Då måste jag också vara konstig och omogen

Ironi tycker jag om men med de människor som jag känner och där vi vet att det är bara på skoj. Omt och elakt prat tycker jag inte heller om. På en arbetsplats jag började så sa jag direkt i rökrummet att ngt skitprat vill jag inte höra......jösses vad de hade svårt att hitta på samtalsämnen sedan. Då blev det tomt prat men det var ju bättre.
Prata om resor som man ska göra eller har gjort intresserar mig inte. Finns mycket mobbing och skitprat på arbetsplatser...blir kanske så när folk umgås med de som de inte valt. Det är de som är omogna tycker jag, att inte kunna respektera att andra är olika och rädda för att få mer kännedom om sig själv.
Känslomässigt så är jag kanske starkare än dig. Jag tycker synd om de skitpratande och tomma människorna. De orkar inte visa sitt riktiga jag och en del vill inte lära känna sina dåliga sidor utan ser dem hos andra istället. Det finns de som mår dåligt och därför är eleka....vet vad som är fel men orkar inte ta itu det.
Var och en är sig själv. Skolan har väl tutat i oss att vi ska vara på ett visst sätt för att anses som "normala".
Jag svamlar som vanligt. Handlar kanske om stresstålighet. Därför folk väljer olika arbeten. Som författare behöver man inte ha en massa arbetskamrater.
Satt en gång på jobbet och funderade och vände mig om till min arbetskamrat som jag delade rum med och sa - Har du tänkt på att du tillbringar mer tid med mig än med din man.
Som tur var så var vi vänner och tyckte om varandra
Tycker också som Lindalunda att du har god kännedom om dig själv och är mogen och tar den väg som passar dig.
Önskar det fanns fler med din sjävlkännedom
kram på dig