Full version: Trädgårdscitat
gunnelö
Det står still i huvudet! confused.gif
Jag tänkte skriva något trevlig citat om trädgård i en trädgårdsbok jag ska ge bort i 50-årspresent. Men, som sagt, jag kommer inte på något just nu av alla trevliga, tankvärda, roliga citat och tankar man hört om trädgård. Någon som har något förslag?
gunnelö
Betty
Den som har en trädgård och en boksamling saknar intet.
citat Marcus Tullius Cicero (106 f.Kr-43 f.Kr)
Sollan
"Den som planterar en trädgård planterar lycka." Från Kina
"Lyckan växer i vår egen täppa och kan inte plockas i främmande trädgårdar" Douglas Jerrold
"Den som har en trädgård är aldrig sysslolös och alltid lycklig" Från Kina
Helen i Piteå Zon 5
Det här citatet har en trädgårdsvän från AoT skrivit
http://www.odla.nu/album/data/helen/5341_p57405.jpg
gunnelö
Tack för de härliga citaten. Det blir omöjligt att välja, alla var så bra. Jag får väl skriva lite här och där i boken!
thanks.gif
gunnelö

Netha
Några till citat från tidigare ...trädgårdscitat.
flower
"Alla morgondagens blommor gömmer sig i de frön som sås idag" -Kinesiskt ordspråk
bengt.ar@telia.com
Hej ett citat med glimten i ögat: "Man ska ej ha större trädgård än att ens karl kan sköta den"
Jag fich ett fint kort med blommor och mitt i sitter en kvinna och njuter av trädgården,bredvid står mannen.Mvh Maud
gunnelö
Tack för ännu fler citat. Idag kom boken som citatet ska stå i. "Din Trädgård" av Karin Berglund. Den tycker jag är en riktig klassiker som man bör ha om man börjat intressera sig för trädgård vilket min svägerska har. Nu är det bara att välja citat då, vilket inte blir det lättaste!
Gunnelö
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon