noranettan
Lars-Åke Gustavsson lägger Golden Wings bland de moderna buskrosorna. Eftersom den är till hälften en pimpinellifolia (både Altaicaoch Ormiston Roy i generna) så bokförs den hos mig i pimpinellifoliagruppen. Den har så väldigt vackra kronblad som blir lite "vridna" och påminner om propellerblad. Sen har den ju ögonfransar och jag är oerhört lättflörtad! Lägg där till att blommorna är ganska stora ~10 cm och att doften är ljuvlig. Den blommar flera omgångar under sommaren. Den kan få sfs, men när jag behandlat med Binab, tycker jag det har blivit bättre. Jag har dessutom ganska många andra växter runt, bla Rudbeckia hirta - passar riktigt gott ihop och den blå isopen, vilket gör att man inte tänker så mycket på bladverket. Den är gulare än på bilden när den slår ut, men bleknar till den här ljusa färgen.

Anette
Kajsa

Och jag har lagt mina bilder under gruppen moderna buskrosor enligt LÅG. Rosen blir ca 1.5 m den vill lägga sig ner, fladdra iväg så jag har bundit upp den, oftast blommar min finast i slutet av sommaren, då brukar jag få syn på den.

september bild
svennis
Fina bilder. smile.gif

Golden Wing.jpg

Anna NV Uppsala
Vilka härliga bilder!
Min första GW kom att stå lite trångt och inklämt. Undrar om det är därför som den har en ganska tveksam inställning? Nu har jag skaffat en till, och den har förhoppningsvis fått ett bättre läge. Ska bli jättespännande till sommaren att se hur det går för den nya.
AnnammA
Jaha, och då vet jag varför jag ska fortsätta att ge min Golden W. en chans till... Min har inte heller visat sig än från sin bästa sida, men jag har inte gett upp än...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon