Har "skaffat " (ja, vaddå skaffat - den funkar ju inte) trådlös internetkoppling från en känd leverantör.
När jag väl hade installerat den högre hastigheten (8mbit) vilket funkar bra, så fick jag sent omsider veta att jag måste skaffa nätverkskort för trådlös internetkoppling. Yes. Den är hemma - 500 spänn (Expediten: "Den har 100 m räckvidd" så att det lät väldigt bra i våra icke kunniga öron.)
Det är bara ett "litet" problem. Det funkar inte. När jag kör installationsprograms-cd:n så kommer det upp en ruta som säger att den kan inte hitta adaptern för trådlös...

Det finns ingen support att få. Har prövat hos internetleverantören, från D-Link , tillverkaren av produkten, (39 kr för ett samtal som gick ut på att: "Tyvärr är alla våra tekniker upptagna, men vi tar emot ditt samtal så foooort vi kan" - efter en HALVTIMME gav jag upp - 39 kr fattigare.)
Provade även hos återförsäljaren där de sa att "kan " inte denna produkt!
En supporter hos internetlev. rekommenderad mig att ringa en "riktig" datoraffär (alltså sådana som bara säljer datorer) för att de har kompetensen. Jo. Jag ringde och fick veta att jag kan få all support jag vill för 600 kr i timmen alternativt lämna datorn hos dem för x antal pengar.
Finns det någon här som kan hjälpa mig att analysera vari problemet kan bestå, ev något generellt som jag kanske inte har tänkt på?
Dessutom ingick en manick som heter dockningsenhet (den ser ut som en mindre datormus fast med ett port för adptern (nyckeln) på "ryggen"). jag tror att den tjänar som en förlängd arm mot modemet för bättr kontakt.
mvh, Anja