pleximaster
Hej!

Jag letar efter den gamla höga sorten av Höstrudbeckia (Rudbeckia laciniata tror jag den heter), den som kan bli 2-3 meter höga med stora gula blommor. Har bara hittat små vesioner på plantskolorna. Fanns hos mina föräldrar när jag var liten och skulle vilja ha den själv vid staketet.

Någon som kan dela med sis?
Eva i Skåne
Det kan jag göra. Vill du ha nu eller framåt våren? PM:a mig.

mvh
Eva
pleximaster
Tack Eva!

Jag skickar dig ett PM. Är det något som du letar efter och vill ha?

mvh plexi
mamamaggan
Någon som vet var man får tag på frön?
rissen
Visst, dessa godingar har jag nästan glömt bort. Farmor hade dessa i sin trädgård i mängder. De var ju jättehöga tyckta man (det var de ju också) när man var ca 5-6 år.

Sådana skulle faktiskt vara kul att ha.

Att man inte har sett dom i handelsträdgårdar. confused.gif Det är nog bara så att det inte var det som man sökte.
zaaritha
Jag har om nå´n vill ha plantor?
Till sommaren, i så fall.
Fenja
Jag vill gärna ha Zaaritha! Hur jag nu ska komma ihåg det... Har jag något som du vill ha så byter vi.
Mvh
Fenja
mamamaggan
Tror du det räcker till mig också zaaritha? Kanske har något som du vill ha.
fruberglund
Jag har också om nån vill ha plantor eller en stor planta på en gång om ni bor i närheten (det är en hyfsat stor rugge). Hade tänkt gräva upp och slänga den i ett hörn ändå. Tycker den är för hög och har ingen rabatt den passar i färgmässigt eller höjdmässigt. Jag har inga mördarsniglar så det är säkert att ta plantan om nån vill ha den.
Fenja
Åh FruBerglund, jag skulle gärna vilja ha flera plantor för jag vill ha en stor rugge med tiden ett ställe. Om du kan tänka dig att posta en 3-4 plantor längre fram så skulle jag bli jätteglad. Har jag något som du är intresserad av tro? Har du någon önskelista så kan du pma den så ska vi se om vi inte kan byta!
Mvh
Fenja
fruberglund
Jag Pm:ar dig Fenja smile.gif
rissen
fruberglund- om du har en tuss över av höstrudbeckian fram i vår så vill jag gärna bli en lycklig ägare.

Rissen
fruberglund
Det har jag alldeles säkert Rissen...påminn mig bara. Ni som vill ha kan Pm:a mig när det börjar bli dags för vårplanteringen så ska vi se vad vi kan ordna smile.gif
Dito Verde
Hemma hos mig finns en rugge att dela på, eller ta de småplantor som växer runt omkring.
Jag har fröer också. Bor strax norr om Göteborg.
mamamaggan
Dito Verde , vill gärna ha fröer. Har svårare för att komma och hämta plantor , blir lite för långt .

Jag PM:ar dig så kan vi se om jag har något som du vill ha.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon