Full version: "Den hemlige kocken"
gunvor
detta är en bok som borde införas som obligatorisk läsning på mellanstadiet o högstadiet - så kanske ungdomarna skulle få upp ögonen för vad mat skall bestå av.
http://www.hemligekocken.se/

det är skrämmande att läsa hur manipulerade vi är.
Åsa, mälardalen zon 2
Japp jag är glad att jag aldrig gillat lightprodukter nu när man vet vad de innehåller och varför industrin vill att vi ska köpa lightprodukter (kemikalier + billiga biprodukter är billigare än äkta vara + de kan ofta ta ut ett ganska högt pris för lightprodukter = vinsten blir hög men troligtvis på bekostnad av användarnas hälsa).

+Man tappar ju lusten för bröd och bakverk ifall de är industribakade och liknande. En massa grejer har jag också tappat aptiten för efter att ha läst boken.
Monica M zon 4
Tack för tipset! Läste lite om boken när den kom ut men hade alldeles glömt av den. Nu har jag mejlat biblioteket och beställt den. Ska bli en intressant läsning.

Jag tillhör dem som heller aldrig gillat lightprodukter. Förutom en period när jag köpte Fun light (saft). Men sen läste jag vad den innehöll egentligen och sen dess föredrar jag äkta vara.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon