Full version: Doft poppel
Bettis
För sådär 100 år sedan hade jag husvagn, hade den på Skrea camping. Där var det (vad dom sa till mig) doft poppel mellan vagnarna. Jag har letat i ja 100 år efter dessa för dom luktade så himla gott på kvällen. Det som var bra var att man tog en gren och satte den i en hink med vatten och vips hade man en ny liten poppel planta. Är det någon som vet om det finns någon doft poppel och om det gör det var kan man få tag i den, den heter förmodligen inte doft poppel men det var vad dom sa till mig. help.gif sos.gif
sqrulan
Min balsam poppel doftar väldigt gott,speciellt då det regnar.Men den kan vara hemsk på att skjuta
rotskott har jag märkt,tur att jag kan klippa gräset runt om den.
Gloriana
Balsampoppel finns i Åhus, Äspet närmare bestämt nere vid havet. De skjuter som sqrulan påpekat rotskott. De växer också ruskigt fort och blir stora. Fråga på en bra plantskola så tar de säkert hem. Eller också kan du ju ta vägen förbi Åhus.... whist.gif
sqrulan
Jag har sett på ett ställe,ett gammalt hus där dom har sågat ner två jätte popplar.Ingen klipper gräset där längre och
det är massvis med popplar över hela gården,ser riktigt hemskt ut.
Det finns säkert många som kan avvara ett rotskott till sommaren om du frågar efter på nåt trg.forum.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon