baccillen
Ska alltså det här året för första gången anlägga ett litet större trådgårdsland som också innehållert mer än potatis och morötter. Problemet är att jag inte vet hur jag skall palntera de olika växterna.
Utrymme har ja så det räcker till och ett växthus på 12 km finns oxå att tillgå.
Kan ni hjälpa mig att göra någon form av en odlingsplan så ja vet när våren kommer hur jag skall gå till väga.

Det jag har tänkt att plantera är alltså:

Gurka F1 "Sweet Success"
Gul Paprika "Golden Calwonder"
Tomat "Chadwick"
Tomat "Tigerella"
Huvudsallat
Sockertoppsallat
Bindsallat
Plocksallat
Bataviasallat
Isbergssallat
Grönkål
Vitkål
Blomkål
Sockermajs
Gul lök
Purjolök
Bladdill
Persilja
Spenat
Sockerärt
Brytböna
Rödbeta
Rabarber
Rädisa
Morot "Rothild"

Morot "Nantes 2"

confused.gif

Och potatis såklart.
Sailor Pluto
Nu ska vi se... Tomaterna, gurkan och paprikan skulle jag ha i växthuset smile.gif . Rabarberna skulle jag nog göra ett eget litet land åt, de är ju fleråriga och kommer stå på samma ställe i flera år.

De andra grönsakerna kan du ha ute, och då är det bra om du kan ordna ett växtföljdsschema (om du har tänkt fortsätta odla de närmaste åren). Står lite mer om sånt i denna tråden. Mer information hittar du på internet, och på biblioteket smile.gif . Det finns jättemycket att läsa bland Odlas artiklar om just grönsakssådder.

Lycka till med odlandet smile.gif !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon