Full version: Laser skrivare
aanderss
är de dyrt med 900 för en laser skrivare i från brother

Liten och effektiv med rejält pappersmagasin
    HL-2030 är en kompakt designad laserskrivare som lätt får plats på skrivbordet eller hyllan. Trots det lilla formatet får det plats med hela 250 ark och utskriftshastigheten är på 16 sidor per minut. Den är kompatibel med både PC- och Mac-system. Det går att skriva ut flera sidor på samma A4-ark eller göra en affischutskrift över flera sidor. Skrivaren är enkel att installera och har god utskriftsekonomi.
  • Utskriftshastighet på upp till 16 sidor per minut
  • Pappersmagasin för 250 pappersark
  • Upplösning upp till HQ 1 200 (2 400x 600)
  • 8 MB standardminne
  • Fack för manuell pappersmatning
  • Förminskning (2, 4, 9, 16 eller 25 sidor på en sida) och förstoring (utskrift över 4, 9, 16 eller 25 sidor)
  • Tid för första utskrift mindre än 10 sek
  • Kompatibel med Windows® och Mac™
  • Drivrutiner GDI för Windows®98/Me/2000/XP. Brothers laserdrivrutiner för Mac™OS X 10.2.4 eller senare. GDI drivrutiner för Linux.
  • USB-anslutning
  • Separat toner och trumma för bättre ekonomi
  • Starttoner för ca 1 500 sidor vid 5% täckning
  • Anpassad supportsida på solutions.brother.com
  • Trådlös nätverksanslutning (NC-2200w) som tillval
  • 2 års garanti
Tillbehör: DR2000 - Trumenhet, ca.12 000 sidor (1 sida/jobb) TN2000 - Toner, ca. 2 500 sidor vid 5% täckning
MariaS
Ser helt okej ut i mina ögon. Det enda som kan vara, är att du ska kolla vad en ny färgpatron går på. På vissa märken är de väldigt dyra och då är det bättre att lägga på några hundringar på skrivaren.
pimpim
Vi har en Brother HL 2030 laserskrivare och är mycket nöjda med den. Har dock inte kollat vad ny toner kostar än. Vi använder skrivaren ofta, har barn som gör mycket skolarbete som ska lämnas in.
Har haft några stycken bläckstråleskrivare som har strulat när man verkligen behöver skriva ut något.
Så jag kan verkligen rekommendera laserskrivaren.
Piccante
CITAT (MariaS @ 15-01-2008, 12:15) *
Ser helt okej ut i mina ögon. Det enda som kan vara, är att du ska kolla vad en ny färgpatron går på. På vissa märken är de väldigt dyra och då är det bättre att lägga på några hundringar på skrivaren.

Håller med kolla priser på patroner. Jämför o kolla andra modeller på tex pricerunner.com och läs recensioner från användare. Ger ofta bra råd + att du ser hur priserna är på jämförbara.
Bee
Det är exakt en sån skrivare vi har för svartvitt. Vi köpte den för ca ett år sen och vi är precis som Pimpim jättenöjda. Vi passade på att köpa en extra toner samtidigt. Den gick på mellan 450-500 kronor på Mediamarkt här i Göteborg. Vi har inte behövt byta toner än för det är inte så mycket vi behöver skriva ut. Vi har en annan printer för foto och färgutskrifter - och den har dyra toners (en burk per färg).
aanderss
CITAT (pimpim @ 15-01-2008, 12:19) *
Vi har en Brother HL 2030 laserskrivare och är mycket nöjda med den. Har dock inte kollat vad ny toner kostar än. Vi använder skrivaren ofta, har barn som gör mycket skolarbete som ska lämnas in.
Har haft några stycken bläckstråleskrivare som har strulat när man verkligen behöver skriva ut något.
Så jag kan verkligen rekommendera laserskrivaren.

jag har med haft många bläckstråle skrivare som var dåliga . jag har nu en brother hl 1430 och den skriver ut skitiga papper nu och rengörnings kitt gör på en 700-800 så de är bättre att skaffa ny skrivare
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon