gammelnalle
Kul att läsa om era fåglar.
Här är det mest Talgoxar, blåmesar, trädkrypare, gulsparvar och någon domherre/fru som äter upp allat vad jag lägger ut.

Men en kul individ är en blåmes utan stjärtpennor... Trots att (jag misstänker) att h/e/a/nnes flygförmåga är något begränsad, verkar h.n lika "glad" och pigg som övriga snyltgäster...

och tittar man NOGA så har varje blåmes ett eget "ansikte"- deras "ögonmask" är olika för olika individer...
snart vet jag nog vad de heter med..... angel_not.gif

b
Netha
Som skatan vi hade här ... men stjärtfjädrar/pennor växte så småningom ut. smile.gif
Den såg lite rolig ut när den flög liksom "vaggande"

zaaritha
Javisst, lär man sej att känna igen vissa fågelindivider!
Hade i fjol en domherrehona m en liten gråvit fjäder på bröstet,
men har tyvärr ej sett den denna vinter!
gammelnalle
Visst är det kul när man hittar "individer"... som Nethas Pica pica.

(Jag antar att "riktiga" ornitologer ser skillnad på olika individer- hos stannfåglar- knappast de som bara passerar förbi)

Zaarita: Kan det vara så att den gråvita fjädern på ett naturligt sätt har tappats eller ändsrat färg??

b

Myosotis
CITAT (gammelnalle @ 13-01-2008, 10:21) *
(...) Kan det vara så att den gråvita fjädern på ett naturligt sätt har tappats eller ändsrat färg??

Den har ruggats bort, ja. Fjädrar kan ibland bli vita när de växer ut, t.ex. pga näringsbrist.
renate
Det är ett trevligt nöje och betraktar fåglarna utanför fönstret.För något år sedan hade jag en blåmes med bara ett ben,den var lika glad och kaxigt för det. Igår såg jag ett gäng stjärtmesar i "fåglarnas träd",så söta de är.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon