue.gif , man kan ju som bekant inte låta bli.

Nu när jag tänker , ser jag bara kaos i slutet av april -maj.
Då ska man bara hinna sätta tillbaks golv och montera ett kök, göra vårupprustning på båten och odla några hundra plantor, skola om och sos.gif .

Hur skulle ni reda ut denna härvan ?