Full version: En liten fundering
MariaS
Hur klarar sig de som inte odlar så här års?
Det är ju bara att se till mig själv och även ni andra här på forumet. Odlingstrådarna växer med stormsteg och ivern lyser om dem. Ja man får faktiskt RIKTIG vårkänning nu när alla sådder börjar komma igång. Sen ska vi inte tala om sommarkänslorna som svallar redan i mars, när det mesta börjar skolas om och växthusen, källare och vad det kan var, både grönskar och blommar.

Altså. Hur håller ickeodlarna humöret uppe i dessa gråa tider?
Anki V
Inte en aning confused.gif

Men inte kan de ha det lätt inte g.gif

/Anki
MariaS
Mötte grannfrun för en stund sen. Hon var på promenad och var ute för första gången på en månad! Hon visste helt enkelt inte vad man ska ta sig till så här års, när man inte kan sitta i trädgården och sola?! Att dra upp frön, hade hon inte ens funderat på blink.gif
Berith
CITAT (MariaS @ 12-01-2008, 12:05) *
Altså. Hur håller ickeodlarna humöret uppe i dessa gråa tider?

Jag sår inte en massa fröer men jag räknar mej absolut inte som ickeodlare. dunno.gif

Då tycker jag istället det låter värre att ha det som ni, som inte tror att det finns nåt annat.
nina L
JA sommaren har ju blivit mycket längre nu sen jag blev med trädgård och vintern kortare. Kommer nästan inte ihåg vad jag gjorde tidigare Jag hade ju barn då att ta hand om så tiden sprang iväg.
Anna NV Uppsala
Trädgård kanske blir den nya vintersporten? Skidor och skridskor kräver ju snö och is... i brist på sånt kan man ju roa sig med att gräva nya rosgropar eller rabatter ;-)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon