Starfight
Tittade på Sagan om konungens återkomst ikväll, men det är katten va många avbrott dom skall ha då, man blir så matt på dom thumbdown.gif . Så ikväll roade jag mig med att skriva ner alla tider för avbrotten, hade ju inget bättre för mig ändå när det va reklam, lottodragning & Nyheter.

Filmkvällen itid såg ut såhär.

Filmen börjar 20:05
Lottodragning/Reklam 20:35
Filmen börjar 20:46
Reklam 21:15
Filmen börjar 21:21
Nyheter/Reklam 21:53
Filmen börjar 22:16
Reklam 22:37
Filmen börjar 22:43
Reklam 23:14
Filmen börjar 23:22
Filmen slut 00:05

Blir så trött på all dessa avbrott, måste det va massa nyheter & lottodragning när dom sänder film? Det räcker väl förkatten med reklamavbrotten eller? Filmen blev nu alltså 4timmar med alla avbrott, den är 3timmar 12minuter utan avbrott alltså hela 48 minuter längre....phuuu.
Piccante
Så ambitiöst att ta tiderna på all reklam. Jag bojkottar alla företag som gör reklam i filmer jag vill se, men tyvärr tror jag att reglerna kommer luckras upp så man får sända ännu mer reklam snart...
Tobb
CITAT (Starfight @ 13-01-2008, 00:46) *
Tittade på Sagan om konungens återkomst ikväll, men det är katten va många avbrott dom skall ha då, man blir så matt på dom thumbdown.gif . Så ikväll roade jag mig med att skriva ner alla tider för avbrotten, hade ju inget bättre för mig ändå när det va reklam, lottodragning & Nyheter.

Filmkvällen itid såg ut såhär.

Filmen börjar 20:05
Lottodragning/Reklam 20:35
Filmen börjar 20:46
Reklam 21:15
Filmen börjar 21:21
Nyheter/Reklam 21:53
Filmen börjar 22:16
Reklam 22:37
Filmen börjar 22:43
Reklam 23:14
Filmen börjar 23:22
Filmen slut 00:05

Blir så trött på all dessa avbrott, måste det va massa nyheter & lottodragning när dom sänder film? Det räcker väl förkatten med reklamavbrotten eller? Filmen blev nu alltså 4timmar med alla avbrott, den är 3timmar 12minuter utan avbrott alltså hela 48 minuter längre....phuuu.

Var glad att du slipper betala för att se den kanalen smile.gif

Dessutom så finns det en text-tv sida där det på sekunden står specificerat när reklam, trailer, jinglar, och själva filmen börjar, de ni alla reklamälskare kompiskram.gif så det är bara att ha en klocka med sekunder på som går rätt så kan man hålla koll på reklamen i minsta detalj.

Eller så köp extended versionerna på http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php...s&&ref= så slipper man all upptänklig reklam smile.gif
Starfight
CITAT (Tobb @ 13-01-2008, 01:03) *
Var glad att du slipper betala för att se den kanalen smile.gif

Dessutom så finns det en text-tv sida där det på sekunden står specificerat när reklam, trailer, jinglar, och själva filmen börjar, de ni alla reklamälskare kompiskram.gif så det är bara att ha en klocka med sekunder på som går rätt så kan man hålla koll på reklamen i minsta detalj.

Eller så köp extended versionerna på http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php...s&&ref= så slipper man all upptänklig reklam smile.gif

Jodå jag har allt extended versionerna på DVD som jag mycket väl kunde kollat på istället. Enda anledningen till att jag tittade på den på tv va att den sändes på TV4 HD (och den får jag allt betala för tyvärr) i HD kvalité och det går ju inte att missa med en sådan snygg film.
Gossen Ruda
Har mental allergi mot TV-reklam så jag tittar aldrig på såna kanaler. Föredrar att titta via video/dvd för då kan jag göra avbrott själv om och när jag vill.
Kathy
CITAT (Starfight @ 13-01-2008, 00:46) *

Ju bättre film, desto fler avbrott har jag en känsla av att det är.
Orkar inte se bra filmer på TV med alla avbrott, filmen blir ju aldrig klar.
freddie
Bra studie du gjorde. Jag tittar aldrig på filmer med reklamavbrott. Stämningen förstörs, reklamavbrott är schizofrent. Tv4 är den största boven av alla som t.o.m. lägger in nyheter mitt i filmen. Sanslöst om man tänker efter! Svårt att förstå att Tv4 har några tittare över huvudtaget... Har väl med deras "monopol ställning" att göra.
Betty
CITAT (Markus_H @ 13-01-2008, 00:49) *
Så ambitiöst att ta tiderna på all reklam. Jag bojkottar alla företag som gör reklam i filmer jag vill se, men tyvärr tror jag att reglerna kommer luckras upp så man får sända ännu mer reklam snart...

Du har alldeles rätt i dina misstankar;
Ny lag som gäller från 1 februari:
Mesta tillåtna reklamtid i tv och radio som sänds från Sverige utökas från åtta till tolv minuter per timme.

Dessutom: TV-avgiften höjs med 36 kronor till 2 032 kronor...

Vi har en funktion på vår DVD som heter ComSkip, den hoppar över reklamen när man spelar in. På så sätt slipper man eländet, enda nackdelen är att man får lov att se filmen senare.
Berith
CITAT (Betty @ 13-01-2008, 11:49) *
Du har alldeles rätt i dina misstankar;
Ny lag som gäller från 1 februari:
Mesta tillåtna reklamtid i tv och radio som sänds från Sverige utökas från åtta till tolv minuter per timme.

Dessutom: TV-avgiften höjs med 36 kronor till 2 032 kronor...

Vi har en funktion på vår DVD som heter ComSkip, den hoppar över reklamen när man spelar in. På så sätt slipper man eländet, enda nackdelen är att man får lov att se filmen senare.

Jaha, så man ska alltså straffas för att man tittar på TV? rtfm.gif

Är det alltså åtta minuter per timma nu? Ojojoj det är nog inte många av kanalerna som visar så lite reklam.
Myosotis
Första reklamavbrottet: gå på toa.
Andra reklamavbrottet: göra en kopp te.
Lagom till tredje reklamavbrottet är man kissnödig igen av teet.
Men sen börjar det bli tjatigt. Avbrotten är så långa också, vad ska man göra under tiden? Hur mycket te ska man dricka egentligen tycker de?! Om vi säger att det tar 5 minuter att göra te och 2 minuter att gå på toa, så hinner man under 48 minuter koka 7 koppar te och kissa 7 gånger!! Är det svart te kan man sen inte sova på tre nätter. Alternativen är väl att rastlös vanka runt och svära över tv4 eller att zappa och missa när filmen börjar igen. Att sitta kvar och titta på reklamen är inget alternativ för mig då jag också är allergisk mot den. thumbdown.gif
LadyG
Tittar inte längre på film på reklamkanalerna. Jag vägrar, när man kan köpa 2 eller 3 filmer för 99:- och slippa se reklam för bindor, schampoo eller vad tusan de nu lyckas klämma in för att förstöra stämningen.
Kathy
CITAT (Myosotis @ 13-01-2008, 12:09) *
Första reklamavbrottet: gå på toa.
Andra reklamavbrottet: göra en kopp te.
Lagom till tredje reklamavbrottet är man kissnödig igen av teet.
Men sen börjar det bli tjatigt. Avbrotten är så långa också, vad ska man göra under tiden? Hur mycket te ska man dricka egentligen tycker de?! Om vi säger att det tar 5 minuter att göra te och 2 minuter att gå på toa, så hinner man under 48 minuter koka 7 koppar te och kissa 7 gånger!! Är det svart te kan man sen inte sova på tre nätter. Alternativen är väl att rastlös vanka runt och svära över tv4 eller att zappa och missa när filmen börjar igen. Att sitta kvar och titta på reklamen är inget alternativ för mig då jag också är allergisk mot den. thumbdown.gif

laugh.gif laugh.gif
Det är förmodligen meningen att du ska sitta kvar och titta på reklamen. wink.gif
Pirum
Det är TV4 som de nya reglerna påverkar mest; andra kanaler som exempelvis TV3 och Kanal5 sänder inte från Sverige och har redan idag mer reklam än 8 min/timme. Även reklam riktad till barn. TV3/Kanal5 sänder från London tror jag, alltså, de sänder till satelliten därifrån och räknas därmed som icke-svensk rent juridiskt.

TV4 har haft mindre reklam än övriga reklamkanaler, men, har ju för att komma runt (de tidigare ännu hårdare) reglerna använt sig av nyheter inne i filmen. För de får bryta för nyheter, och sen får de ju ha reklam mellan nyheter och väder, etc.

Jag har haft TV3 i ungefär hur många år som helst. Snittar nog max 1 film per år där. Orkar inte mer. TV4 har jag nog sett fler filmer på, men mer än 1 reklamavbrott per film/serie är jobbigt. Som 70-talist är jag uppfostrad med att all reklam är dålig och ond, och gamla ränder sitter i. (I slutändan är det vi konsumenter som betalar reklamen genom högre priser i butik, dessutom, det finns inga "gratis" reklamkanaler)
Aqvakul
Är fruktansvärt trött på den alltmer tilltagande kommersialieringen av våra liv. Köp dig lycklig, verkar vara tidens motto. Är övertygad om att alla reklamavbrott inte bara är irriterande utan också fördummande och ett tecken på samhällelig dekadens.
sick.gif
Fy, så sur jag låter, men jag står för det.

thumbdown.gif
LadyG
Om reklamen åtminstone var rolig, som de var i början men nejdå. När jag tittar på CSI, vilket jag fortfarande gör, dyker det upp reklam med jämna mellanrum och den är korkad, intelligensbefriad, tråkig och den får mig att vilja köpa ett konkurrerande märke. Tror de att konsumenter ÄR så dumma, eller - hemska tanke - ÄR konsummenter så dumma?
freddie
Fördummande är ordet. Reklam görs på löpande band numera. Reklammakarna blir klara med nya filmer oftare än de går på toa...
Myosotis
CITAT (LadyG @ 13-01-2008, 12:57) *
(...) ÄR konsummenter så dumma?

Japp.
Gossen Ruda
CITAT (LadyG @ 13-01-2008, 12:57) *
Om reklamen åtminstone var rolig, som de var i början men nejdå. När jag tittar på CSI, vilket jag fortfarande gör, dyker det upp reklam med jämna mellanrum och den är korkad, intelligensbefriad, tråkig och den får mig att vilja köpa ett konkurrerande märke. Tror de att konsumenter ÄR så dumma, eller - hemska tanke - ÄR konsummenter så dumma?

Jag har en fruktansvärd känsla av att den sista frågeställningen alltför ofta är sann. fear.gif -fear-.gif
LadyG
CITAT (Myosotis @ 13-01-2008, 13:07) *
Japp.

Sorgligt i så fall.

CITAT (Gossen Ruda @ 13-01-2008, 13:08) *
Jag har en fruktansvärd känsla av att den sista frågeställningen alltför ofta är sann. fear.gif -fear-.gif

Tragiskt, jag hade högre förhoppningar. Hade velat ha svaret att konsumenterna är medvetna och inteligenta personer som inte låter sig duperas av pastellmuntra, intelligensbefriande reklamsnuttar.
freddie
Det handlar om att vi kanske rentav BLIR dummare. Eller i alla fall att vi VILL bli lurade.
bear
spelar alltid in de program i reklamkanalerna som jag vill se, snabbspolar förbi reklamen väljer själv när jag vill se programmen ofta direkt efter när dom är slut......tiden jag sparar sätter jag in på min tidbank hinner faktiskt både laga mat hemma och sitta still när jag äter med den tiden..........

Och tvivlar inte alls på att reklamen fungerar, producenterna betalar ju stora pengar för att sända sin reklam.....

allt går ju att sälja det är ju bara att titta ute i butikerna och kundvagnarna.........

Myosotis
CITAT (LadyG @ 13-01-2008, 13:11) *
Tragiskt, jag hade högre förhoppningar. Hade velat ha svaret att konsumenterna är medvetna och inteligenta personer som inte låter sig duperas av pastellmuntra, intelligensbefriande reklamsnuttar.

Om det inte hade funkat hade de ju inte lagt ut en massa pengar på att göra reklam år efter år. De tjänar pengar och det är konsumenternas fel. Man behöver inte nödvändigtvis tycka att reklamen är bra för att den ska funka. Huvudsaken är att produktnamnet fastnar, och det kan det även göra när man irriterar sig på reklamen för att den är så smaklös, provocerande,... Det är delvis undermedvetet, så det är nog säkrast att aldrig titta på reklam även om man känner sig intelligent och medveten.
Piccante
CITAT (Pirum @ 13-01-2008, 12:34) *
Det är TV4 som de nya reglerna påverkar mest; andra kanaler som exempelvis TV3 och Kanal5 sänder inte från Sverige och har redan idag mer reklam än 8 min/timme. Även reklam riktad till barn. TV3/Kanal5 sänder från London tror jag, alltså, de sänder till satelliten därifrån och räknas därmed som icke-svensk rent juridiskt.

TV4 har haft mindre reklam än övriga reklamkanaler, men, har ju för att komma runt (de tidigare ännu hårdare) reglerna använt sig av nyheter inne i filmen. För de får bryta för nyheter, och sen får de ju ha reklam mellan nyheter och väder, etc.

Jag har haft TV3 i ungefär hur många år som helst. Snittar nog max 1 film per år där. Orkar inte mer. TV4 har jag nog sett fler filmer på, men mer än 1 reklamavbrott per film/serie är jobbigt. Som 70-talist är jag uppfostrad med att all reklam är dålig och ond, och gamla ränder sitter i. (I slutändan är det vi konsumenter som betalar reklamen genom högre priser i butik, dessutom, det finns inga "gratis" reklamkanaler)

Jag orkar inte med TV3 heller med all deras reklam, ska TV4 bli likadan nu? Fast TV4 tajmar in sin reklam extremt dåligt dessutom och det retar mig oxå. Att de bryter en långfilm för lottodragning + nyheter. Kan de inte lägga filmer så i tablån att de slutar respektive börjar före och efter nyhet, inte nyheter mitt i en film!

När jag försökte följa LOST på TV4 höll jag på att få anfall vd tv:n för de bröt ofta för reklamavbrott för att sedan sända 3-4 minuter innan avsnittet var slut. Det är ju ett bra sätt att förstöra en cliff hanger på, när de håller på att bygga upp spänning på slutet för att man ska sitta klistrad vid tv:n och bli sugen på att se nästa avsnitt oxå så bryter de för reklam ranting.gif
anna_rispan
Pratades det inte om ett förslag på att ha reklam var sjätte minut??

Förra helgen såg vi en snutt av Ringenfilmen och tyckte det såg så dåligt ut. Specialeffekterna som imponerat så när vi var på bio kändes lika taffliga som de i första star wars filmerna helt plötsligt. Detta tillsammans med reklamavbrott gör att bioalternativet känns alltmer lockande. Att gå på bio kan ju bli en upplevelse. O jag skulle inte vilja fylla mina skåp med dvd med filmer som jag kanske bara ser en gång i allafall.

Men sån där tv där man köper en film då? Hur funkar dessa? Kallas kanske inte tv men är det nån som vet vad jag menar? är det reklam i dessa filmer man klickar hem?? Filmkanaler finns ju också. De visar väl inte reklam i filmerna eller är det ändrat nuförtiden??
LadyG
CITAT (Myosotis @ 13-01-2008, 13:38) *
Om det inte hade funkat hade de ju inte lagt ut en massa pengar på att göra reklam år efter år. De tjänar pengar och det är konsumenternas fel. Man behöver inte nödvändigtvis tycka att reklamen är bra för att den ska funka. Huvudsaken är att produktnamnet fastnar, och det kan det även göra när man irriterar sig på reklamen för att den är så smaklös, provocerande,... Det är delvis undermedvetet, så det är nog säkrast att aldrig titta på reklam även om man känner sig intelligent och medveten.

Reklamen för Treo tycker jag är så dum att jag hellre köper Alvedon eller Panodil, jag vägrar köpa cilit Bang eftersom jag hatar reklamen och så vidare. Hur kan det vara positivt?

(ironi på) Ska jag köpa bil blir det en Audi Quattro, för den hade stans lustigaste reklamfilm. Jag skrattade jättehögt första gången jag såg den. DET kallar jag reklam biggrin.gif
(ironi av)
Alphaville
Jag har haft lust att starta ett ämne som heter "Jäkla reklam", där man kan diskutera just reklam... Men debatten finns ju här! Den mesta reklamen fastnar ändå inte och jag bryr mig inte heller. Så jag ser sällan på TV 4.

För övrigt gillar jag film på bio eller DVD.
Anki på Öland
CITAT (LadyG @ 13-01-2008, 15:41) *
Reklamen för Treo tycker jag är så dum att jag hellre köper Alvedon eller Panodil, jag vägrar köpa cilit Bang eftersom jag hatar reklamen och så vidare. Hur kan det vara positivt?

Precis så reagerar jag på reklamen också! Brukar tänka att tror dom jag är så korkad så vill jag inte sponsra dom med pengar - alltså köper jag något annat märke även om det kanske är en bra produkt smile.gif
Anki
anna_rispan
mm, det finns ju en tråd som heter nåt med nominera reklamfilm....

jag fikc så dåliga vibbar av edets reklam där det var blandnanat en spännig bbrun kille som spilde glass o torkade av sig med edet. varvid den bruna färgern följde med o diverse likandne filmer.

det tråkiga är ju att på affären så är halva hyllan full av edets papper. jag upplever också det som rätt bra kvalite. annan bra kvalite är ju lambi. resten är antingen för tunt o rena skiten eller icas egen. jag vill ha nåt annat att välja på. ett bra märke som inte har töntig reklam.
Alphaville
CITAT (Anki på Öland @ 13-01-2008, 16:11) *
Precis så reagerar jag på reklamen också! Brukar tänka att tror dom jag är så korkad så vill jag inte sponsra dom med pengar - alltså köper jag något annat märke även om det kanske är en bra produkt smile.gif
Anki

Jag brukar också använda mig av den taktiken. Lite i protest... whistling.gif
Tobe3
Ibland käns vissa filmer mer som utfyllnad till reklampausen. ohmy.gif

Nu vet jag inte men räknas tiden de visar sin egna reklam för egna program in i reklamtiden??

Tråkigt i en film få se deras kommande program I VARJE REKLAMPAUS. Jag och nästan alla andra fattade redan vid första visningen att det programmet skulle komma nästa vecka!

Långa filmer som "Sagan om ringen" är nästan omöjliga att se med behållning i reklamkanalerna. Bättre att hyra, låna eller köpa filmen och få se den i EN hel del.
Boxer
Jag är tydligen den enda här som inte irriterar mig på reklamen.

Jag passar på att gå på toa, vattna blommorna, lägga i en tvätt eller titta in här på odla.

Visst kommer det ibland någon reklamsnutt som jag får rysningar av (Jägermeister) om jag inte hinner ut ur rummet i tid, men då håller jag för öronen, kniper ihop ögonen och gör konstiga läten. wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon