Full version: Beställt rosor!
*Humlan*
Beställde rosor på Rosenposten igår kväll, och måste så klart berätta vilka jag har beställt!
  • Constance Spry
  • Awakening
  • Cottage Rose
  • Gentle Hermione
  • Rosemoor
  • Ispahan
  • Complicata
  • Tommelise 2 st
  • Mme Hardy

Lite blandat men de flesta är faktiskt tänkta till en ny rabatt mitt i trädgården. Nästan alla på listan har jag suktat efter sen jag huvudstupa trillade ner i rosträsket och nu har jag dom snart i min trädgård!! Jag har betat av lite på min "vill-ha-lista", men det dröjer väl inte länge förrän dom är ersatta med andra och listan är lika lång igen...
Här blir det det till att gräva om några månader, två beställningar på rosor till två nya rabatter, spaden lär inte rosta i år heller...
noranettan
He, he....ja har man en gång hamnat i Rosenträsket då är man fast. Beställningarna och önskelistan har en tendens att öka.
Underbara rosor du beställt, fast Gentle Hermione <LI>Rosemoor vet jag inget om, de andra har jag och älskar!
Kajsa
Härligt Humlan, det är så hoppfullt få längta efter nya rosorna. Har också funderat färdigt, dessa från Rosenposten.

Portlandsrosor
Bernard, Delambre, Blanc de Vibert och Rembrandt

Pimpinellen, Dunwich rose

Centifolian, Petite Lisette

Rugosan, White Perfection

Gallicarosor, Belle Isis och George Vibert

Austinrosor, Mistress Quickly och 2 st Eglanty

Övriga Bright Cover, Hill, Lake och Heather, låga för framkanter

Från Hortogreen, blev det
Frühlingsduft, 10 st Golden eye Cover, Soft Cover, Aspirin rose.

Flora Linnea inte klart än, ska fråga om en del Kanadarosor jag lurat på.
och lovad Quadra.
Christina i Taxinge~
Å, va roligt det är att läsa om era beställningar!
Det ger lite inspiration i mörkret.....
Och jag kan redan nu lova dig Humlan, att din "vill-ha"-lista kommer att utökas med dubbla antalet rosor varje gång du köper nya smile.gif

Och du Kajsa......var ska du få plats med alla dessa rosor?????????? ohmy.gif
Spännande! Det vill jag se irl...... sleep.gif laugh.gif
Kajsa
Christina, det är bara Frühlingsduft som blir stoor, ska flytta matkomposten. Klätterosen Quadra får växa fram mot väggen och en stor dahlia ges bort till grannen, övriga är ganska små laugh.gif Har noga tänkt ut platserna i vinter.
För kära rosor finns alltid plats laugh.gif
*Humlan*
CITAT (Kajsa @ 13-01-2008, 20:12) *
Härligt Humlan, det är så hoppfullt få längta efter nya rosorna. Har också funderat färdigt, dessa från Rosenposten.

Portlandsrosor
Bernard, Delambre och Blanc de Vibert

Pimpinellen, Dunwich rose

Centifolian, Petite Lisette

Rugosan, White Perfection

Gallicarosor, Belle Isis och George Vibert

Austinrosor, Mistress Quickly och 2 st Eglanty

Övriga Bright Cover, Hill, Lake och Heather, låga för framkanter

Från Hortogreen, blev det
Frühlingsduft, 10 st Golden eye Cover, Soft Cover, Aspirin rose.

Flora Linnea inte klart än, ska fråga om en del Kanadarosor jag lurat på.
och lovad Quadra.

Flora Linnea har jag ju förmånen att kunna köra till på tio minuter så jag köper dom "live" istället. Många av rosorna du nämner känner jag inte alls till, jag misstänker att OM jag kollar upp vilka det är så är min önskelista lika lång igen! rolleyes.gif
Nybörjar-Linda
Humlan, vilka fina sorter du beställt! Nu blir jag också sugen på att beställa men ska försöka vänta ett par veckor till crazy.gif . En Constance Spry ska det bli för mig också, den har jag drömt länge om...

Jag är lite avis på dig som bor "granne" med Flora Linnea, men det är kanske tur att inte jag gör det för då skulle jag snart vara ruinerad... whistling.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon