Full version: Begonia Metallica
strepp
Någon som vet vad jag gör för fel.Har bytt till mig flera skott av denna otroligt fina begonia men när hösten kommer torkar bladknopparna in och faller av sedan börjar toppen vissna längst upp och ner,det går inte att rädda den så vips fallen den ihop-dessutom svår rotad ,nu står jag åter igen utan den.Försökte denna gång att plantera om den i höstas men det hjälpte inte.Står i en självbevattnings kruka ,tillskott ljus men inget hjälper.Söker åter igen efter denna kanske någon på formet har den??Även lagt på köpes och säljes.Mottager tacksamt råd-Kan det vara för mycket vatten men den får alltid torka ut mer på vintern.
Hon som jag har fått den av vilket är den som jag fotat hennes bara vissnade ner helt plötslig hann inte ta skott trots hon har haft denna under många många år,hon försökte ta något skott med det rotade sig inte,så vi står båda utan igen(för mig)
Bassam
Hej
Jag tycker att fel läger på grund att ni glömmer henne utan vatten lång tiden så hon blir vissna om ni hinner att
Vattna den före att hon dog, hon kommer att lever igen, om ni inte hinner, hon ska dö och hjälper inte att vattnar
Den igen.
Obs: finns en vis tid växter kan stå utan vatten.
Lycka till, H: Bassam
strepp
Tack för ditt svar menar du att jag förvattnar den vintertid?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon