Jag har plockat fram mina fröpåsar och inventerat lite.
I år måste jag avstå från förra årets experimenterande ( över 100 sorter) och även begränsa mängden ( ca. 1000 plantor)
för vi ska renovera hela första våningen av vårt hus ( felkonstruktion på bottenplattan

Vi måste riva ut hela golvet och köket och bo alla 5 på övervåningen. Värsta perioden kommer att vara under mars-april.
PRECIS under odlingsperioden

Nu ber jag om att få använda lite av era erfarenheter när jag försöker lösa pusslet.
Största problemt är när jag ska starta odlingar.
Jag har växthus - inga problem att odla där (mars)-aprl framåt. Jag har även ett utrymme på två kvm i förrådet med belysning och värmefläkt för uppdrivningen.
Det är inneutrymmet som är begränsad!
Mina funderingar går att odla mycket grönsaker i år som jag kan driva upp lite senare direkt till växthuset ( selleri, fenkoli ( behöver den förodlas?), kålväxter )
I växthuset har jag tänkt att ha mycket chili och paprika, de verkar klara av vad som hälst! och ha tomater utomhus.
( gränsen z2-3)
Ska jag börja med chilin och paprikor redan nu ?
Jag börjar ofta tidigt med tomater också, men kan vänta lite i år .
Påfågelblomman är min favorit, och det har jag alltid börjat tidigt i januari, men kan man börja senare, och den hinner komma ikap ändå ?
Mina har oftast börjat blomma redan vid utplanteringen.
Det blir en och annan blomma med

Nu när jag tänker , ser jag bara kaos i slutet av april -maj.
Då ska man bara hinna sätta tillbaks golv och montera ett kök, göra vårupprustning på båten och odla några hundra plantor, skola om och

Hur skulle ni reda ut denna härvan ?