Kathy

Unik skylt i Västervik.
skogstroll
haha den var fin...
Ralf
Kvinnan frågade trädgårdskonsultent: Vad skall jag göra för att få fåglar i mina träd?
-ställen bilen under.
Kathy
CITAT (Ralf @ 11-01-2008, 13:37) *
Kvinnan frågade trädgårdskonsultent: Vad skall jag göra för att få fåglar i mina träd?
-ställ en bilen under.

Helst en rentvättad bil. naughty.gif
Piccante
CITAT (Kathy @ 11-01-2008, 12:24) *
Unik skylt i Västervik.

rotfl.gif den var speciell. Visste inte att man fick göra egna skyltar? Trodde de skulle följa en standard och tillverkas bara av vägverket. Hemma har folk dålig respekt för övergångsställen, tycker folk dräller överallt mellan övergångsställena. Man borde satsa på en skylt "varning för snurriga tanter med rollator mitt i gatan". Får be kommunen om en sån.
Aqvakul
Den här skylten lär ha satts upp i Borlänge.

[attachment=11549:barnvarning.jpg]

Lustig formulering - Var barnen fängslade innan de blev lössläppta?

Kathy

g.gif

Hannele
CITAT (Markus_H @ 11-01-2008, 13:50) *
Man borde satsa på en skylt "varning för snurriga tanter med rollator mitt i gatan".

Varför tror du de övervägande är tanter??? Dom har lärt sej att titta och kolla först.
Kathy
CITAT (Hannele @ 11-01-2008, 18:41) *
Varför tror du de övervägande är tanter??? Dom har lärt sej att titta och kolla först.

Långt ifrån alla.
Wilmer
Vi hade i stan en stolpe med vägnamnet "kyrkogårdsgatan", under den satt en skylt "varning levande barn".
Undras hur de föräldrarna tänkte när de skyltade -fear-.gif . Tyvärr blev det aldrig av att jag fotade. Nu är skylten borta...

Wilma
Aqvakul
[attachment=11556:sakta_ner.jpg]

Kanske något även för svenska bilister att fundera ....
Kathy
CITAT (Wilmer @ 11-01-2008, 20:34) *
Vi hade i stan en stolpe med vägnamnet "kyrkogårdsgatan", under den satt en skylt "varning levande barn".
Undras hur de föräldrarna tänkte när de skyltade -fear-.gif . Tyvärr blev det aldrig av att jag fotade. Nu är skylten borta...

Wilma

Har sett den skylten på andra ställen, men inte i den kombinationen dock... -fear-.gif
Ralf
CITAT (aq42 @ 11-01-2008, 16:24) *
Den här skylten lär ha satts upp i Borlänge.

[attachment=11549:barnvarning.jpg]

Lustig formulering - Var barnen fängslade innan de blev lössläppta?

Jag skulle vilja veta var dom lössläppta kvinnorna är någonstans... naughty.gif
Aqvakul
CITAT (Ralf @ 12-01-2008, 07:52) *

Det är vi nog flera som skulle vilja.... naughty.gif
Elisabeth G
CITAT (Ralf @ 12-01-2008, 07:52) *

Precis. Lössläppta associerar jag till spralliga och snudd på lättfotade och jag tror inte att det är det föräldrarna menar.

CITAT (Kathy @ 11-01-2008, 20:29) *
Långt ifrån alla.

Där jag bor är det ungdomarna som springer ut som yra höns. Zebralagen tar de tyvärr till intäkt för att gå rakt ut i gatan utan att så mycket som vrida på huvudet för att kolla trafikläget.
Gudrun i Göteborg
På tal om trafikskyltar. Så här tänker vi i Göteborg:

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon