Alexander-VG-zon3
hej hej

denna vecka har en hel del övervintrings växter fått stå ute . tänka sig redan !! och dom här växterna brukar inte komma ut förens i mar-april nånting .

lite tåliga växter ute under trappan
[attachment=11611:vinter07.08_045.jpg]

några palmer och annat
[attachment=11612:vinter07.08_046.jpg]

MariaS
Det är tur att det finns unga bärvilligga killar innocent.gif En annan pallar inte riktigt för det längre...
kerstin z5-6
Hörre Du .. det ser ut som vår hos dej ... sick.gif
smile.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (kerstin z5-6 @ 13-01-2008, 16:10) *
Hörre Du .. det ser ut som vår hos dej ... sick.gif
smile.gif

klart det gör coolgleam.gif
Maggan H
CITAT (flaxss @ 13-01-2008, 15:30) *
hej hej

denna vecka har en hel del övervintrings växter fått stå ute . tänka sig redan !! och dom här växterna brukar inte komma ut förens i mar-april nånting .

lite tåliga växter ute under trappan
[attachment=11611:vinter07.08_045.jpg]
några palmer och annat
[attachment=11612:vinter07.08_046.jpg]

Vågar du lämna dom ute nu, Linus? Funderar också på om jag ska dra ut en del, fegar lite för jag har en rygg som inte riktigt är gjord för att bära ut o in hela tiden.
Alexander-VG-zon3
dom är ute än , tar bara in dom som inte tål frost , annars har ju mina varit ute hela sommaren coh hösten men tagist in kort över vintern och sedan ut igen . så dom vilar ju .

har ju även pelargoner och fuchisa ute ( uops stavade jag fel nu !! ) men dom åker ju in när det är frost .

har ju tat ut mer nu än när jag tog bilderna , det var ju nästan upp mot +13c +15c när solen lyste som mest på söde5rsidan där växterna står .

fast snart får jag flytta växterna från solen för dom bränns snart .

beror på vilka och hur du har växterna nu . att flytta från varmt till ute nu går inte .
Maggan H
Pass opp bara, nu hotar dom med 10 grader kallt kommande nätter! -fear-.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Maggan H @ 12-02-2008, 16:52) *
Pass opp bara, nu hotar dom med 10 grader kallt kommande nätter! -fear-.gif

skulle bara bli -5c hos mig ,,, men det är inga problem . tar bara ett par minuter och bära in det som behöver in i den skyddande källaren . när det blir +1c igen åker dom ut . plus är det skyddat ställe där dom står . vid trappan är det alltid ett par grader varmare .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon