Floppy
För en ynka 'pippi-peng' så fick jag denna lilla korg med tomte i...
Murgrönan är ju bara att plantera om se när de andra har vissnat ner... korgen och tomten går ju ha kvar och göra ett eget arrangemang i nästa år...
(den står på den stora plattan på spisen så ni ser ungefär hur storleken är...)
[attachment=11552:DSC_0002__2_.jpg]
Alexander-VG-zon3
thujan du har där kan du plantera ut . ( om det är den jag tänker på ??)
Floppy
Jag vet inte om det är Tuja eller inte...har ingen erfarenhet av hur den ska se ut...men jag planterar ut den om det går...går det inte så går det inte...
Alexander-VG-zon3
CITAT (Floppy @ 11-01-2008, 19:05) *
Jag vet inte om det är Tuja eller inte...har ingen erfarenhet av hur den ska se ut...men jag planterar ut den om det går...går det inte så går det inte...

är inte heller säker , men den jag menar heter så ( se länk). fick den själv i en julgrupp och den trivs nu med livet att vara ute och växer fint . får en rätt så mörk vinröd/lila vinterfärg . sen till våren grönskar den upp i en ljus lite lime gul grön färg och sedan normal mörk mustig grön färg . härdig zon 1-4

http://images.google.se/images?q=Thuja+occ...sa=N&tab=wi

Floppy
Ja jag får se om det är en Tuja...om den klarar sig ute över vintern menar jag...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon