|
Full version: Har du vunnit
Har du vunnit något någon gång?
Jag vann 1000:- på bingolotto för många år sedan.
Jag fick 7 rätt på V-75 i somras och det gav ca 10.000...på en Harry Boy för 36:-  Sen har jag vunnit en vinnst på 1000:- på Bingolotto för många år sedan...tror det var i början av Bingolottos historia...sen har det bara blivit småvinster på Triss och dyl.
Lady Hamilton
12-01-2008, 10:52
Jag var med på Sveriges (då) största travinst på V65 13/4-91 ............... Triss 10000 ett par gånger Bingolotto Resa
För flera år sedan vann jag 1000kronor på en 10 lott.
JAg kör med tur i kärlek istället
CITAT (MariaS @ 12-01-2008, 10:54)  JAg kör med tur i kärlek istället   Det kan också vara en vinst
CITAT (MariaS @ 12-01-2008, 10:54)  JAg kör med tur i kärlek istället  Lite sådan tur skulle jag uppskatta just nu
*Ulrica*
12-01-2008, 11:18
CITAT (MariaS @ 12-01-2008, 10:54)  JAg kör med tur i kärlek istället  Det gäller för mej också, har aldrig vunnit mer än 25:- till en ny lott. Varje jul får vi lotter av mamma. Vi införde en ny regel i år på grund av en sann historia ur släkten som min sambo berättade: En mor gav sina 2 döttrar var sin lott. Den ena vann en miljon men ville inte dela med sig en enda krona. De är fortfarande ovänner i familjen... Vår reglel blev alltså att på alla vinster som överstiger 10.00:- får den syster (vi är tre) som fick lotten behålla hälften och de andra dela på den andra halvan. Tycker jag var en jättebra reglel. Vad tycker ni om det?
CITAT (*Ulrica* @ 12-01-2008, 11:18)  Det gäller för mej också, har aldrig vunnit mer än 25:- till en ny lott.
Varje jul får vi lotter av mamma. Vi införde en ny regel i år på grund av en sann historia ur släkten som min sambo berättade: En mor gav sina 2 döttrar var sin lott. Den ena vann en miljon men ville inte dela med sig en enda krona. De är fortfarande ovänner i familjen... Vår reglel blev alltså att på alla vinster som överstiger 10.00:- får den syster (vi är tre) som fick lotten behålla hälften och de andra dela på den andra halvan. Tycker jag var en jättebra reglel. Vad tycker ni om det? Det är en kanonregel! Jag har bara vunnit småvinster i triss, en hundring som mest. Köper däremot lotter så pass sällan att jag nästan ligger på vinst för jag vinner nästan varje gång...
Aqvakul
12-01-2008, 11:45
CITAT (MariaS @ 12-01-2008, 10:54)  JAg kör med tur i kärlek istället  Samma här!
Eva i Skåne
12-01-2008, 13:14
En bra regel Ulrica! Själv vinner jag aldrig mer än småvinster, som högst 260:-, men hoppet är ju det sista som överger en, sägs det, så jag fortsätter köpa en och annan lott och fortsätter hoppas.
aanderss
12-01-2008, 13:36
ha en massa småvinter
5000:- resor + 500:- på bingolotto, någon gång i början på 90-talet.
CITAT (*Ulrica* @ 12-01-2008, 11:18)  Varje jul får vi lotter av mamma. Vi införde en ny regel i år på grund av en sann historia ur släkten som min sambo berättade: En mor gav sina 2 döttrar var sin lott. Den ena vann en miljon men ville inte dela med sig en enda krona. De är fortfarande ovänner i familjen... Vår reglel blev alltså att på alla vinster som överstiger 10.00:- får den syster (vi är tre) som fick lotten behålla hälften och de andra dela på den andra halvan. Tycker jag var en jättebra reglel. Vad tycker ni om det? Jättebra regel...jag delade mina 10.000Kr med mamma...hon hade gjort lika med mig...och vi har sagt så att blir det mer än 1.000Kr så delar vi... Jag spelar bara på V-75...om det inte är nått speciellt spel någon gång...mamma spelar oftare...men vi delar lika oavsett...
Eva-Helene
12-01-2008, 14:13
Småvinster här också. Fast......jag fick 13 rätt på stryktipset en gång.... hela 26 kr!!!
Mest småvinster här med. 500 på bingolotto i tidernas begynnelse just ja 1000 kr på triss också. sen hade jag 12 rätt på stryktipset men vad hjälpte det ( 0 kr)
Harry Boy för x antal år sen. Nånstanns runt 1500kr i dagens värde. 1:a pris i en tävling online, vann en mp3-spelare värde 4500kr - det var ett tag sen. Idag kostar en sån nästan inget alls. 1 års kattmat värde 4200kr, laddade upp en bild på kissarna på HJ:s hemsida som sen blev utvald av redaktionen. Efter omröstning så vann min bild. Vann en cykel i en tävling på kommunen där man var med och cyklade t.o.r hem/jobb under en vår och sommar och inrapporterade sen hur mycket man hade cyklat. Men min allra största vinst vann jag den kvällen då jag träffade min man.
pimpim2
12-01-2008, 19:18
Det har blivit många vinster genom åren. De senaste var 999:- till både mig och min bror på Svenska Spels grisjakt.
Jag har en helt otrolig otur i spel, borde alltså ha väldigt stor tur i kärlek? Men, nejdå. Inte det heller. Hade samlat på mig en hel del lotter som jag fått från lika olika ställen. Sparade allihop till nyårsafton — den kväll jag skulle hålla "gravöl" som en del kanske minns. Hade 3 dubbel-triss, 2 enkel-triss + lite annat. Vann inte ens en ny lott!! Inte konstigt alltså att jag aldrig köper några. Dessutom: En kompis till mig vann för några år sedan 1,7 miljoner. Hon blev faktiskt inte ett dugg lyckligare i långa loppet. Hon brände nog alltihop på 2 år.
Idag skrapade jag en Triss på nätet, vann 50 kr, skrapade Tianlott, vann 20 kr. På bingoLotto, en bil, 5 ggr 1000kr, ett tiotal ggr 500kr + massor av hundrakronorsvinster. 10.000kr + några mindre vinster på premieobligationer. Några hundralappar då o då på stående Lotto. Tur i kärlek har jag också.
6+2 tillägg på lotto.... annars mest smått, som mest 1000 kr...på triss
På BingoLotto 5.000 kr resor (sålde i min tur), 1.000 kr smycken och en eller flera hundralappar några gånger i mitten av 90-talet. Och sen några vanliga 25- och 50-kronorsvinster på skraplotter, lotter som oftast i sin tur är vinster på småtävlingar. Förresten! vann också en Göta kanal-resa för två på en mässa, sålde dom biljetterna också. Och så var vi några som tippade ihop lite tröstslantar på trav för några år sen.  sen var det nog inget mer, förutom en "hemsydd" tomte i naturlig storlek (sisådär metern hög) på ett lotteri när jag var liten.
Brukar inte vinna eftersom jag sällan spelar överhuvudtaget. Men några nya lotter på triss har det ju blivit. En särskillt bra trisslott som kostade 25 kronor, genererade tillslut totalt 6 lotter. Sedan har jag dock vunnit konsertbiljetter och CD-skiva i en radiotävling en gång. Det var kul.
Kör annars också med tur i kärlek. Jag har dragit en riktig vinstlott där.
Ciczi
titti49zon6
13-01-2008, 10:24
5000:- vann jag i Sparbankens lotteri 1989 och det räckte precis till att betala bygglovet då vi skulle bygga ut och om huset samt till nya köksgardiner Sen har det blivit lite varuvinster i A-lotteriet och några mindre trissvinster samt i november vann jag en I-Pod Nano 4 Gb eftersom jag sålt så bra på Tradera i höst
Har bara vunnit småvinster själv, men har en mamma som vunnit 100 000:- på en Lutherhjälpslott
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|